Onko väärin jos en kerro miehelleni raskaudesta vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:
mun mielestä ap on ihan hyvät perusteet olla myös vielä kertomatta. Hän ei oo tullut huijaamalla raskaaksi. Mies on kerran onnistunut hänet "ylipuhumaan" tekemään abortin jota hän ei halunnut (jotkut ihmiset vaan on aika hyviä painostamaan, tai ylipuhumaan, toiset taas helpommin ylipuhuttavissa kuin toiset, mutta se ei tarkota, sitä että myöhemmin tota ylipuhuttua ihmistä ei alkais tosi asia painamaan/harmittamaan) ja kolmanneksi hän haluaa naisena hiljaa sisimmässään ees vähän aikaa iloita raskaudesta huolehtimatta, koska myöhemmin, kertomisen jälkeen, on odotettavissa todennäköisesti ristiriitaisia tunteita kävi parisuhteen kanssa sitten miten tahansa.

Ja kannattaa sitten ajatella sen miehenkin näkökulmasta,eikä pitää naista millään jalustalla.
Ap tekee siinä kohtaa väärin,kun lähtee salaamaan raskautta.

Jos haluaa pitää lapsen ja jatkaa elämää saman miehen kanssa,niin asiasta tuli keskustella.
Jos menee tappeluksi,niin muuttaa pois,ja pitää lapsen jos niin haluaa.

Voihan sitä alkaa pikku hiljaa muutaman viikon päästä ihmettelemään, että missä kuukautiset viipyy... Sitten siitä muutaman päivän päästä tehdä uusi testi. Pyydät vaikka miehen hakemaan sen apteekista. Pyydät heti miestäsi katsomaan testiä. Kypsyy pikku hiljaa ajatukseen, että on käynyt vahinko. Jos yhtäkkiä paukautat, että olet raskaana, niin ei ehdi yhtään sulattelemaan asiaa... Tsemppiä ap:lle. ja kun haluat lapsen pitää, niin sano miehellesi suoraan, että aborttia et pysty tekemään.
Ehkä se mieskin siitä vielä innostuu vauvasta. Viimeistään, kun saa ensimmäisen kerran syliinsä :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voihan sitä alkaa pikku hiljaa muutaman viikon päästä ihmettelemään, että missä kuukautiset viipyy... Sitten siitä muutaman päivän päästä tehdä uusi testi. Pyydät vaikka miehen hakemaan sen apteekista. Pyydät heti miestäsi katsomaan testiä. Kypsyy pikku hiljaa ajatukseen, että on käynyt vahinko. Jos yhtäkkiä paukautat, että olet raskaana, niin ei ehdi yhtään sulattelemaan asiaa... Tsemppiä ap:lle. ja kun haluat lapsen pitää, niin sano miehellesi suoraan, että aborttia et pysty tekemään.
Ehkä se mieskin siitä vielä innostuu vauvasta. Viimeistään, kun saa ensimmäisen kerran syliinsä :)

Se on miehen asia päättää sulattaako asian vai ei,ei ap:n.

Monet muutkin ehdotti tälläistä samankaltaista juttua.

Mutta mutta... se on valehtelua siitäkin huolimatta. Ainakin joku ´unohtaa´ kertoa jotakin niin se on valehtelua.

Tai kertoo muunneltua totuutta. jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja salailu ei auta mitään:

Niin on. Mutta tarkoitan sitä, että kun nainen odottaa menkkojen alkamista. Sitten huomaa, että menkat myöhässä. Lähtee ostamaan testiä. Tekee sen. Niin siinä ehtii, jo monta kertaa miettimään raskautta. Jos mies ei ole näistä jutuista mitenkään tietoinen ja yks kaks vaan paukautetaan suoraan että olen raskaana. Niin jos sitä vauvaa ei haluta, niin varmaan ensimmäisenä ajatuksena on että meille ei vauvaa tule. Ja sitten on jo riitä päällä... En nyt tarkoita ainoastaan ap:n miestä. Tämä mies kuulostaa aika hurjalta, kun ihan pakottanut tekemään abortin, mutta noin yleisesti, jos lapsiluku täynnä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja salailu ei auta mitään:

Niin on. Mutta tarkoitan sitä, että kun nainen odottaa menkkojen alkamista. Sitten huomaa, että menkat myöhässä. Lähtee ostamaan testiä. Tekee sen. Niin siinä ehtii, jo monta kertaa miettimään raskautta. Jos mies ei ole näistä jutuista mitenkään tietoinen ja yks kaks vaan paukautetaan suoraan että olen raskaana. Niin jos sitä vauvaa ei haluta, niin varmaan ensimmäisenä ajatuksena on että meille ei vauvaa tule. Ja sitten on jo riitä päällä... En nyt tarkoita ainoastaan ap:n miestä. Tämä mies kuulostaa aika hurjalta, kun ihan pakottanut tekemään abortin, mutta noin yleisesti, jos lapsiluku täynnä jne...

Mutta kun tässä tapauksessa jo tiedetään raskaudesta.Testi näytti plussaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Mutta mutta... se on valehtelua siitäkin huolimatta. Ainakin joku ´unohtaa´ kertoa jotakin niin se on valehtelua.

Mutta jos nainen tietää, että mies on niin julma, että pakottaa aborttiin, niin tässä tilanteessa pitää miettiä kyllä jo kaikkia vaihtoehtoja.... Ensimmäisenä kyllä yhteys neuvolaan, ja sinne juttelemaan tilanteesta. Hakemaan tukea, ettei tule ylipuhutuksi aborttiin.

mä ymmärrän tään jutun niin, että aina parisuteet ei oo sellasia ideaaleja, jossa molemmat osapuolet on yhtä vahvoja seisomaan omien oikeuksiensa ja toiveittensa takana. Ja mun mielestä siinä tapauksessa se, joka ei ole se vahvempi osapuoli (oli se sitten mies ja nainen), voi kyllä ottaa yhen "time out":n että valmistautua paremmin seisomaan omien mielipiteidensä takana. Mun korvaan kalskahtaa aika pahalta, että toinen on joskus painostettu tai ylipuhuttu jossain tosi isossa jutussa. Mut jokainen tyylillään.

minäkin ajattelen niin että olis hyvä alkaa pikkuhiljaa totutella miestä raskauteen.siis olishan se paljon parempi,jos mies suhtautuisi kuin aikuinen,eikä tartteis pelätä tuollaisen asian kertomista,kun ei ole edes mitään väärää kaiken kertomasi perusteella tapahtunut.mutta jos mies on tuollainen kuin on,niin vähän pelottaa että voisko olla väkivaltainenkin.kertoisit asian jossain missä on turva lähellä,että jos saa raivarin.mutta mutta...en tiedä miten voisin elää miehen kanssa joka olisi saanut mut taivuteltua aborttiin...enkä todellakaan tekisi aborttia vaikka kuinka suostuttelisi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Mutta jos nainen tietää, että mies on niin julma, että pakottaa aborttiin, niin tässä tilanteessa pitää miettiä kyllä jo kaikkia vaihtoehtoja.... Ensimmäisenä kyllä yhteys neuvolaan, ja sinne juttelemaan tilanteesta. Hakemaan tukea, ettei tule ylipuhutuksi aborttiin.

Jos nainen tioetää että mies on niin julma,niin ottaa sitten ja muuttaa pois.
On tuokin että salaillaan niin julmaa miestä kohtaan.

Ei oel pakko olla yhdessä jos ei yhteiselo onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kertoisin. Jos mies ei hyväksy asiaa niin pakkaisin kamat ja muksun ja lähtisin.
Mä en yhdenkään noin tyhmän miehen takia aborttiin suostuis jos itse kuitenkin vaunvan haluaisin pitää.
Tsemppiä sulle ja onnea odotukseen :hug:

peesi tähän. jos mies on niin tampio ettei lisää lapsia halua mutta sinä haluat niin jätä se ukko, kyllä sä pärjäät :)

Mä kertoisin, mutta varmistaisin ensin itselleni ja lapselle jonkin majapaikan ja pakkaisin vähän kamoja valmiiksi. Saisi mies sulatella rauhassa. Ja veisin lapsen pois ensin ettei olisi paikalla kuulemassa miehen ensireaktiota. Tosiaan kannattaa varautua henkisesti että voi tulla vaikka ero, vaikka eihän se välttämättä tule. Miehen "mokahan" tämä on ollut kun on ollut vastuussa ehkäisystä, ei ainakaan pääse ap:ta syyttämään. Ellei sitten ole niin vainoharhainen että väittää ap:n esim. pistelleen reikiä kumeihin...? (enkä itse tosiaan väitä niin, vaan yritän vaan ennakoida miehen mahdollista reaktiota)

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
No juu, melkonen hirviö on tehty miehestä kun haluaa vaan yhen lapsen. Jos nainen haluaa yhen lapsen ja tekee abortin, niin sithän tää tilanne ois ihan jees, vaikka mies ois halunnu että lapsi pidetään.

Mutta toi nyt on ihan kukkua että mies pakottaa sut aborttiin jos kerrot nyt. Ai miten pakottaa, aseella uhaten klinikalle vai? Varmasti koittaa painostaa, mutta se on sun asias suostutko vai et.

Kysymyshän kuuluu haluatko sä edes yrittää pitää teidän perhettä kasassa vai et. Jos haluat, kerrot heti, ja kerrot myös sen ettet aio aborttia tehä. Sitten voitte puhua asiasta. Ja veikkaan että puhuminen on paljon helpompaa nyt kuin silloin, kun oisit ensin pari kuukautta pimittänyt asian mieheltäsi niin ettei hänellä vahingossakaan ole mitään sanavaltaa asiassa.

Juu, Jep antoi oikein oivan vastauksen.
Ainut oikea on kertoa heti ja kantansa aborttiin, sitten puhutaan ollaanko vai erotaan.
Totta on että mieskin voi haluta vain yhden lapsen.
Itse olisin syönyt pillereitä vaikka mies kortsua käyttäisikin, hän vain ehkäisee omasta puolestaan ja onhan niin varmempi.
Tiedän liittoja jossa mies halunnut yhden lapsen mutta vaimo vain aina tulee raskaaksi oli ehkäisy mikä hyvään. Neljännen lapsen jälkeen mies otti eron.
On aika stressaavaa elää monilapsisessa perheessä jos olisi vain yhden halunnut.

Tiedän liittoja jossa mies halunnut yhden lapsen mutta vaimo vain aina tulee raskaaksi oli ehkäisy mikä hyvään. Neljännen lapsen jälkeen mies otti eron.
On aika stressaavaa elää monilapsisessa perheessä jos olisi vain yhden halunnut.

Tässä tapauksessa jos oikeasti mies on sitä mieltä että hänelle riittää, luulisi että toisen (tai viimeistään 3. ) jälkeen olisi sitä mieltä että ainoa varma ehkäisykeino on pistää itseltä piuhat poikki.

Ap on aikuinen ihminen, ja aikuinen kantaa vastuun teoistaan.

Ap on varmasti ollut tietoinen ehkäisyn riskeistä, joten nyt kun vahinko on käynyt, niin sen verran voisi kantaa vastuuta että kertoo miehelleen. Tämän sitten pitää kantaa oma vastuunsa.

Säälittävää selitellä että on niin heikko ihminen että ei uskalla kertoa kun mies on niin julma ja paha ja kauhia mörkö. Jos on niin heikko, niin olisi ehkä kannattanut syödä niitä pilsuja.

"Tiedän liittoja jossa mies halunnut yhden lapsen mutta vaimo vain aina tulee raskaaksi oli ehkäisy mikä hyvään. Neljännen lapsen jälkeen mies otti eron.
On aika stressaavaa elää monilapsisessa perheessä jos olisi vain yhden halunnut."

ei sitte miettiny sterilisaatiota... :/
eipä se oo naisen vika jos ehkäisyt ei toimi... siis jos ne ottaa ajallaan etc.

itse ap:n tilanteeseen sanoisin että nauti nyt ajatuksesta vaikka viikko, sitten sanot miehellesi että menkat on myöhässä, teet testin ja katsotte yhdessä tuloksen.. jos mies reagoi niinkuin aiemmin niin sitten kerrot vaan suoraan että aborttia et tee, herra on hyvä ja etsii uuden majapaikan..
koita keskustella miehen kanssa mutta älä suostu mihinkään mitä et itse halua

Jos et kerro niin mies luulee ihan varmasti, että olet pettänyt häntä. Anna painostaa mieluummin aborttiin ja olet vaan tekemättä sitä. Jos mies pysyy kannassaan niin olet sitten yh, mutta jos salaat raskauden niin pelkään, että olet varmasti yh.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos et kerro niin mies luulee ihan varmasti, että olet pettänyt häntä. Anna painostaa mieluummin aborttiin ja olet vaan tekemättä sitä. Jos mies pysyy kannassaan niin olet sitten yh, mutta jos salaat raskauden niin pelkään, että olet varmasti yh.

tää on muuten totta...

No mää kertoisin suoraan asian, mutta olen sillain vahva, ettei mua kyllä taivuteta mihinkään mihin itse en halua.

Sinun tilanteessa alkaisin kyllä puhumaan vahvasti miehelle, ettei ole menkkoja näkynyt ja käsket miehen hakemaan uuden testin sulle. Katsotte sen yhdessä jne. Näin tämä asia ei tule täysin puun takaa eteen. Mutta tee tuo heti, ettei voi sitten salailusta väittää. Voit jopa sanoa etukäteen, että nyt on kyllä sellainen hyvin vahva tunne, että olet raskaana.

Jos mies alkaa väittämään pettämisestä tai pakottaan kiristyksien ja henkisen painostuksen avulla aborttiin, kannattaa oikeasti miettiä mitä sä haluat elämässäsi. Vahinkoja sattuu, sille ei mahda mitään, mutta jo se, että miehesi viime kerralla alkoi väittämään, että tahallisesti raskauduit niin kertoo miehen luonteesta. Valitettavasti. Hän ei ilmeisesti itse näe, että hänellekin sattuu vahinkoja, vaikka kortsu olisi jokakerta paikallaan ja laitettu vielä oikeinkin. Se vaan on, ettei 100% ehkäsyä ole olemassakaan ellei kohtua sitten revitä kokonaan pois...

Tällaiset raskautumiset/abortit yms. on isoja asioita ja valinnat voi vaikuttaa hyvin pitkälle elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
Kyllä myös kuitenkin usein tottuu ja sopeutuu tällaisessakin tilanteessa. Ja lapsesta tulee aivan yhtä rakas.

Siis piti kirjoittaman:
Myllä MIES kuitenkin usein tottuu ja sopeutuu tällaisessakin tilanteessa. Ja lapsesta tulee aivan yhtä rakas.

Yhteistyössä