Onko uskovia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Elämän onni
  • Ensimmäinen viesti
LUSH:
Kuulun seurakuntaan,en mihinkään heräytysliikkeeseen,mutta se jääköön mun omaksi asiaksi mihin seurakuntaan kuulun.

Ottakaa tekin JEESUS elämäänne mukaan ennen kuin on liian myöhäistä,sillä sillä kaikki me kuolemme täältä pois.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
 
gittefani nro 1
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
LUSH:
Kuulun seurakutaan,en mihinkään heräytysliikkeeseen,mutta se jääköön mun omaksi asiaksi mihin seurakuntaan kuulun.

Ottakaa tekin JEESUS elämäänne mukaan ennen kuin on liian myöhäistä,sillä sillä kaikki me kuolemme täältä pois.

JUMALAN siunausta teille kaikille!
Go Gitte Go!!! buahhahhaaaa....
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Usko mihin?
No jopas taaas leikitään tyhmää
Sinä vai?

Voi uskoa moneen eri asiaan:ihmiseen, johonkin jumalaan, iltapäivälehtiin, internettiin...
ootko usein kuullu puhuttavan uskovaisista, kun puhutaan niistä, jotka uskoo lehtijuttuihin tai kaiikkeen, mitä netistä lukevat?
Oletkin tyhmempi kuin olen luullutkaan.
Mitä tämä mahtaa kertoa... ja kenestä?
 
Ap
Alottaja täällä taas, en oo nyt kolmeen yöhön nukkunut, kuin muutaman tunnin. Asiat raastaa mieltä, kaikki asiat. Välillä tulee epätoivoinen olo, että mä en kertakaikkiaan jaksa enää. Mietin myös sitä, miten saan miehelleni kerrottua ja miten hän suhtaútuu ja mitä tapahtuu avioliitolle jossa toinen uskoo ja toinen ei.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alottaja täällä taas, en oo nyt kolmeen yöhön nukkunut, kuin muutaman tunnin. Asiat raastaa mieltä, kaikki asiat. Välillä tulee epätoivoinen olo, että mä en kertakaikkiaan jaksa enää. Mietin myös sitä, miten saan miehelleni kerrottua ja miten hän suhtaútuu ja mitä tapahtuu avioliitolle jossa toinen uskoo ja toinen ei.
Tuntuuko sinusta, että oma uskosi mullistaa arkenne? Jos ei, niin luulisi puolison sopeutuvan tilanteeseen.

Olen vieläkin sitä mieltä, että kun olet sinut itsesi ja uskosi kanssa, siitä tulee luonnollinen osa elämääsi, eikä sitä sen enempää tarvitse saarnata tai kertoa. :)

Mutta tämä on siis minun näkemykseni, oma uskoni eroaa sinun uskostani aika tavalla, :)
 
Ap
No empä oikeastaan usko että ainakaan negatiivisella tavalla mullistaa mitään, toivon löytäväni rauhan ja sen kautta olevani mukavempi ihminen täällä kotonakin :) Huomenna mä kerron miehelleni nää asiat, valvon siis vielä yhden yön. Hän nukkuu jo.

Vinkkejä tähän kertomiseen otetaan vastaan. Muut saa sitten huomata aikojaan, mutta miehelleni mun on nyt saatava sanoa, uskon että sitten tää olo helpottuu ja tästä asiasta tulee todellisempaa. Mutta MIKSI tää on mulle näin vaikeeta, outoa. Uskoon tulonhan pitäis olla mukava ja ihana asia, niin mikä saa mut näin varautuneeksi..
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No empä oikeastaan usko että ainakaan negatiivisella tavalla mullistaa mitään, toivon löytäväni rauhan ja sen kautta olevani mukavempi ihminen täällä kotonakin :) Huomenna mä kerron miehelleni nää asiat, valvon siis vielä yhden yön. Hän nukkuu jo.

Vinkkejä tähän kertomiseen otetaan vastaan. Muut saa sitten huomata aikojaan, mutta miehelleni mun on nyt saatava sanoa, uskon että sitten tää olo helpottuu ja tästä asiasta tulee todellisempaa. Mutta MIKSI tää on mulle näin vaikeeta, outoa. Uskoon tulonhan pitäis olla mukava ja ihana asia, niin mikä saa mut näin varautuneeksi..
en tiedä, oletko miten paljon kuullut asioista, mutta kun tulet uskoon siirryt niinkuin pimeydestä valoon. Ja se vastapuolikin aktivoituu alussa. mutta sä saat olla ihan turvallisella mielellä, Herra kyllä johdattaa sinua eteenpäin. Olet tehnyt elämäsi parhaan ratkaisun :).
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No empä oikeastaan usko että ainakaan negatiivisella tavalla mullistaa mitään, toivon löytäväni rauhan ja sen kautta olevani mukavempi ihminen täällä kotonakin :) Huomenna mä kerron miehelleni nää asiat, valvon siis vielä yhden yön. Hän nukkuu jo.

Vinkkejä tähän kertomiseen otetaan vastaan. Muut saa sitten huomata aikojaan, mutta miehelleni mun on nyt saatava sanoa, uskon että sitten tää olo helpottuu ja tästä asiasta tulee todellisempaa. Mutta MIKSI tää on mulle näin vaikeeta, outoa. Uskoon tulonhan pitäis olla mukava ja ihana asia, niin mikä saa mut näin varautuneeksi..
ja kertominen...ihan omana itsenäsi kerrot, mitä on tapahtunut ja miten olet sen kokenut:). kyllähän läheisesi sen saavat kuitenkin tietää, mikä on vain hyvä asia. Älä stressaa, kyllä sua autetaan:). Raamatussa sanotaan, että kun vain avaat suusi sanat annetaan kyllä.
 
Ap
Ja mä tiedän asioista ihan älyttömän vähän, ylipäätään mistään. Joskus olen lukenut raamattua, mut se on mulle vaikeeta, en oikein ymmärrä sitä. Mä haluaisin jonkun tulkkaamaan :) Hirveä tarve olisi saada puhua näistä asioista ja saada lisää tietoa ja varmuutta.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ja mä tiedän asioista ihan älyttömän vähän, ylipäätään mistään. Joskus olen lukenut raamattua, mut se on mulle vaikeeta, en oikein ymmärrä sitä. Mä haluaisin jonkun tulkkaamaan :) Hirveä tarve olisi saada puhua näistä asioista ja saada lisää tietoa ja varmuutta.
onko sulla siis uskovaa ystävää, ketää, kenen kanssa voisit jutella?
 
mina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No ei ketään.. :(
itse kun tulin uskoon, etsin sen ainoan uskovan ketä tiesin, käsiini ja kysyin kaikkea mahdollista. minä kyllä mielellään voisin jutella sinun kanssa, vaikka sähköpostilla. Tiedän, että alussa on tosi tärkeä puhua askarruttavista asioista. Tai sitten srk:sta, jossa tunnet olosi hyväksi. Siellä varmasti löytyy joku luotettava ihminen?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No ei ketään.. :(
itse kun tulin uskoon, etsin sen ainoan uskovan ketä tiesin, käsiini ja kysyin kaikkea mahdollista. minä kyllä mielellään voisin jutella sinun kanssa, vaikka sähköpostilla. Tiedän, että alussa on tosi tärkeä puhua askarruttavista asioista. Tai sitten srk:sta, jossa tunnet olosi hyväksi. Siellä varmasti löytyy joku luotettava ihminen?
täällä meillä päin ollaan mietitty tätä asiaa paljon, että miten vasta-uskoontuleet saataisiin ohjattua srk:aan ja johdatettua eteenpäin uskossa kasvamaan. Ettei kukaan jäisi yksin.
 
Ap
mä laitan huomenna s.postiosotteen tänne.. Tai voisin lähettää sen sulle yv:llä, jos olet rekkautunut..

Seurakuntaan en ole vielä mennyt, kun asun pienellä paikkakunnalla ja mahdollisuuden on aika pienent, oikeestan tiedän täällä olevan vaan helluntaiseurakunnan..
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
mä laitan huomenna s.postiosotteen tänne.. Tai voisin lähettää sen sulle yv:llä, jos olet rekkautunut..

Seurakuntaan en ole vielä mennyt, kun asun pienellä paikkakunnalla ja mahdollisuuden on aika pienent, oikeestan tiedän täällä olevan vaan helluntaiseurakunnan..
ok, oon kyllä rekkautunutkin, hetkinen:)
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Mulla on ihan hakusessa tuo uskovaisjuttu.

Minä uskon jumalaan, mutta en ole mielestäni mitenkään uskovainen tavoiltani...en käy kirkossa tms.
Kuule.... ei se usko ihan hakusissa ole jos uskot Jumalaan. Se että uskoo että Jumala ON, on hyvä pohja tutustua uskonasioihin paremmin. :flower:

Tiivistetysti voisi vaikka sanoa että usko on tietoa Jumalasta ja ennen kaikkea henkilökohtainen suhde Jumalan poikaan Jeesukseen. Häneen kannattaa ehdottomasti tutustua paremmin. =)
Katekismus on kirja, jossa on kristinuskon perusta, se kannattaa hankkia, vuoden 1999 versio. Siitä voi jokainen tarkistaa, mitä mikin on.

 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
mä laitan huomenna s.postiosotteen tänne.. Tai voisin lähettää sen sulle yv:llä, jos olet rekkautunut..

Seurakuntaan en ole vielä mennyt, kun asun pienellä paikkakunnalla ja mahdollisuuden on aika pienent, oikeestan tiedän täällä olevan vaan helluntaiseurakunnan..
ok, oon kyllä rekkautunutkin, hetkinen:)
no nyt siis tällä nikillä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
mä laitan huomenna s.postiosotteen tänne.. Tai voisin lähettää sen sulle yv:llä, jos olet rekkautunut..

Seurakuntaan en ole vielä mennyt, kun asun pienellä paikkakunnalla ja mahdollisuuden on aika pienent, oikeestan tiedän täällä olevan vaan helluntaiseurakunnan..
ok, oon kyllä rekkautunutkin, hetkinen:)
no nyt siis tällä nikillä:)
se helluntaisrk:kin on ihan hyvä mahdollisuus tai sitten ihan ev lut srk, kyllä sietäkin löytyy uskovia, toivottavasti:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Mulla on ihan hakusessa tuo uskovaisjuttu.

Minä uskon jumalaan, mutta en ole mielestäni mitenkään uskovainen tavoiltani...en käy kirkossa tms.
Kuule.... ei se usko ihan hakusissa ole jos uskot Jumalaan. Se että uskoo että Jumala ON, on hyvä pohja tutustua uskonasioihin paremmin. :flower:

Tiivistetysti voisi vaikka sanoa että usko on tietoa Jumalasta ja ennen kaikkea henkilökohtainen suhde Jumalan poikaan Jeesukseen. Häneen kannattaa ehdottomasti tutustua paremmin. =)
Katekismus on kirja, jossa on kristinuskon perusta, se kannattaa hankkia, vuoden 1999 versio. Siitä voi jokainen tarkistaa, mitä mikin on.
katkismus on hyvä kirja, mutta uskoisin että muutakin olisi hyvä saada. Esim tosiaan toinen uskova, joka ollut pidempään uskossa. Raamattua lähtisin itse kyllä lukemaan. Vaikkapa johanneksenn evankeliumista. Pyhä Henki asioita sitten pikku hiljaa aukaisee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Kyllä minäkin uskossa olen vaikken kuulukaan muuta kuin väestörekisteriin. Kuulunut olen helluntaisrk:aan kauan sitten ja miellän itseni nykyäänkin lähinnä hellariksi.
koen että srk-yhteys on tosi tärkeä, kun se oikea vain löytyy. Muiden uskovien kanssa yhteys, rukous ja Raamattu ovat ne peruspilarit.
 

Yhteistyössä