Onko uskovia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Elämän onni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
nikistäsi siipien havinaa tuli mieleeni enkelin siivet.
:D
katos EKA oot joka osaa yhdistää nikkini uskoon...ja oikeessa oot :heart:
ite en uskossa ole mut oon monta kertaa ajatellu tuleeko se siitä laulusta "tahtoisin toivoa sinulle, jotakin oikein hyvää, enkelin siipien havinaa..."
 
Niin no
Eikös raamattu sano, että usko pitää kertoa-- Mä olen vielä ihan untuvikko tän asian suhteen. Kaikki on uutta ja oma olotilakin ihan omituinen. En oiekin tiedä mitä pitäs tehdä tai kenelle puhua ja mitä.. Neuvot ja kannustavat lauseet ovat tervetulleita.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Eikös raamattu sano, että usko pitää kertoa-- Mä olen vielä ihan untuvikko tän asian suhteen. Kaikki on uutta ja oma olotilakin ihan omituinen. En oiekin tiedä mitä pitäs tehdä tai kenelle puhua ja mitä.. Neuvot ja kannustavat lauseet ovat tervetulleita.
Teot kertovat enemmän, kuin sanat. :D

Ja kun olet varma uskostasi ja itsestäsi, kykenet siitä puhumaankin luontevasti.
 
piparminttu
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
ei se tuu siittä laulusta...ja juu kyllä raamattu kehottaa/käskee kertomaan...mut sä oon niin alussa vasta omalla taipaleellasi etä kerrot sitten kun siltä tuntuu :hug: :heart:


..itse mietin kerran nikkisi nähdessä enkelillä on siivet ja niistä kuulemma kuuluu hivenen havinaa.Nyt tässä ketjussa tajusin se oikeasti tarkoitti enkelin siipiä
 
ap
Siipien havinaa: Kiitos kannustuksesta.. Oliskohan mitään nettisivustoa, missä tätä aihetta vois käsitellä paremmin.. Tarttisin vertaistukea, kun live elämässä ei ole ketään uskovaa(paitsi miehen mummo, joka ei edes muista mua), ajatelkaa miten masentava tilanne..
 
en ainakaan tiedä mitään nettisivustoa....oootko seurannut paikkakuntasi lehtiä...olisko siellä minkäänlaisia nuoriso-iltoja...itte käyn niissä vaikka ikää onkin...niissä ei oo ala eikä ylä-ikärajaa..mee sinne...siellä otetaan AINA uudet todella lämpimasti vastaan...ainakin meillä täällä....tai etsi seurakunnastasi joku...ja mee juttusille....KAIKKI tahtovat auttaa nuorta juuri uskoontullutta :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Eikös raamattu sano, että usko pitää kertoa-- Mä olen vielä ihan untuvikko tän asian suhteen. Kaikki on uutta ja oma olotilakin ihan omituinen. En oiekin tiedä mitä pitäs tehdä tai kenelle puhua ja mitä.. Neuvot ja kannustavat lauseet ovat tervetulleita.
Lämpimästi onnea uskon löytymisen johdosta :hug:

Kyllähän Raamattu meitä kehottaa ja rohkaisee uskon tunnustamiseen. Itse ajattelen, että kun elää lähellä Jeesusta ja on tekemisissä Hänen kanssaan, niin se ihan väkisinkin näkyy ja kuuluu myös ulospäin.

Jos uskosta kertominen tuntuu sinusta tärkeältä, niin kannattaa rukoilla että Jumala antaa sinulle luontevia tilanteita kertoa uskostasi ystäville. Voi myös rukoilla että Jumala antaa oikeat sanat ja rohkeutta tarttua tilaisuuteen.


Yksi minusta helppo ja käytännöllinen keino kertoa uskosta muille on kertoa missä on ollut. Siis..... jos esim työpaikalla jutellaan missä kukin on ollut ja mitä tehnyt edellisenä viikonloppuna, niin siinä on helppo kertoa olleens jossakin hengellisessä tilaisuudessa ja kertoa millaista siellä oli. Siinä on sitten työkavereilla helppo tarttua asiaan ja kysyä lisää jos aihe kiinnostaa.

Tsemppiä ja rohkeutta uskosta kertomiseen :flower:



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siipien havinaa: Kiitos kannustuksesta.. Oliskohan mitään nettisivustoa, missä tätä aihetta vois käsitellä paremmin.. Tarttisin vertaistukea, kun live elämässä ei ole ketään uskovaa(paitsi miehen mummo, joka ei edes muista mua), ajatelkaa miten masentava tilanne..
Milloin ja miten tulit uskoon? Seurakunnasta kyllä löytyy varmasti sulle uskovia ystäviä. Minä ainakin löysin sitä kautta uusia ystäviä, kukaan aikaisempi ystäväni ei ollut (eikä ole) uskossa.

Mä tulin uskoon ihan yksin kotona ollessani. Soitin sitten seuraavalla viikolla seurakuntaan (ev.lut) ja kerroin että nyt on käynyt tälleen, mitäs tehdään, onko teillä jotain tilaisuuksia aikuisille? Pappi toivotti tervetulleeksi ja kertoi mitä toimintamuotoja srk:ssa on. Menin sitten yhteen tilaisuuteen ja heti mulle tuli ihmiset jutteleen. Ja sitten he pyysi mua mukaan Raamattupiiriin. :)


 
Näitä kristillisiä nettisivustoja kannattaa käydä kurkkaamassa:
- Kotimaa
- NetMission
- Kotisatama
- evl.fi
- sekl.fi
- RaamattuNET

En nyt muista ihan tarkkoja osoitteita, mutta laita Googleen niin löytyy perille

Niin ja oman paikkakuntasi seurakuntien sivuihin kannattaa myös tutustua. Sieltä löytyy toimintaa minne voi mennä mukaan.
 
Kait mua vois uskoontulleeksiki kutsua, kun olen "heränny" uskomaan niin kuin nykyään uskon. Tosin ihan alkutaipaleella vielä, ei ole kaikki selvää... En koe että pitäis kellekään kertoa. Jos jossain keskustelussa tulee esille niin sitte tulee.

Aikanaan ku vl-jutut hylkäsin omalta kohdaltani, pitihän se toki vanhemmille kertoa, mut en sit muille mutta huomashan ne... Vanhemmat tietty oli pettyneitä, mutta tuntuvat hyväksyvän mun tieni, yhtä rakas oon heille yhä. :)
 
vieras
Minä aloin kantaa ristiä kaulassa, se on sama kuin monilla naimisiin menneillä on vihkisormus, Jeesuksen morsiamella on risti. Siitä sen kaikki tietävät. Myös autossa on sellainen kalakuvio joka symboloi Jeesusta ja suojelee autoillessani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Mulla on ihan hakusessa tuo uskovaisjuttu.

Minä uskon jumalaan, mutta en ole mielestäni mitenkään uskovainen tavoiltani...en käy kirkossa tms.
Kuule.... ei se usko ihan hakusissa ole jos uskot Jumalaan. Se että uskoo että Jumala ON, on hyvä pohja tutustua uskonasioihin paremmin. :flower:

Tiivistetysti voisi vaikka sanoa että usko on tietoa Jumalasta ja ennen kaikkea henkilökohtainen suhde Jumalan poikaan Jeesukseen. Häneen kannattaa ehdottomasti tutustua paremmin. =)



 
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Tiivistetysti voisi vaikka sanoa että usko on tietoa Jumalasta ja ennen kaikkea henkilökohtainen suhde Jumalan poikaan Jeesukseen. Häneen kannattaa ehdottomasti tutustua tutustua. =)
No jos usko on sitä, ni ehken mä sitte kuulu siihen uskovien joukkoon. En kyllä tiedä miten sit oman tilanteeni sanoisin... Kasvanut hivenen korkeampaan tietoisuuteen, kenties... Kun en mä usko tolla tavalla Jeesukseen. Sinänsä uskon että Jeesus oli ja teki mitä teki, mut miks tuli ni ne käsitän eri tavalla...

 
Keijumetsän Lilja
Kun eka kertaa tulin uskoon, no, en mie muista kerroinko kellekään. Kyl muistaakseni. Siitä vaan on niin kauan, etten muista keille kaikille kerroin. En ole tosin salaillutkaan sitä.

Tosin, viime vuodet oon elänyt niin pimennossa, ettei välillä edes tunnu siltä, että on uskossa ollutkaan. Mutta nyt oon kokenut tavallaan uudestisyntymisen ja siitä oon kertonut vain miehelle ja yhdelle uskovalle ystävälle. Jos/Kun tätä alkaa olemaan varmempi uskossaan, niin sitten saatan kertoa tästä rohkeammin.

Pitäis vaan saada rohkeutta mennä takas seurakuntaan, mutta tavallaan pelottaa. Kuitenkin läksyttävät ja lyövät Raamatulla päähän. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Tiivistetysti voisi vaikka sanoa että usko on tietoa Jumalasta ja ennen kaikkea henkilökohtainen suhde Jumalan poikaan Jeesukseen. Häneen kannattaa ehdottomasti tutustua paremmin. =)
No jos usko on sitä, ni ehken mä sitte kuulu siihen uskovien joukkoon. En kyllä tiedä miten sit oman tilanteeni sanoisin... Kasvanut hivenen korkeampaan tietoisuuteen, kenties... Kun en mä usko tolla tavalla Jeesukseen. Sinänsä uskon että Jeesus oli ja teki mitä teki, mut miks tuli ni ne käsitän eri tavalla...
Niin..... tämän mun uskoni vois varmaan määritellä varmaan sellaiseksi "Klassiseksi kristinuskoksi".

Uskoa voi myös eri tavalla. Minusta on aina arvokasta miettiä näitä asioita ja etsiä sitä mikä on totta ja kestävää. Minusta juuri tämä pohtiminen ja erilaisten asioitten kyseenalaistaminenkin on juuri sitä ihmisyyttä joka erottaa meidät eläimistä. Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen "omaksi kuvakseen." Tämä tarkoittaa jotain sellaista että ihmisellä on tarve etsiä yhteyttä Luojaansa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Kun eka kertaa tulin uskoon, no, en mie muista kerroinko kellekään. Kyl muistaakseni. Siitä vaan on niin kauan, etten muista keille kaikille kerroin. En ole tosin salaillutkaan sitä.

Tosin, viime vuodet oon elänyt niin pimennossa, ettei välillä edes tunnu siltä, että on uskossa ollutkaan. Mutta nyt oon kokenut tavallaan uudestisyntymisen ja siitä oon kertonut vain miehelle ja yhdelle uskovalle ystävälle. Jos/Kun tätä alkaa olemaan varmempi uskossaan, niin sitten saatan kertoa tästä rohkeammin.

Pitäis vaan saada rohkeutta mennä takas seurakuntaan, mutta tavallaan pelottaa. Kuitenkin läksyttävät ja lyövät Raamatulla päähän. :/
Ihanaa että olet saanut uudistua uskossa :flower:

Mutta eikös olekkin ihanaa että Jumala on uskollinen ja pitää huolta, vaikka me ihmiset aina välillä lähdetäänkin omille teillemme. Jumala ottaa aina avosylin vastaan jokaisen tuhlaajapojan ja-tytön joka palaa hänen luokseen. Eikä vain ota vastaan, vaan vetää takaisin luokseen, lohduttaa, hoitaa "haavat" ja antaa anteeksi.

Mene vain takaisin seurakuntaan. Siellä ollaan varmasti tosi iloisia paluustasi :hug: .
On aika vaikea olla uskossa ihan yksinään. Seurakunnassa usko vahvistuu kun kuulee opetusta, voi jutella muitten uskovien kanssa ja rukoilla yhdessä.

Siunausta Sinulle


 

Yhteistyössä