Onko väärin haluta molempia sukupuolia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alunperin en toivonut muuta kuin lasta. Kahden tytön jälkeen toivoin kolmattakin.
Kunhan se kolmas syntyy, niin voi olla, että lapsiluku on täynnä.

Jos ei ole, niin toivon neljättä tyttöä.
Mutta jokainenhan saa toivoa mitä tahansa. Poika olisi varmasti yhtä rakas.
Jotenkin vaan mietin, että voi sitä raasua, kun syntyisi ainoaksi pojaksi tyttökööriin.

Mutta mä en tosiaan osaa miettiä lapsilukua siltä kannalta, että haluaisin vielä sen pojankin. Melkeinpä päinvastoin.
En silti mitenkään katsele nokan vartta myöden, jos joku niin toimii.
Kukin tyylillään, eiköhän ne kaikki lapset rakkaita ole :heart:

no on väärin,kaikkien pitää päättää ennen lapsen tuloa kumpaa toivoo ja jos menee huti niin pitää olla tooooosi pettyny.. :whistle:

muoks. ja mieluiten ottaa ero kun on niin huonon miehen valinnu joka ei ees anna oikeen sukupuolen omaavia lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Eihän se väärin ole, miksi olisi? Ei se lapsen arvoa kuitenkaan vähennä vaikka "pieleen" menisi toive.

Mä sisimmässäni toivoin esikoiselle pikkuveljeä, mutta pikkusiskon hän sai ja tällä hetkellä olen ikionnellinen pienestä tyttösestämme.

tässä oli niin hyvin sanottu.
toivokaa, ihmiset, jos haluatte toivoa.
Ei siinä todellakaan mitään väärää ole.
Lapsi joka teille syntyy on juuri teille tarkoitettu ja se itsessään on todella liikuttavaa.
Ihminen on arvokas, elämä on arvokasta.

Ah tämä on sitten varmaan sitä syvällistä kun muut ovat pinnallisia :whistle:

outo tulkinta sulla tuosta lainaamastasi tekstistä. Vaikutat hiukan mustavalkoiselta ihmiseltä. Ja lapselliselta

mua ainakin ärsyttää suunnattomasti kun tyypit hokee että "sitten teillä on MOLEMMAT". esikoinen tyttö ja mahassa tiettävästi poika. meille kun se oli oikeasti ihan se ja sama kumpia ovat, jokatapauksessa lapsiluku tiettävästi jää kahteen. olisi sitten kaksi poikaa, kaksi tyttöä tai tyttö ja poika.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole väärin. Väärin on vasta se, että ollaan pettyneitä, jos tuleekin kaksi samaa sukupuolta - ja kukapa oikeasti pettynyt olisi!?

Kyllä minä olen pettynyt että on kaksi poikaa. Ottaisin mieluummin kaksi tyttöä. Että taas ihme yleistystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Eihän se väärin ole, miksi olisi? Ei se lapsen arvoa kuitenkaan vähennä vaikka "pieleen" menisi toive.

Mä sisimmässäni toivoin esikoiselle pikkuveljeä, mutta pikkusiskon hän sai ja tällä hetkellä olen ikionnellinen pienestä tyttösestämme.

Lapsi joka teille syntyy on juuri teille tarkoitettu ja se itsessään on todella liikuttavaa.

outo tulkinta sulla tuosta lainaamastasi tekstistä. Vaikutat hiukan mustavalkoiselta ihmiseltä. Ja lapselliselta

Ja olenkin lapsellinen, niitä on minulla kaksi kappaletta ja poikia molemmat vaikka pinnallisena ihmisenä olisin halunnut nuorimmaisesta tyttöä.
Ihanasti olet tehnyt syväanalyysin minusta, mutta sen verran hutiin meni että kyllä niitä harmaan eri sävyjäkin löytyy...

musta olis ollu hauskaa jos olisin saanut 3 tyttöä. jopa aattelin itseni niidenkanssa. suvussani on paljon tyttöjä vain muutama hassu poika on syntynyt. mulla esikoinen on tyttö ja kuopus poika,eilen luvattiin ultrassa poikaa. eikä mua haittaa yhtään,päinvastoin.
mutta kun kuopuksesta kuulin sen olevan poika olin järkyttynyt,olin aivan varma etten osaa olla pojalle äiti,helppoahan tää on.

ei tietenkään ole. Kyllä mäkin ensin salaa toivoin, että tää kakkonen olis ollut tyttö, mutta kun eilen rakenneultrassa selvis, että toista poikaa meille tod.näk. odotetaan, niin ihan yhtä rakas vauva on tämäkin kuitenkin. Äippä ei vaan vieläkään päässyt rimpsumekko ostoksille :D

Kai se on ihan luonnollinen vietti, että haluaa sekä poikia että tyttöjä. Niin kauan se on ok ettei se lapsiin vaikuta, ettei jollekin tule semmosta oloa että hei, sun piti olla tyttö, olisin tykänny susta enemmän ja rakastanu paremmin jos olisit tyttö, yms. Mä oon halunnu 4 lasta, ja molempia sinne sekaan. Sisko olis halunnu kakkosen olevan tyttö, mutta kaks poikaa sillä nyt on. Sen sijaan se on jo puoleks adoptoinu tän mun tyttösen ja ostaa sille vaaleanpunasta niin paljon ettei mun tartte sitä väriä nähdäkään enää :P

:| :x miksiköhän mulle noin ilkeästi vastasit, en ymmärrä.
mun mielestä pinnallisuuden ei tarvitse olla hyvä tai paha asia.
Jokaiselle meille tietysti ne merkitsevät eri asioita.
Itse olen monelleakin tapaa pinnallinen ja myös turhamainen.
En ymmärtänyt oikein tuota sun lausahdusta mutta minä nyt en aina ymmärrä paljon muustakaan.
Käsitit minut jotenkin väärin, luulen.

Ei kai se väärin ole haluta kumpaakin, mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä yhtään sitä, että haluaa jompaa kumpaa.... Itselleni on aina ollut ihan sama, kumpi sukupuoli tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
mitäs väärää siinä on, jos on tyttö, niin luonnollisesti sitä haluaa myös sen pojan.

Tällaista ajattelutapaa en juuri käsitä. Miten niin "luonnollisesti sitä haluaa myös sen pojan"???? Minä en ole yhdestäkään lapsestani halunnut joko tyttöä tai poikaa! Kun ensimmäinen oli tyttö, niin ei todellakaan käynyt mielessä haluta seuraavasta poikaa (ei ollut minkäänlaisia sukupuolitoiveita). Eikä ole taaskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole väärin. Väärin on vasta se, että ollaan pettyneitä, jos tuleekin kaksi samaa sukupuolta - ja kukapa oikeasti pettynyt olisi!?

Mun kaveri.
Toinen poika oli selvä pettymys, vaikka tietysti jankutti päinvastaista (miksi muuten oisi jankuttanut :headwall: ).

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
mitäs väärää siinä on, jos on tyttö, niin luonnollisesti sitä haluaa myös sen pojan.

Ai jaa, mä taas en koskaan ole toivonut poikaa. Jos saisin toisen lapsen, toivoisin taas tyttöä.
Luonnollisesti sulla on housuissas!

Mä halusin ehdottomasti esikoiseksi tytön, ja sellaisen sainkin.
Kuopuksesta toivoin kovasti poikaa, ja poika tulikin.
Omalla kohdallani voin sanoa, että jos kuopuskin olisi tyttö, niin meillä olisi jo kolmas lapsi, toivottavasti poika.
Mies toivoi toista tyttöä, mutta hyvin tuo poikakin tuntuu kelpaavan =)

Yhteistyössä