Onko uskovia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Elämän onni
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Kieltämättä välillä tulee sellainen olo, että minä oon varmaan Herralle tosi rakas, koska Hän pitää minusta niin lujasti kiinni. Vaikka reuma on välillä niin hirveän kipeä, ettei tosikaan ja välillä piru koittaa houkutella minua toisten uskontojen pariin, niin minä olen vakaasti päättänyt, etten aio luopua Herrasta. En, vaikka mikä olis.

Jotenkin tuntuu, että kristinusko on minulle se oikea usko. Tai sitten minä vaan pelkään niin mahdottomasti helvettiä. Ja kuolemaa. Ja tavallaan myös taivasta, hullua kyllä... liekö piru maalailee piruja seinille ja koettaa saada minut uskomaan, että taivaassa tulee olemaan tylsää? Pitäis päästä tuosta pelosta eroon.

Hei taas

Kyllä varmasti olet Herralle äärettömän rakas.

Minusta kristinuskossa on ihanaa se että uskominen tai uskossa oleminen ei ole minun varassani, vaan Jeesuksen. Kaikki perustuu siihen millainen Jeesus on ja mitä hän on tehnyt. Tiedän että Jeesuksen työ riittää ja rakkaus kestää vaikka tulis mitä. Ja Jeesus on luvannu pitää omistaan kiinni. Jos pelastus tai Taivaaseen pääseminen olis mun omassa varassani ja riippuis mun uskosta ja uskollisuudesta, niin varmast jäis taivasmatka kesken. Onneksi Jumalalla on varattuna luotettavampi Taivastie :)

Reuma on kyllä tosi pelottavakin sairaus. Itselläni ei ole kokemusta, mutta läheisen ihmisen 3-vuotias pikkutyttö sairastaa lasten reumaa. Kova hoito-ja kuntoutusrumba on tuolla pikkutytöllä. Voimia ja jaksamista Sinulle elää tuon sairauden kanssa.

Mulle on kans joskus tullut mieleen että Raamatun Taivaskuvaukset kuulostaa aika tylsiltä. Kultakadut ja helmiportit ei oikein nappaa.......
Mulle taivaassa tärkein asia on kuitenkin se että siellä on Jeesus ja me saadaa olla yhdessä Hänen kanssaan. Ja Jeesuksen seurassa ei taatusti oo tylsää :wave:
Raamatussa puhutaan pienestä laumasta,jolla on taivaallinen toivo 144000 Luukas12:32 ja Ilmestys14:1-3. Jumala valitsee ne,ketkä menevät hallitsemaan Jumalan ja Jeesuksen kanssa.

Ja suurella joukolla on toivo elää maanpäällä paratiisissa.
Ilmestys7:9-10.
 
Mä olen kantanut riparista asti ristiä kaulassani,mutta tulin uskoon viime syksynä kun rakas äitini kuoli,en pystyisi muuten elämään ilman rakasta äitiäni täällä pahassa maailmassa,ellen olisi saanut TAIVAAN ISÄÄ elämääni ja olen kiitollinen siitä,että olen uskossa,sillä me olemme kaikki täällä vain ohikulkumatkalla,jokainen meistä lähtee täältä kerran pois,itse toivon pääseväni nuorena pois TAIVAAN ISÄN luo,niin paljon on pahuutta täällä maailma täynnä.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Mä olen kantanut riparista asti ristiä kaulassani,mutta tulin uskoon viime syksynä kun rakas äitini kuoli,en pystyisi muuten elämään ilman rakasta äitiäni täällä pahassa maailmassa,ellen olisi saanut TAIVAAN ISÄÄ elämääni ja olen kiitollinen siitä,että olen uskossa,sillä me olemme kaikki täällä vain ohikulkumatkalla,jokainen meistä lähtee täältä kerran pois,itse toivon pääseväni nuorena pois TAIVAAN ISÄN luo,niin paljon on pahuutta täällä maailma täynnä.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
Kuinka monelle Raamattu esittää taivaallisen elämän toivon?

Luuk. 12:32: "Älä pelkää, pieni lauma, sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan."

Ilm. 14:1-3: "Minä näin, ja katso, Karitsa [Jeesus Kristus] seisoi Siioninvuorella [taivaassa; ks. Hepr. 12:22-24] ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. - - Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua - -, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta."
 
mie
helpointa on ollu kertoa se niin et lukee muiden nähden raamattua, rukoilee ja jos kerran ei juo ja polta kuten ennen niin jos muut kysyy miksi niin sanoo et koska olen nykyään uskossa.
 
Vain usko JUMALAAN antaa sinulle pääsyn TAIVAAN ISÄN kotiin ja minä olen tullut uskoon viime syksynä äitini kuoleman aikoihin ja olen nyt ollut 10kk:tta uskossa,yhtä kauan,kun rakas äitini on ollut kuolleena ja poissa luotani TAIVAAN ISÄN luona.Tiedän,että kun minun aikani tulee kuolla,niin pääsen silloin rakkaan äitini luokse TAIVAAN ISÄN luokse.Minua ei kuolema peloita,siinä siirrytään paljon parempaan paikkaan mitä täällä maailmassa on elämä,odotan kuolemaani jo kovasti,sillä täällä maailmassa on todella paljon pahuutta.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Usko mihin?
No jopas taaas leikitään tyhmää
Sinä vai?

Voi uskoa moneen eri asiaan:ihmiseen, johonkin jumalaan, iltapäivälehtiin, internettiin...
ootko usein kuullu puhuttavan uskovaisista, kun puhutaan niistä, jotka uskoo lehtijuttuihin tai kaiikkeen, mitä netistä lukevat?
Oletkin tyhmempi kuin olen luullutkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Vain usko JUMALAAN antaa sinulle pääsyn TAIVAAN ISÄN kotiin ja minä olen tullut uskoon viime syksynä äitini kuoleman aikoihin ja olen nyt ollut 10kk:tta uskossa,yhtä kauan,kun rakas äitini on ollut kuolleena ja poissa luotani TAIVAAN ISÄN luona.Tiedän,että kun minun aikani tulee kuolla,niin pääsen silloin rakkaan äitini luokse TAIVAAN ISÄN luokse.Minua ei kuolema peloita,siinä siirrytään paljon parempaan paikkaan mitä täällä maailmassa on elämä,odotan kuolemaani jo kovasti,sillä täällä maailmassa on todella paljon pahuutta.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
Miksi sä toistat asioita?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
[

Ilm. 14:1-3: "Minä näin, ja katso, Karitsa [Jeesus Kristus] seisoi Siioninvuorella [taivaassa; ks. Hepr. 12:22-24] ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. - - Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua - -, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta."
Nämä on niitä, jotka tulee uskoon Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, eivätkä ota pedon merkkiä.
Ei saa lukea kuin piru Raamattua ja irroitella jakeita kokonaisuuksista. Ilmestyskirja kertoo näystä.

 
vierailija
Raamatussa puhutaan pienestä laumasta,jolla on taivaallinen toivo 144000 Luukas12:32 ja Ilmestys14:1-3. Jumala valitsee ne,ketkä menevät hallitsemaan Jumalan ja Jeesuksen kanssa.

Ja suurella joukolla on toivo elää maanpäällä paratiisissa.



Ilmestys7:9-10.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
[

Ilm. 14:1-3: "Minä näin, ja katso, Karitsa [Jeesus Kristus] seisoi Siioninvuorella [taivaassa; ks. Hepr. 12:22-24] ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. - - Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua - -, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta."
Nämä on niitä, jotka tulee uskoon Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, eivätkä ota pedon merkkiä.
Ei saa lukea kuin piru Raamattua ja irroitella jakeita kokonaisuuksista. Ilmestyskirja kertoo näystä.
Näillä 144000:lla ei ole mitään tekemistä pedon palvojien kanssa, joihin on merkitty vertauskuvallinen luku 666. (Ilmestys 13:15-18) Sitä vastoin näiden uskollisten otsaan on kirjoitettu Jumalan nimi ja Karitsan nimi
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
[

Ilm. 14:1-3: "Minä näin, ja katso, Karitsa [Jeesus Kristus] seisoi Siioninvuorella [taivaassa; ks. Hepr. 12:22-24] ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. - - Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua - -, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta."
Nämä on niitä, jotka tulee uskoon Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, eivätkä ota pedon merkkiä.
Ei saa lukea kuin piru Raamattua ja irroitella jakeita kokonaisuuksista. Ilmestyskirja kertoo näystä.
Näillä 144000:lla ei ole mitään tekemistä pedon palvojien kanssa, joihin on merkitty vertauskuvallinen luku 666. (Ilmestys 13:15-18) Sitä vastoin näiden uskollisten otsaan on kirjoitettu Jumalan nimi ja Karitsan nimi
Onhan niiillä tavallaan tekemistä. 144000 saa Jumalan sinetin/merkin ja johdattavat muita ihmisiä uskoon, jotka myös saavat sinetin, loput ottavat pedon merkin.
144000 ovat tavallaan evankelistoja.

 
vierailija
Ilm. 20:6: "He tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja tulevat hallitsemaan kuninkaina hänen kanssaan ne tuhat vuotta." (Myös Dan. 7:27.)

1. Kor. 6:2: "Ettekö tiedä, että pyhät tulevat tuomitsemaan maailman?"

Ilm. 5:10: "Sinä teit heidät valtakunnaksi ja papeiksi meidän Jumalallemme, ja heidän on määrä hallita kuninkaina maata
 
sekuli
iltaa saako liittyä seuraan? En ole uskovainen vaikka Jumalaan ja Jeesukseen uskonkin.
Kertoisitteko henk.koht. miten kokee tulleensa uskoon tai heränneensä? Onko se erilainen tunne , kevyt, valoisa vai millainen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sekuli:
iltaa saako liittyä seuraan? En ole uskovainen vaikka Jumalaan ja Jeesukseen uskonkin.
Kertoisitteko henk.koht. miten kokee tulleensa uskoon tai heränneensä? Onko se erilainen tunne , kevyt, valoisa vai millainen?
Rauhallinen ja ei pelota tulevat asiat,myös kauhean menneisyyden kanssa olen päässyt rauhaan,ja pystynyt antamaan anteeksi paljon,ei katkeruutta - eihän se helppoa todellakaan aina ole mutta se perusrauha säilyy.

Olen myös synkästä itsetuhoisesta sekakäyttäjästä tullut iloseks, huumorintajuseksi täysin raittiiks - ei vois paremmin mennä
 
ulriikka
Alkuperäinen kirjoittaja sekuli:
iltaa saako liittyä seuraan? En ole uskovainen vaikka Jumalaan ja Jeesukseen uskonkin.
Kertoisitteko henk.koht. miten kokee tulleensa uskoon tai heränneensä? Onko se erilainen tunne , kevyt, valoisa vai millainen?
oletkohan enää täällä seurassa?;). Uskoon tullaan niin, että tunnustetaan Jeesus Herraksi ja otetaan Hänet sydämeen asumaan. Noin niinkuin kuvakielellä sanottuna. Luovutetaan Hänelle elämä. Ja joka suullaan tunnusta ja sydämessään uskoo, että Jeesus on Herra, hän pelastuu.
 
vierailija
Miten ihminen voi saada uskon?

Room. 10:17: "Usko siis seuraa siitä, mikä on kuultu." (Vrt. Apt. 17:11, 12; Joh. 4:39-42; 2. Aik. 9:5-8. Ihmisen täytyy ensin saada selville, mitä Raamattu sanoo, ja hänen vakaumuksensa vahvistuu, jos hän tutkii sitä huolellisesti vakuuttuakseen sen luotettavuudesta.)

Room. 10:10: "Sydämellä uskotaan vanhurskaudeksi." (Jumaliset asiat painuvat ihmisen kuvaannolliseen sydämeen, kun hän mietiskelee niitä arvostuksen kehittämiseksi niitä kohtaan.)

Usko vahvistuu, kun ihminen toimii Jumalan lupausten mukaan ja näkee sitten todisteet siitä, että Jumala siunaa hänen toimintaansa (ks. Ps. 106:9-12).

Kuvaus: Sinulla on ehkä ystävä, josta sanoisit: "Luotan häneen. Olen varma siitä, että hän pitää sanansa; ja tiedän, että jos minulla on ongelma, hän auttaa minua." Et todennäköisesti sanoisi niin kenestäkään, jonka olisit tavannut ensi kerran vasta eilen. Sinun olisi pitänyt olla tekemisissä hänen kanssaan pitkän aikaa, niin että hän olisi osoittanut luotettavuutensa yhä uudelleen. Samoin on uskon laita. Jotta ihminen voisi uskoa, hänen täytyy käyttää aikaa tullakseen tuntemaan Jehovan ja hänen menettelytapansa
 
Mulla on ihana kevyt olo,kun olen ottanut JEESUKSEN sydämeeni äitini kuoleman jälkeen.Mulla on ystäväpiirissä monta jotka ovat uskossa ja ovat onnellisia,että minäkin olen ottanut JEESUKSEN elämääni.
Mulla on niin turvallista odottaa kuolemaani,kun tiedän,että pääsen TAIVAAN ISÄN kotiin.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
 
Jumalan siunausta teille kaikille!
Ottakaa Jeesus elämäänne,niin teillä on paljon turvallisempaa odottaa kuolemaa,sillä me kaikki olemme täällä vain ohikulkumatkalla kohti TAIVAAN ISÄN kotia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Jumalan siunausta teille kaikille!
Ottakaa Jeesus elämäänne,niin teillä on paljon turvallisempaa odottaa kuolemaa,sillä me kaikki olemme täällä vain ohikulkumatkalla kohti TAIVAAN ISÄN kotia.
mihin kirkkoon/srk kuulut muuten, tai oletjko jonkun herätysliikkeen toiminnassa mukana?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[


Miksi sä toistat asioita?
Kysytkö samoin jokaisessa keskustelussa, jossa joku toistaa mielipidettään moneen kertaan. Miksi avaat ja luet koko ketjua, jos et jaksa kuitenkaan?
No ei kai, kun herranjestas, katso noita gitten kirjoituksia. ei kukaan muu niin toista.

 

Yhteistyössä