Onkohan olemassakaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Siis sellainen suihke joka pitäs ampparit, mehiläisen yms. kaukana ku käy ulkona? Off ei kai auta niihin, vaan vain itikoihin (joita en ole nähny kuin 1-2 kpl tänä kesänä )?

Ja sitten toinen kysymys, onko joku päässyt eroon pahasta ötökkäkammosta? Miten?
 
Mökkeillessä oon tehnyt havainnon OFF:ista ja ötököistä... Se siis pitää harvemmassa hyttyset ympäriltä mutta jostain syystä kiehtoo amppareita ja varsinkin paarmoja :/

Onko joku muu huomannut moista, vai olenko ainut :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hmm, pitääpä selvittää tuota valkosipulijuttua. :flower: Tai sitte vaan nakkaan valkosipuliletit kaulaan? :whistle:

Ei ne sentäs vampyyreitä ole :D

Neutraalin väriset vaatteet ei ainakaan vedä ötököitä puoleensa (beige, vaaleansininen tms)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hmm, pitääpä selvittää tuota valkosipulijuttua. :flower: Tai sitte vaan nakkaan valkosipuliletit kaulaan? :whistle:

Joo sit ainaki kaikki verenimijät pysyy loitolla =) Oon kuullu että jossain syöttävät hevosilleki valkosipulia, auttaa kuulema myös ähkyyn. Ja mä en sit todellakaa oo asiantuntija että voin olla väärässäki. Valkosipulista omalla kohdalla on sen verran kokemusta että yks kesä söin niitä kapseleita ja ei syöny itikat mua.
 
Olen selvinnyt ötökkäkammosta ötököiden avulla. Kun niitä on paljon, niihin tottuu. Mehiläisistä tykkään kun tekevät tärkeää työtä pölyttämällä, hämähäkeistä tykkään, kun syövät pikkuötököitä ja kusiaisista kun syövät käärmeitä. Ampiaisia en voi kyl vieläkään sietää, kun tulevat makean perässä ja saattavat helpommin pistää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hmm, pitääpä selvittää tuota valkosipulijuttua. :flower: Tai sitte vaan nakkaan valkosipuliletit kaulaan? :whistle:

Ei ne sentäs vampyyreitä ole :D

Neutraalin väriset vaatteet ei ainakaan vedä ötököitä puoleensa (beige, vaaleansininen tms)


Joo ja siis ainaki tummia koiria syö ötökät enemmän ku vaaleita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Olen selvinnyt ötökkäkammosta ötököiden avulla. Kun niitä on paljon, niihin tottuu. Mehiläisistä tykkään kun tekevät tärkeää työtä pölyttämällä, hämähäkeistä tykkään, kun syövät pikkuötököitä ja kusiaisista kun syövät käärmeitä. Ampiaisia en voi kyl vieläkään sietää, kun tulevat makean perässä ja saattavat helpommin pistää.

Mie en oo tottunu. Meen ihan paniikkiin ku näen amppareita yms. Ja sivusilmällä katottuna linnut näyttää niiltä ja sitte vaan säpsähtelen. En ajattele hyötyä mitä niistä on, mun mielestä kaikki tuollaset ötökät pitäs hävittää.

:x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ostin eilen kyllä sähkölätkän. Näyttää tosin pieneltä tennismailalta, voisin saada aikamoisia tuijotuksia jos sellaisella huitelisin ulkona. :whistle:

Mulla on kans sähkölätkä mukana ulkona! Kattokoot vaan ihmiset ja pitäkööt hulluna!
enhän voi ilman sitä olla edes paikallani!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ostin eilen kyllä sähkölätkän. Näyttää tosin pieneltä tennismailalta, voisin saada aikamoisia tuijotuksia jos sellaisella huitelisin ulkona. :whistle:

Mulla on kans sähkölätkä mukana ulkona! Kattokoot vaan ihmiset ja pitäkööt hulluna!
enhän voi ilman sitä olla edes paikallani!!

:D Juu no luulen että ei mua ihan täysjärkiseksi katota silloinkaan kun juoksen ötököitä pakoon tai jos kiljahtelen. :D Kuoleeko ampparit ym. isommat ötökät sillä lätkällä? Eilen mies testasi johonki ällöperhoseen ja hienosti toimi. Hitto ku ois tienny että ne on niin halpoja, oisin ostanu jo kauan sitte.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ostin eilen kyllä sähkölätkän. Näyttää tosin pieneltä tennismailalta, voisin saada aikamoisia tuijotuksia jos sellaisella huitelisin ulkona. :whistle:

Mulla on kans sähkölätkä mukana ulkona! Kattokoot vaan ihmiset ja pitäkööt hulluna!
enhän voi ilman sitä olla edes paikallani!!

:D Juu no luulen että ei mua ihan täysjärkiseksi katota silloinkaan kun juoksen ötököitä pakoon tai jos kiljahtelen. :D Kuoleeko ampparit ym. isommat ötökät sillä lätkällä? Eilen mies testasi johonki ällöperhoseen ja hienosti toimi. Hitto ku ois tienny että ne on niin halpoja, oisin ostanu jo kauan sitte.


Kuolee kun antaa tarpeeksi käuan sähköä!!
Mutta älä lyö kuin "tennispalloa" sitä ampparia, menee meinaan lätkä rikki! Testattu sekin!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ostin eilen kyllä sähkölätkän. Näyttää tosin pieneltä tennismailalta, voisin saada aikamoisia tuijotuksia jos sellaisella huitelisin ulkona. :whistle:

Mulla on kans sähkölätkä mukana ulkona! Kattokoot vaan ihmiset ja pitäkööt hulluna!
enhän voi ilman sitä olla edes paikallani!!

:D Juu no luulen että ei mua ihan täysjärkiseksi katota silloinkaan kun juoksen ötököitä pakoon tai jos kiljahtelen. :D Kuoleeko ampparit ym. isommat ötökät sillä lätkällä? Eilen mies testasi johonki ällöperhoseen ja hienosti toimi. Hitto ku ois tienny että ne on niin halpoja, oisin ostanu jo kauan sitte.


Kuolee kun antaa tarpeeksi käuan sähköä!!
Mutta älä lyö kuin "tennispalloa" sitä ampparia, menee meinaan lätkä rikki! Testattu sekin!!

Juu eihän niillä tarvikaan lyödä ku se luo sen staattisen sähkön joka imaisee ötökän sinne sisimpään verkkoon. :D
 
Varokaa sen sähkölätkän kanssa! Pyydystin yhden kärväsen, se tarttui (paloi) kiinni siihen. En ollut vähään aikaan painanut sitä nappia ja koitin ottaa sitä kärpästä kynsillä kiinni, etä olisin tiputtanut roskiin. Sain tällin, joka tuntui kyynärpäässä asti ja jomotti iltaan asti! Onneksi oli vasen käsi, kun oon oikeatassuinen
 
Mulla alkaa hiljalleen ötökkäkammo helpottaa, kun tässä torpassa niitä on ollu enemmän ku tarpeeks. Nyt jo pystyn pakon edessä poistamaan ötökät keskuudestamme :D
Ampiaisiin en totu, ja ne kirotut häirii aina ku muuten sais rauhassa tupakoida |O
 
Jos tollasen suihkeen löydätte, niin ketokaa mullekin! :attn: Oon allrginen hyttysille, mehiläisille, amppareille... Paarmoista, mäkäriäisistä ja kaikista muistakin purevista ötököistä tulee järkyttävät paukamat. Nytkin on toinen ranne ihan paisunut muodottomaksi möhkäleeksi, mustunut ja piru.n kipee, kun siihen pääsi hyttynen kunnolla pistämään. :(
 
joo niistä saa aika tällin.
Luin just amppareista. ei sais syödä mitään makeaa poihalla, eikä hajuvesiä käyttää. kaikki makea kuulemma houkuttelee amppareita.
itsekkin pelkän amppareita,nyt vähän rauhottunut.
Mies pelkää niin että juoksee aina kauhean lenkin kun näkee ampparin :laugh:
On kyllä amppareille allerginensairaalaan heti jos tulee pistos että saa henkeä
 
Mä pelkään ampiaisia ja kimalaisia. :ashamed: Yhtenäki päivänä töissä tuli mökkiin pari ampiaista keittiöön, jossa yritin tiskata yhtä ainutta lasia, ja kesti aika kauan ku en uskaltanu mennä siihe altaalle ku tiskipöydällä käppäili ampiainen ja toinen pörräs ympäri ämpäri. :ashamed:

Mies nauraa mulle ku juoksen pakoon ku amppari/kimalainen tulee lähelle. Ennen tätä kesää se ei edes tienny että mä kammoon niitä niin paljon...
 

Yhteistyössä