Onko työnteko vierasta kotiäideille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Juu en ole provo. Harmittaa vaan kun niin moni äiti pitää itsestään selvyytenä,että mies elättää vuosikausia. Miksi ei voi itse ansaita rahaa? paremman elintason saisi koko perheelle.

Mites sitten jos perheessä on 5-6 lasta ja monta vielä alle kouluikäistä niin paljonkohan pitäs palkkaa saada, että kannattas päivähoitomaksuja maksella :whistle:

Sanoppas muuta.
Ja lisätään tuhon,että kulut työpaikan/koulun välille..
Ja jos on pakko perheelle ottaa toinenauto jos yleisillä ei pääse liikkumaan.
Niin mikä sitten on järkevää..

Mutta nää äidit, jotka "tehtailee" monta lasta peräkkäin onkin just niitä, joilla ei oo ikinä aikomustakaan tehdä muuta kun loisia kotona, tuskin niillä on edes koulutusta, saati työpaikkaa
:whistle: :whistle: (vähän näin niin ku kärjistäen)

Ihan yksinkö ne niitä tehtailee, vaiko kenties yhteisymmärryksessä miehensä kanssa?

Jaa sinähän tiedät minun aikomukseni :whistle:
Ja koska lapsia tehtaillaa tai kerrotko miten lapsia tehtaillaan?
:kieh:

Mieheni toivoo minun olevan kotona ja tuo ilolla leivän pöytään siitä hyvästä! Vakipaikka on ja työelämää takana kiitettävästi. ensimmäinen lapsi tuli kun olin 33v. Sinua nätyyää harmittavan as. tee samoin ja ole tyytyväinen.

Mies tuo rahat taloon ja te shoppaatte ne? Mietittekö koskaan kuinka paljon mies teidän eteenne tekee kun elättää teidät? Moniko teistä ollut koskaan päivääkään töissä?

Juu ei ole vierasta työnteko. Silloin kun mies oli armeijassa ja hoitovapaalla minä sitten ilmeisesti elätin hänet? Tosin ei tässä sen kummemmin kukaan ketään elätä. Saan kotihoidontukea ja sillä ei kyllä shoppailla. Ostan tarvittavan enkä muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Juu en ole provo. Harmittaa vaan kun niin moni äiti pitää itsestään selvyytenä,että mies elättää vuosikausia. Miksi ei voi itse ansaita rahaa? paremman elintason saisi koko perheelle.

Mites sitten jos perheessä on 5-6 lasta ja monta vielä alle kouluikäistä niin paljonkohan pitäs palkkaa saada, että kannattas päivähoitomaksuja maksella :whistle:

Sanoppas muuta.
Ja lisätään tuhon,että kulut työpaikan/koulun välille..
Ja jos on pakko perheelle ottaa toinenauto jos yleisillä ei pääse liikkumaan.
Niin mikä sitten on järkevää..

Mutta nää äidit, jotka "tehtailee" monta lasta peräkkäin onkin just niitä, joilla ei oo ikinä aikomustakaan tehdä muuta kun loisia kotona, tuskin niillä on edes koulutusta, saati työpaikkaa
:whistle: :whistle: (vähän näin niin ku kärjistäen)

Ihan yksinkö ne niitä tehtailee, vaiko kenties yhteisymmärryksessä miehensä kanssa?

Jaa sinähän tiedät minun aikomukseni :whistle:
Ja koska lapsia tehtaillaa tai kerrotko miten lapsia tehtaillaan?
:kieh:

itekki sammaa mietin :whistle: kyllä me on ainaki miehen kans YHDESSÄ sovittu nää arkijutut ;) eikä meillä kyllä lapsia TEHTAILLA!!!!!!!!!!ei ne oo mitään kaupattavaa tavaraa eikä sarjatuotantoa :laugh: :kieh: ja itellä on ammatti ja olen käyny välillä pätkiä töissä...riippuu aivan siittä onko miehellä töitä kunnolla ja sillon mulla ei hyövää lähtä töihgin kun helpompi että toinen huolehtii kodin ja toinen ulkopuolisen työn niin ei tarvi kummallakkaa väsyneenä töitte jälkee vielä kotia laittaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Kotona ei saa olla, miehen elätettävänä ei saa olla, töitäkään ei saa tehdä, tuillakin eläminen on aika väärin, perhe on vieras kösite ja täten yhteiset tulot ja menot.. :whistle: Muita mielipiteitä? Pakkohan ne on kaikki jakaa =)

pientä katkeruutta jollakulla ilmassa... :whistle:

Mä menin töihin heti ammattikoulun jälkeen.Olin ehtinyt olla töissä 5,5vuotta kun jäin äitiyslomalle.Nyt olen ollut kotona vuoden,tammikuussa meen taas töihin.Teen myös hoitovapaalla ollessani 4h töitä viikossa.Kyllä pyritään miehen kanssa yhdessä maksamaan kaikki,ollaan sentään PERHE. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Kotona ei saa olla, miehen elätettävänä ei saa olla, töitäkään ei saa tehdä, tuillakin eläminen on aika väärin, perhe on vieras kösite ja täten yhteiset tulot ja menot.. :whistle: Muita mielipiteitä? Pakkohan ne on kaikki jakaa =)

pientä katkeruutta jollakulla ilmassa... :whistle:

:xmas: Ei hyvää päivää :xmas: Muista myös, että olen kade sulle :hug:

Mies tuo rahat taloon ja te shoppaatte ne? Mietittekö koskaan kuinka paljon mies teidän eteenne tekee kun elättää teidät? Moniko teistä ollut koskaan päivääkään töissä?

Mun tulot on näin kotiäitinä 280e/kk eli mies elättää täysin. Kyllä mä useinkin mietin kuinka paljon mies joutuu töitä tekemään. Paljon on työreissuissa. Nytkin meni juuri telttaan nukkumaan (töissä). Saman verran se niitä töitä tekisi, vaikka töissä olisin mäkin mutta jäisihän sille enempi rahaa. Mä olen vasta 1,5 vuotta kotona ollut, mutta aion edelleen olla, sillä olen raskaana. Äitiysrahan ajan saan hyvin maksettua puolet kaikista enkä toisen rahoilla elä, mutta sitten taas tulot tippuu...Olen mä kerennyt muutakin tekemään, kun äitinä olla. Kaksi ammattia olen lukenut ja töissä kerennyt kerennyt olemaan. Työttömänä olen ollut ihan muutamia päiviä, kun en parikymppisenä heti töitä saanut. 27-vuotias olen nyt. Tämä kotiäitiys on nyt hyvä valinta meille. Kumpikin meistä tekee vuorotyötä ja en halua pientä lasta (alle 2-vuotiasta) laittaa vuoropäivähoitoon.

Mies ei todellakaan elätä minua. Minulla on 14 vuoden työkokemus, joten tämä kolmen vuoden hoitovapaa on kyllä rahoitettu minun osaltani omilla säästöilläni. Shoppailen kyllä aina silloin tällöin, mutta senttiäkään niistä rahoista ei ole mieheltäni poissa vaan ihan omasta lompakosta. Älä siis yleistä.

Minä kävin tänään shoppailemassa ja mulle vielä maksetaan siitä :laugh: :laugh: Ja sitäpaitsi, ei ole miestä elättäjänä vaikka nyt kotiäitinä olenkin. Kyllä minä hankin ihan itse omat rahani. Jos sua ap niin hirveästi harmittaa, niin mietippä sitä, jos tämä yhtään lohduttais, että se kotiäiti yleensä shoppaileekin sitten koko perheelle, myös sille työssäkäyvälle isukille.

no en nyt sanois et mies elättää,kyllä molemmat maksellaan laskuja ja ostetaan ruokaa-suhteutettuna tuloihin tietysti.
eikä kyllä tuu ees shoppailtua,kyllä se tuo ukko shoppailee enemmän ja se hälle sallittakoon,mulle on ihan sama mihin ylijäävät rahansa tukkii mutta eikö se ole ihan järkeen käyvää että molemmat niistä PERHEEN MENOISTA maksaa,se jolla paremmat tulot maksaa enemmän..

Miten ihmeessä sua se voi harmittaa, eikö nämä ole jokaisen perheen sisäisiä asioita ja jos perhe itse on tyytyväinen valintaansa niin eihän siihen ole enelläkään oikeutta puuttua. Vai puhuuko taas kateus?

:laugh: Kyllä minä tiedän mitä mies tekee meidän eteen töissä. Olen tehnyt itse ihan tasan samaa hommaa, ja ihan vuosia. Tiedän minkälaista se homma on ja mitä siinä vaaditaan ja arvostan miestäni kun jaksaa sitä tehdä :heart:
Enkä mä niitä rahoja shoppaa noin vaan. Kyllä niistä osa käytetään ihan järkevästi ja loput laitetaan jemmaan esim. muksuja varten.
Että näin.

ja vedin 6pv viikossa. min.8h päivä ilman minkäänlaisia taukoja tai persiillään istumista. Yleensä työpäivä oli 12h ja ilman taukoja. Mies eleli silloin työttömänä minun siivellä, jos sitä nyt ap:n mukaan aletaan nimittää.. Ihan hyvällä omalla tunnolla olen kotiäiti ja annan miehen tuoda ruoan pöytään;)

En jaksa ketjua ruveta kahlaamaan läpi, mutta paras aloitus aikoihin :flower: :flower: Pisteet sulle siitä!!!

Tarttis varmaan sen ihan oman emännän kanssa keskustella asioista jos pinna on noin tiukalla asiasta...Mix yleensä haluaa olla lapsellinen ja perheellinen jos ei halua elättää ketään...Tässä maassa kun harvempi nainen tienaa miestään enemmän, valitettavasti.

Mut kyllä minäkin olen sitä mieltä, että jos nainen on päivät kotona kotiäitinä, niin koti ja lapset tulisi hoitaa päivän aikana pääasiassa eikä kulkea raitilla rallattamassa rahan tärvyyssä kaiken aikaa.Ei ihme jos pinna palaa ja väsy iskee toiselle!

Meitinkin mies oli aiemmin aikaste tiukkalinjainen tässä asiassa, mut nyt kun on iltatähtöstä kuletettu melkein jo aamuyöstä hoitoon itkun kanssa niin on isukkikin jo pehmennyt asian suhteen ja mieli muuttunut, että alle 3v. paras paikka on kotona.Näin se vaan maailma pyörii ja mieli muuttuu kokemuksen myötä eskoseni.

Yhteistyössä