Onko unelmasi aina ollut päästä naimisiin, saada lapsia ja asua omakotitalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja jos on, niin onko se toteutunut? Oletko koskaan miettinyt muita vaihtoehtoisia unelmia?

Sellaisen kuvan tällä palstalla nimittäin saa, että kaikki naiset haluavat pienen ydinperheen ja omakotitalon. Eikö se ole vähän kliseistä? Missä kaikki omapäeräiset ratkaisut?

Mitä sä tarkotat omaperäsillä ratkaisulla?? Lapseton asuntovaunussa elävä homopari.

Eiköhän jokaisen elämästä tee omaperäisen se miten menee naimisiin, monta lasta hankkii ja millaisen talon rakentaa!

Olen aina halunnut perheen. Se missä asutaan ei ole ollut tärkeää. Asutaan paritalossa, eka lapsi tulossa ja naimisiin mennään jos mennään. Tarvetta naimisiin menolla ei ainakaan minulla ole. :)

Ei ole ollut. Ei mitään selkeää unelmaa. Matkustelu on ehkä ollut selkein. Sitä oon paljon päässyt onneksi toteuttamaankin jo. Työ on myös tärkeä. Tällä hetkellä odotan viimeisilläni esikoista (oon 30v) ja välillä haaveilen sinkkuna keskustassa asumisesta ja matkustelusta. Miehen kanssa oon ollut 13v yhdessä enkä ole koskaan asunut yksin. Lapsuuteni ja nuoruuteni olen asunut omakotitalossa, aikuisikäni kerrostalossa, enkä hirveästi omakotitaloa kaipaa. Saa nähdä miten sitten on kun lapsi on syntynyt ja kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja grou:
Mitä sä tarkotat omaperäsillä ratkaisulla?? Lapseton asuntovaunussa elävä homopari.

Eiköhän jokaisen elämästä tee omaperäisen se miten menee naimisiin, monta lasta hankkii ja millaisen talon rakentaa!

No tuskin sitä nyt homoksi tarttee muuttua ollakseen omaperäinen :laugh: Omaperäisiä ratkaisuja olisi esimerkiksi eläminen tarkoituksella sinkkuna tai avoliitossa tai jopa omissa talouksissaan, lapsien "tekemättä" jättäminen, kerrostaloasuminen keskustassa lapsiperheenä tai omavaraistalous jossain korvessa, muutto ulkomaille, vapaaehtoistyö Borneon orankien orpokodissa, ihan mitä vaan.

Se, että valitsee hääpukuunsa hunnun sijaan tiaran ei tee kenestäkään omaperäistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mape:
Ei todellakaan!! Lapsen olen aina halunnut, ja nyt toinen tulossa. Naimisiin en edes halua, varmaan koskaan. Ollaan miehen kanssa kihloissa ja se riittää meille. Omakotitalo olis ihan kiva, mutta kyllä rivarikin kelpaa:)

Miksi kihloissa? Sehän on lupaus avioliitosta. Eikö se ole vähän niin kuin puolittainen sitoutuminen toiseen? Miksei avoliitto riitä?

Ei todellakaan!! Lapsen olen aina halunnut, ja nyt toinen tulossa. Naimisiin en edes halua, varmaan koskaan. Ollaan miehen kanssa kihloissa ja se riittää meille. Omakotitalo olis ihan kiva, mutta kyllä rivarikin kelpaa:)

Jos ette aio naimisiin, ette ole myöskään kihloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tuskin sitä nyt homoksi tarttee muuttua ollakseen omaperäinen :laugh: Omaperäisiä ratkaisuja olisi esimerkiksi eläminen tarkoituksella sinkkuna tai avoliitossa tai jopa omissa talouksissaan, lapsien "tekemättä" jättäminen, kerrostaloasuminen keskustassa lapsiperheenä tai omavaraistalous jossain korvessa, muutto ulkomaille, vapaaehtoistyö Borneon orankien orpokodissa, ihan mitä vaan.

Se, että valitsee hääpukuunsa hunnun sijaan tiaran ei tee kenestäkään omaperäistä...

Siis onko omaperäisyys joku itseisarvo?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko eläminen tarkoituksella sinkkuna tai lasten tekemättä jättäminen jotenkin omaperäistä?

Ei helkatti tämä yksilöllisyyden tavoittelu menee nyt liian pitkälle!

Mä olen kyllä aina haaveillut rakastavasta miehestä, hyvästä parisuhteesta, läheisistä perhesuhteista, hyvästä taloudellisesta tilanteesta, omakotitalosta...

Ja nämä olen saavuttanut. Lapsista en ole haaveillut sen kummemmin, enkä haaveile tälläkään hetkellä. Nyt on hyvä näin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
En ole koskaan haaveillut, enkä mitään noista ole hommannutkaan.

Siis palstaileeko täällä joku, joka ei ole äiti eikä äidiksi edes halua???!!! Saanen kysyä että miksi, ja siis ihan uteliaisuuttani.

Mä en ole äiti enkä haaveile äidiksi tulemisesta, mutta silti palstailen täällä. Reilusti yli puolet aloituksista koskee muuta kuin äitiyttä, voi minullakin olla mielipide moneen asiaan vaikken äiti olekaan ;) Eksyin tänne joskus jotain kautta, kun oli "vauvakuume" vaihe päällä mutta se meni ohi eikä ole takaisin tullut :D Jäin tälle tielle. Aktiivinen palsta.

Ei todellakaan oo ollut tuollaista unelmaa.
En halua naimisiin enkä ok-taloon.

Lapsia on 2 ja ihana mies.
Unelma on lähinnä hyvä elämä: terveyttä sekä onnea.
Se on toteutunut :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Siis palstaileeko täällä joku, joka ei ole äiti eikä äidiksi edes halua???!!! Saanen kysyä että miksi, ja siis ihan uteliaisuuttani.

Useampikin.

Niin huomasinkin, mutta miksi ihmeessä tällaisella mammapalstalla??? Eikö netti ole pulollaan eri palstoja?

Omaperäisyyskin vaihtelee alueittain/ryhmittäin/aikakausittain. Minun työkaveristani kukaan ei asu ydinperheenä omakotitalossa(tuskin siitä moni haaveileekaan), kotiseudullani taas menee juuri näin. Asun siis Helsingissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi kihloissa? Sehän on lupaus avioliitosta. Eikö se ole vähän niin kuin puolittainen sitoutuminen toiseen? Miksei avoliitto riitä?

Arvasin että jotain tämän tyylistä tulee. Meille se kihloihin meno merkitsee sitoutumista. Mitään paperipalaa emme siihen tarvitse. Ja jos joku on sitä mieltä että emme ole kihlossa, kun ei olla naimisiinkaan menossa. Niin ihan sama. Meille kihlaus ei ole mikään lupaus, vaan merkki että halutaan olla yhdessä ja ihan vakavissaan ollaan. Näin siisn meillä. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle!!!

Äidiksi voi tulla/äitinä olla vaikka se ei olisi haaveena koskaan ollutkaan :)

Kyllä on ollut pienestä pitäen unelmana. Johtuu varmasti siitä, että olen itse kasvanut ydinperheessä omakotitalossa. Nyt asumme aviomiehen ja kohta kahden lapsen ja yhden koiran kanssa omakotitalossa, unelma on siis toteutunut =)

Olen aina rakastanut lapsia ja unelmana oli löytää se unelmien prinssi, asuinpaikasta ei niin suurta väliä.
Pitemmän kaavan kautta sain kuitenkin ihan kaiken tuon ja ihanaa oli juuri löytää se unelmien prinssikin, komea, hyvintoimeentuleva ja ihan upea ihminen <3 ja mikä parasta, jo neljäs lapsikin tulossa sekä iso okt.
Mutta olen kyllä ansainnutkin kaiken tuon.

En:) Olin nuoren varma, etten koskaan mee naimisiin. Naimisissa kyllä olen (on oltu jo kuusi vuotta) ja esikoinen tulossa, mutta omakotitaloa en oikein halua. Kaupungista en lähde. Mieluummin asun kivassa kerrostalokämpässä kaupungissa, kuin ok-talossa kaupungin ulkopuolella.

Enemmän pyörin muilla palstoilla. Tänne eksyin silloin kun olin raskaana, mutta sain keskenmenon. Onhan tämä aktiivinen palsta ja ei kaikki jutut käsittele perhettä jne. Ja pitäähän mun olla perillä siitä, mitä tuulipukukansa ajattelee :D

Ai. Mun mielestä ydinperheessä eläminen on nykyään hyvinkin omaperäistä, samoin se, että on ollut yli 10 vuotta saman miehen kanssa. Avoliitot ja uusperhekuviothan ovat nykyajan arkipäivää, samoin sinkkuilu ja sinkkuäiteily. Lapsia on useammille miehille jne jne.

Ja ei, mä en arvostele niitä, jotka elävät avoliitoissa jne, tuo oli ihan puhdas asiavertaus.

Yhteistyössä