Onko työnteko vierasta kotiäideille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Mä vaan mietin,että onkohan oikeasti kotiäitiys LOMAA ja ei työntekoa?

paikan pomo->ohjaa alaisiaan ja ratkoo riita tapaukset eli toimii sovitteliana..
"alaiset" eivät "kunniota" pomoa ja pomolla ei ole yksityisyyttä edes vesassa käyntiin..Ja kaikki on aina pomon vika vaikka kuinka yrittää ja tekee kaikkensa,että alaisilla olisi hyvä olla.Mieluisa ja viihtyisä työpaikka..MIKÄÄN EI RIITÄ.

Mutta onneksi mä olen VAIN äiti joka kotona vetää"lonkkaa"

;)

samoin. mitäs me lonkan vetäjät =) mitä meinasit tehä huomenna? mie aattelin vaan maata ja syleskellä kattoon ;) :D

paikan pomo->ohjaa alaisiaan ja ratkoo riita tapaukset eli toimii sovitteliana..
"alaiset" eivät "kunniota" pomoa ja pomolla ei ole yksityisyyttä edes vesassa käyntiin..Ja kaikki on aina pomon vika vaikka kuinka yrittää ja tekee kaikkensa,että alaisilla olisi hyvä olla.Mieluisa ja viihtyisä työpaikka..MIKÄÄN EI RIITÄ.

;)

Jossain oli sit vikaa kun multa jäis se lonkan veto pois

:whistle: esikoisen kans :laugh: en siis kerinnyt............ :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Juu en ole provo. Harmittaa vaan kun niin moni äiti pitää itsestään selvyytenä,että mies elättää vuosikausia. Miksi ei voi itse ansaita rahaa? paremman elintason saisi koko perheelle.

KYllähän tuo kotiäitiys on yleensä varmaan yhteinen päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

;)

samoin. mitäs me lonkan vetäjät =) mitä meinasit tehä huomenna? mie aattelin vaan maata ja syleskellä kattoon ;) :D

No mä voisin olla vaikka koko päivän sängyssä ja lukea kirjaa..Korekeintaa raahautua palstailemaan..Mutta en ainakaan tee mitään. Mähän olen pomo ja mua ei alaiset komentele B) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Juu en ole provo. Harmittaa vaan kun niin moni äiti pitää itsestään selvyytenä,että mies elättää vuosikausia. Miksi ei voi itse ansaita rahaa? paremman elintason saisi koko perheelle.

On se sääli ja krokotiilin kyynel, kun sua harmittaa.
Onneksi mun miestä ei harmita. Se on päin vastoin tyytyväinen, että lomailen täällä kotona ja shoppailen sen rahat.

Voisin ansaita itsekin, mutta yhteisestä päätöksestä olen täällä kotona. Tämän parempaan elintasoon meillä ei ole tarvetta. :kieh:

;)

:laugh: Mutta ah sitte tule mies kotiin ja sille voi sohvanpohjalta huutaa, että "mee lämmittään HK:n pitsat noille, mää meen shoppaamaan ku jaksan ja meen ehkä hierontaan. Jotenki pakottaa nyt. Pidä kämppä siistinä, tuun sitte ku nokka näkkyy. Ai hei kuule, pistä mun tilille joku satanen, niin voin rentoutua. JA lapset nukkumaan sitte yheksään mennessä, moi moi kulta!"
:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

;)

:laugh: Mutta ah sitte tule mies kotiin ja sille voi sohvanpohjalta huutaa, että "mee lämmittään HK:n pitsat noille, mää meen shoppaamaan ku jaksan ja meen ehkä hierontaan. Jotenki pakottaa nyt. Pidä kämppä siistinä, tuun sitte ku nokka näkkyy. Ai hei kuule, pistä mun tilille joku satanen, niin voin rentoutua. JA lapset nukkumaan sitte yheksään mennessä, moi moi kulta!"
:heart:

Juuri näin.
Ja sitten vielä käskee miehen palkkaamaan kodinhoitajan joka tekee kaiken :D

;) [/quote]

:heart: [/quote]

Only in my dreams :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :o :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:

;)

:heart: [/quote]

Only in my dreams :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :o :whistle: [/quote]

Nii-i, mutta tollasta kuvaa täälä joku pyrkii kotiäideistä luomaan. :xmas:

Kotona ei saa olla, miehen elätettävänä ei saa olla, töitäkään ei saa tehdä, tuillakin eläminen on aika väärin, perhe on vieras kösite ja täten yhteiset tulot ja menot.. :whistle: Muita mielipiteitä? Pakkohan ne on kaikki jakaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja shoppailija:
Jotkut on vieläpä tehny ihan sopimuksen miehensä kanssa siitä että seuraavat kymmenen vuotta äiti on kotona ja lähtee sitten töihin..Ja joittenki mies arvostaa oikeasti sitä että vaimo on kotiäiti. Sun mies ei oo tainnu lämmetä kotiäitiysajatukselle vai miks sä oot noin katkera muitten valinnoista?

Näimpä =)

Meillä mies on ehdottomasti sitä mieltä että mä olen kotona kunhan nuorin on 3-v :) Ja kun kerta mullekin tämä sopii, niin miksi kumpikaan meistä kokisi että toinen elättää toista :whistle:

ei mun mies mua "elätä"..päinvastoin tuntuu olevan..itellä minimirahat ja hoidan kauppa ostokset,lasten vaatetuksen ym..ukko nihkeesti antais senttiäkä mihkää. ja menisin töihin vaik heti mutta äijä ei suostu maksamaaan mun kanssa hoitomaksuja 4:stä muksusta joten ei ehkä minimipalkalla mun kandee viel lähtee...

Tällä hetkellä äippälomalla, työttömyyskin on koettu; se ei ole herkkua :/ joten sitten kouluttauduin lisää.Kun vauva kasvaa isommaksi, niin tarkoitus vaihtaa ammattia, jos en töitä löydä.12 vuotiaana olen ekan kerran ollut oikeissa kesähommissa, ihan omasta halustani.Sivulliset siitä nurisi, mutta johtaja sanoi, että jos itse haluaa ja vanhemmat antaa luvan, niin hän ei estä työntekoa.
Mieheni on t:mi nimi yrittäjä ja arvostan sitä, että hän tekee töitä, mutta hän ei ole perheen ainoa elättäjä( vaikka tuokin tällä hetkellä suuriomman osan rahoista talouteen) sillä minä maksan myös perheen menoja omasta halustani ja rahaa jää vielä omaankin käyttöön. =)

Meillä on ollut, alusta saakka, selvää se että mies on töissä ja minä hoidan meidän YHTEISET lapset ja YHTEISEN kodin... Esikoisen laitoin tarhaan hiukan ennen kun hän täytti 3v. ja olin töissä+koulussa. Näiden "loppujen" kanssa ollaan sovittu kotihoidosta siihen saakka että nuorin on toisella luokalla. Osa-aika töihin haen keväällä, silloin teemme niin että vuorottelemme, toinen töissä-toinen kotona. Meistä lapsen paikka ei ole päiväkoti tms. ja vaikka lapsi kuin "tottuisi" siihen että se kiskotaan sängystä klo 05-06, vaan siksi että saadaan esim. isompi/uudempi auto tai etelän matka ei meidän mielestä tosiaan ole lapsen edun mukaista! JA vielä lisään, että vaikka lapsemme ovatkin kotihoidossa, se ei tarkoita että he ovat aina kotona, vaan ja ainoastaan äidin/isän kanssa, vaan näkevät kyllä muita lapsia(/aikuisia)...

Mä olen kotiäitinä mutta teen myös töitä, lapset ovat isänsä kanssa silloin. Sekään ei taida olla hyvä koska isä rasittuu liikaa, ensin päivän töissä ja illan lasten kanssa. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
ei mun mies mua "elätä"..päinvastoin tuntuu olevan..itellä minimirahat ja hoidan kauppa ostokset,lasten vaatetuksen ym..ukko nihkeesti antais senttiäkä mihkää. ja menisin töihin vaik heti mutta äijä ei suostu maksamaaan mun kanssa hoitomaksuja 4:stä muksusta joten ei ehkä minimipalkalla mun kandee viel lähtee...

Minkä ihmeen takia sulla on tollainen ei luuserimies?? eikö ne ole sen lapsia??
Ei elätä, eikä suostu maksaa hoitomaksuja??
Sulla on huonoin mies mistä olen kuullut...

Mikäpä täällä on kotona ollessa. Eihän sitä tosiaankaan tarvitse tehdä mitään... ainakin sellainen kuva tulee tuosta aloituksesta.

Töissä välillä olleena voin kyllä sanoa, että helpommalla töissä pääsi kun täällä kotona ollessa. Siellä sai keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, ja yleensä sen sai tehdä rauhassa.

Vaan täällä kotona on asia aivan toisin, enpä muista milloin olisin saanut juoda edes kupillista kahvia ilman, että joku haluaa jotain. Mutta sehän on vain elämää lapsiperheessä.

Meille saa jokainen halutessaan tulla viikoksi kokeilemaan onko tämä kotona olo työnteköä vai löysäilyä :D
Ainakaan minun mieheni kalpenisi kauhusta jo viikonlopun koti-isä-pestistä, anoppi jaksaa pari päivää, äitini max. päivän

:D

Jos me lähdemme miehen kanssa jonnekin niin lapset jaetaan kummeille/tädeille/isovanhemmille, kukaan ei ole vielä vapaaehtoisesti sanonut että voisin tulla teille ja hoitaa lapset teillä, siis sen jälkeen kun tyttönen lähti liikkeelle :)

Katkerana ap siellä nyyhkii kun ite joutuu tienaamaan shoppailurahansa. Voi kuule ite olen ehtinyt tehdä töitä ennen lapsien syntymää ja olen ollut kotiäitinä nyt 15 vuotta. Joo oikein luit. 15 vuotta. Mies tuo rahat tähän talouteen ja on sanonut mulle että ole kotona kyllä me pärjätään hänen tuloillaan. Ja niin on pärjätty. Mitä shoppailuun tulee niin se kyllä keskittyy ruoka ostoksiin ja lastenvaatteisiin. Ja päiväthän mä vaan lepäilen, mitään en tee olenhan mä kotiäiti eikä mun tarvii hoitaa lapsia,vaihtaa vaippoja,pestä pyykkiä, laittaa ruokaa,tiskata, siivota,ulkoilla lasten kanssa, kuljettaa lapsia harrastuksiin, käydä kaupassa,auttaa kotiläksyissä, leikkiä lasten kanssa...
Kun aamulla kello soi 6.30 ja illalla laitat pään tyynyyn 23.30 niin kyllä siinä onkin taas yksi lepopäivä pulkassa ja tätä 24/7. Ei kuule oikein ehdi rahoja tuhlaamaan kun on päivät niin täynnä tätä touhua, että laske sinä vaan mielessäsi paljonko meillä mahtaakaan olla rahaa säästössä ja katkeroidu siitä vielä enemmän. On nääs sen verran ettei p....lle taivu.HAH HAH HAA!!!

Ihan kiva yleistys, mies käy töissä ja meikäläinen shoppailee sydämen kyllyydestä ja vie miespolon rahat, näin se meillä menee :laugh:
No yhteinen päätös tämä on, että kotona olen ja mies tuo tällähetkellä rahat talouteen. Toki joskus olen huonoa omaatuntoa potenut siitä että olen kotona (nuorin lapsi on 2 vuotta) ja mies raataa töissä, mutta mieheni sanoi minulle, että se on myös HÄNELLE helpompaa, kun saa mennä suoraan töihin (eikä tarvitse viedä/hakea lapsia), ja voi tehdä pitempää päivää tarvittaessa, koska ei ole kiire hakemaan lapsia hoidosta. Ja ruoka ja kotihommat on tehtyinä kun hän tulee kotiin, elikkä ilta-aika saadaan pyhittää lapsien hoitoon ja yhteiseen puuhasteluun eikä häneltä kulu aikaa semmoiseen (kuten käy silloin kun olen töissä, ja kokemusta on myös työssäkäynnistä). Aikansa kutakin, tämä sopii meille nyt ja koska taloudellisesti pärjäämme niin mikä ettei, vetelen lonkkaa täällä kotona :laugh: :laugh: :laugh:

Mulla loppui opiskelut sopivasti juuri, kun olin raskautunut. Ennen äitiyslomaa olin ihan normaalisti töissä, mutta yhteisestä päätöksestä aion olla kotona sen 3 vuotta tällä kertaa. Ja itse asiassa viime kerralla minä lähdin opiskelemaan ja mies jäi koti-isäksi.

Yhteistyössä