Onko väärin haluta molempia sukupuolia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis lasten teon kannalta, ei seksuaalisessa mielessä. =)
Kun täällä aina mollataan sukulaisia jotka sanoo että teettekö vielä tytön jälkeen pojan tai että nyt kun on tyttö ja poika niin ette kai enää tee lapsia.

Ootteko te kaikki päättäneet lapset luvun mukaan?
Eikö kukaan oikeasti halua molempia sukupuolia? Vaikka niin että on ok jos 2 ekaa on tyttö ja poika mutta jos ei viimeistään 4s lapsi ole toista sukupuolta niin sitten saa riittää.

No ei se ole väärin, ei kukaan oikeasti ole niin hölmö että poika olisi pettymys jos on toivottu tyttöä. Minä halusin toisesta lapsesta tyttöä ja pojan sain ja on varmasti yhtä rakas kuin tyttö olisi ollut.

ei siinä tarvitse olla mitään pahaa tai väärää jos haluaa molempia sukupuolia.
Tosi pinnallistahan se on, mutta ihan ok.
Toisille se voi olla hyvinkin tärkeä asia, kun taas toisille sillä ei ole minkäänlaista väliä miten sukupuolet on perheessä edustettu.
Sinänsä mielenkiintoista on tuo että miksi joillekin se on niin tärkeää, saada tyttö ja poika.

No me ollaan päätetty että molempia tehdään mutta kolmannen jälkeen täytyy varmaan alkaa jo vähän miettimään... Ja kaikkihan ne tietty yhtä rakkaita on oli vehkeet mitkä hyvänsä.

Tota, miten niin se on pinnallista? Pinnallista on jos haluaa että lapsilla on tietynväriset silmät tai hiukset tai vartalo. Mutta ehkä se on väärin toivoa tyttöä kun kaikki tietenkin vain haluavat niitä poikia...
Mulle jopa naislääkäri otti sellaisen ultrakuvan missä kivekset näkyy "isille viemisiksi", eipä olisi varmaan ottanut jos siellä olisi näkynyt pimppi. Muistaakseni revin sen kuvan kun sellaisella ei ole mitään merkitystä, ja parempiakin ultrakuvia oli olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Toisille se voi olla hyvinkin tärkeä asia, kun taas toisille sillä ei ole minkäänlaista väliä miten sukupuolet on perheessä edustettu.
Sinänsä mielenkiintoista on tuo että miksi joillekin se on niin tärkeää, saada tyttö ja poika.

Mä en kyllä tiedä miten on pinnallisempaa haluta sekä tyttö että poika kuin että haluaa molemmat/kaikki samaa sukupuolta?

Mun logiikalla on pinnallisempaa haluta samaa sukupuolta tai itseasiassa nimenomaan haluta ylipäänsä mitään :D

Usein tyttöjen ja poikien kasvattaminen on vähän erilaista - ainakin meillä tytöllä ja pojalla on ihan erilaiset mielenkiinnon kohteet ja harrastukset. Tuo "erilaisuus" oli syy, miksi itse aikoinani ajattelin, että olisi kiva saada molempia sukupuolia. Pettynyt en kuitenkaan olisi ollut, vaikka olisinkin saanut kaksi tyttöä tai kaksi poikaa.

Minusta ei :saint: *oma lehmä ojassa* Mulla oli ennestään kolme poikaa ja päätetty että lapsiluku on täynnä. Haikeaa oli etten sitä tyttöä saanutkaan vaikka yhtäkään noista mussukoista en mihinkään vaihtais. No kuinka ollakkaan viime keväänä ehkäisy petti ja järkytys oli mieletön kun huomasin odottavani taas.. :ashamed: Tulokkaalle annettiin kumminkin lupa tulla. Jotenkin huvittavaa että tämä viimeinen jota esteltiin on tyttö :D (nyt on kyllä piuhat klipseillä suljettu ja luku todellakin täysi ellei st petä).

Minusta on ollut aivan ihanaa ostella punaisia vaatteita ja tytön kaapista ei sinistä löydy. Ja oikein ootan että välillä pääsen leikkimään nukeilla eikä aina autojen tai ötököiden kanssa :D

Meillä on kaksi poikaa ja kolmas lapsi tulosssa. Sukupuolesta ei ole tietoa. Ja kyllä minä vähän toivon että tyttö tulisi ja olen sen ihmisillekin sanonut että olishan se kiva jos tyttö tulisi. Mutta loppujen lopuksi on ihan sama kumpi tämä kolmas on, ei sillä ole väliä. Toisaalta olisi varmaan helpompaa jos tämäkin olisi poika (vaatteet, lelut, harrastukset isompana), mutta olisi se ihana välillä ostelle vaaleanpunaisia vaatteita ja varmasti elämä erilaista jos on molempia sukupuolia. Lapset ovat niin arvokkaita meille että ei väliä kumpi tulee, kun on lapsettomuudesta kärsinyt niin osaa arvostaa että kolme lasta saa. Ja meidän lapsiluku on sitten tämän kolmannen jälkeen täysi tuli kumpi hyvänsä.

Eli mun mielestä ei ole väärin haluta molempia sukupuolia, mutta pettyä ei saa jos onkin kaikki lapset samaa sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Mä en kyllä tiedä miten on pinnallisempaa haluta sekä tyttö että poika kuin että haluaa molemmat/kaikki samaa sukupuolta?

Mun logiikalla on pinnallisempaa haluta samaa sukupuolta tai itseasiassa nimenomaan haluta ylipäänsä mitään :D

nimenomaan, on ihmisiä joilla ei ole ihmeempiä toiveita lasten sukupuolesta ollenkaan. Jotkut haluaa vain ottaa vastaan ne lapset joita heille annetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tota, miten niin se on pinnallista? Pinnallista on jos haluaa että lapsilla on tietynväriset silmät tai hiukset tai vartalo. Mutta ehkä se on väärin toivoa tyttöä kun kaikki tietenkin vain haluavat niitä poikia...
Mulle jopa naislääkäri otti sellaisen ultrakuvan missä kivekset näkyy "isille viemisiksi", eipä olisi varmaan ottanut jos siellä olisi näkynyt pimppi. Muistaakseni revin sen kuvan kun sellaisella ei ole mitään merkitystä, ja parempiakin ultrakuvia oli olemassa.

ei minun mielestäni ole väärin toivoa tyttöä vaikka olettaa että kaikki toivoo poikia. On lupa toivoa mitä haluaa.

Kerroit mikä omasta mielestäsi on pinnallista. Eikö sekin ole pinnallista jos haluaa että lapsella on tietty sukupuolielin jalkojenvälissä? minusta se juuri on pintaa, aivan kuten kertomasi silmienväri, hiukset ja vartalo muutenkin.

Eihän se väärin ole, miksi olisi? Ei se lapsen arvoa kuitenkaan vähennä vaikka "pieleen" menisi toive.

Mä sisimmässäni toivoin esikoiselle pikkuveljeä, mutta pikkusiskon hän sai ja tällä hetkellä olen ikionnellinen pienestä tyttösestämme.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Eihän se väärin ole, miksi olisi? Ei se lapsen arvoa kuitenkaan vähennä vaikka "pieleen" menisi toive.

Mä sisimmässäni toivoin esikoiselle pikkuveljeä, mutta pikkusiskon hän sai ja tällä hetkellä olen ikionnellinen pienestä tyttösestämme.

tässä oli niin hyvin sanottu.
toivokaa, ihmiset, jos haluatte toivoa.
Ei siinä todellakaan mitään väärää ole.
Lapsi joka teille syntyy on juuri teille tarkoitettu ja se itsessään on todella liikuttavaa.
Ihminen on arvokas, elämä on arvokasta.

Mun mielestä siinä ei ole mitään väärää tai outoa, että toivoo tiettyä sukupuolta tai, että toivoisi saavansa sekä tytön että pojan :). Olen aina haaveillut saavani tyttölapsen. Toivoisin saavani 2 lasta, tytön ja pojan, mikä on mielestäni toisaalta aika luonnollista =). Haluaisin päästä tutustumaan sekä tytön että pojan maailmaan ja kasvatukseen..toki lapset ovat yksilöitä, mutta ei voi väittää, että tytöt ja pojat täysin samanlaisia olisivat, eroa on muussakin kuin ulkoisessa olemuksessa. Minulla on siis vahvana haaveena saada tyttö, mieluiten sekä tyttö että poika, mutta ei kumpikaan tietenkään mikään pettymys olisi vaan olen onnellinen siihen lapseen/niihin lapsiin, joita saan :). Ei toivomisessa ole mitään pahaa tai pinnallista mielestäni.

Lapsi joka teille syntyy on juuri teille tarkoitettu ja se itsessään on todella liikuttavaa.

No näinpä. Ja mä kyllä ymmärrän, jos jollain on vaikka 4 tyttöä, että toivoisi sen viidennen olevan vaikkapa poika. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole? Eikä kukaan selväpäinen ole pettynyt siihen viidenteen tyttöönkään.

No kyllä minä ainaki toivon, että saisin molempia. Ison perheen muutenki haluan, ni ois se kyllä ehkä jo aika kummaki jos ois vaan samaa sukupuolta kaikki 7 lasta. No, saapa nähä, saadaanko molempia ja iso perhe.

Ah tämä on sitten varmaan sitä syvällistä kun muut ovat pinnallisia :whistle:

Samanlaisia juustopäitä nuo on. Tytöt ja pojat. Ensin tuli poika, sitte pari tyttöä ja sitte poika. Toki kiva, että on meolempia, mutta ei se mikään välttämättömyys ole. Ja tosiaan se uutuudenviehätys häviää aika äkkiä. :D

Mitä väärää siinä olisi? Vaikka toisaalta itse tunsin itseni kummajaiseksi, kun en kahden tytön
jälkeen kolmatta odottaessani mitenkään erityisesti toivonut poikaa, vaikka ympäristö niin olettikin ja uskoi kolmannen lapsemme olevan pojantekomielessä siemenetty.
Miksi pitäisi toivoa molempia sukupuolia?

Ei ole väärin mun mielestä. :saint: Nimittäin itse olen aina toivonut nimenomaan tyttö(j)ä, miksei poikiakin mutta kunhan yhden tytön saisi ainakin. No, esikoinen on poika ja niin mitä ilmeisimmin tämä toinenkin. Ultrien jälkeen olen kieltämättä ollut hiukan että jahas, mutta aika pian sen jälkeen olen kyllä ollut täysin onnellinen siitä, että tulossa on juuri se lapsi joka onkin. Ja sitten kun sen lapsen syliin saa, ei tosiaankaan toiseen vaihtaisi :heart: Tai näin ainakin esikoisen kanssa, varmaan myös tämän toisen. Lapsiluku ei mitenkään välttämättä ole täynnä tämän toisen pojan jälkeen, mutta aina olenkin haaveillut myös kolmesta-neljästä lapsesta - pinnallista kai sekin. =)

Yhteistyössä