Onko väärin hakea läheisyyttä muualta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
jos kotoa ei saa. Ei seksiä, ei läheisyyttä, ei hellyyttä.
Ja jos mies ei sitä perustele mitenkään niin onko mulla lupa mennä muualta hakemaan.
Mikä olisi oikea tapa sanoa miehelle, että jos tilanne ei muutu niin näin tulee käymään.

En oikein tiedä voiko läheisyyttä ja hellyyttä hakea muualta ilman, että samalla alkaa uusi suhde, joka taas ei oikein voi olla samaan aikaan entisen kanssa. Seksiä kyllä saanee ilman näitä muita. Tai mistä minä tiedän, ehkä hellyyttä ja läheisyyttä voi saada vieraaltakin.

Minusta on väärin jos sen pitää tehdä salaa puolisolta, muttaenitenhän se riippuu omasta parisuhteesta ja puolisosta mikä on oikein tai väärin. Puhuisin suoraan ja avoimesti että en saa parisuhteesta tarvitsemaani läheisyyttä, joku muutos on välttämätön, joko se tapahtuu yhdessä ratkaisua etsien tai "vahingossa" niin että sitä läheisyyttä vai hakee muualta tilaisuuden tullen.

En oikein tiedä voiko läheisyyttä ja hellyyttä hakea muualta ilman, että samalla alkaa uusi suhde, joka taas ei oikein voi olla samaan aikaan entisen kanssa. Seksiä kyllä saanee ilman näitä muita. Tai mistä minä tiedän, ehkä hellyyttä ja läheisyyttä voi saada vieraaltakin.

Mulla on "sivusuhde". Syitä en nyt ala, mut siltä toiselta mieheltä saan hellyyttä, läheisyyttä ja seksiä. Ihan oikeaan kunnon suhteeseen emme keskenään alkaisi vaikka se olisi mahdollistakin, mutta nuo mainitut jutut sujuu ja tuntuu hyvältä näin.

En siis halua erota, se on se viimenen vaihtoehto, mutta koville ottaa elää tämmöisessä suhteessa.
Ja tätä o siis jatkuut nyt kauan ja mulla on keinot lopussa enkä jaksais enää miehen kanssa puhuakkaan kun ei se johda mihikään.

[QUOTE="vieras";24604085]En siis halua erota, se on se viimenen vaihtoehto, mutta koville ottaa elää tämmöisessä suhteessa.
Ja tätä o siis jatkuut nyt kauan ja mulla on keinot lopussa enkä jaksais enää miehen kanssa puhuakkaan kun ei se johda mihikään.[/QUOTE]

Mitä järkeä sitten asua yhdessä?

En tekisi mitään miehen selän takana, mutta kertoisin hänelle, että mulla on paha olla suhteessa jossa ei ole läheisyyttä eikä mies tee mitään suhteen parantamiseksi ja antaisin vaihtoehdot 1) erotaan 2) yritetään yhdessä, molempien panostuksella saada suhde sellaiseksi, että molempien on hyvä olla 3) mies hyväksyy sen, että haen läheisyyttä muualta.

Se oikeuttaa tasan siihen että sanot suoraan miehellesi että sinulla on alkanut haluttaa hakea muualta sitä mitä et kotoa saa. Ja ilmoittaa että jos asiat eivät muutu niin ero on edessä. Ellette sitten ole kumpikin sujut ajatuksesta vapaasta suhteesta.

Ihan oikeasti, kyllä moni muukin olisi varmaan sata syytä keksinyt pettää jos niitä alkaisi etsimään, mutta onneksi yllättävän monikin ymmärtää että sillä asiat ei ainakaan parane. Ainoa oikea tapa on yrittää kommunikoida ja parantaa sitä kautta suhdetta. Jos toinen on siihen haluton, niin miksi jäädä koko suhteeseen jos olisi valmis muutenkin hakemaan sitä läheisyyttä muualta? En vain yksinkertaisesti ymmärrä. Välillä sitä kyllä miettii että ihmisten kannattaisi elää sinkkuna pitempiä aikoja, ymmärtäisivät että itse kukanenkin on vastuussa omasta onnesta ja marttyyrius ei vie minnekkään.

No ei ole mun mielestä oikein. Asiasta pitää oman kumppanin kanssa ensin keskustella, ehdottaa vaikka pariterapiaa, tai ylipäänsä tehdä selväksi, että asiaan on tultava muutos. Ja jos sitä muutosta ei tule ja itse kokee kaipaavansa läheisyyttä niin sitten pitää erota ja sitten hommata uusi kumppani, jonka kanssa kokee sitä läheisyyttä saavansa riittävästi

Olen kuullut, että seksuaaliterapeuttien näkymyksen mukaan puolen vuoden ilmanolon jälkeen on "lupa" mennä vieraisiin. Se vaatii tietenkin, että itse olet samaa mieltä ja kykenet salaamaan vieraissakäyntisi sekä kestämään salaisuuden sisälläsi. Minä en ottaisi salaisuuden taakkaa kannettavakseni.

Yhteistyössä