Onko työnteko vierasta kotiäideille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukku

Vieras
Mies tuo rahat taloon ja te shoppaatte ne? Mietittekö koskaan kuinka paljon mies teidän eteenne tekee kun elättää teidät? Moniko teistä ollut koskaan päivääkään töissä?

olin eka töissä ja sit pari vuotta kotiäiti ja nyt olin 3 vuotta töissä ja sit olen taas kohta kotiäiti........ eli ite rahani tienaan ja yhes miehen kans maksetaan :) (mun kohdalla kotiäitiys on siis äitiysloma ja hoitovaa)

Juu en ole provo. Harmittaa vaan kun niin moni äiti pitää itsestään selvyytenä,että mies elättää vuosikausia. Miksi ei voi itse ansaita rahaa? paremman elintason saisi koko perheelle.

Aika rankka yleistys. Ei kaikilla kotiäideillä oo miestä, ei kaikki shoppaile, jollain on mies ja osaa arvostaa sitä, joku tekee kotiäitiyden ohella töitä..
Jotkut on sellaisia joille tuo provosoiva kysymys sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Juu en ole provo. Harmittaa vaan kun niin moni äiti pitää itsestään selvyytenä,että mies elättää vuosikausia. Miksi ei voi itse ansaita rahaa? paremman elintason saisi koko perheelle.

Meillä taas mies on sitä mieltä että hän tekee töitä ja minä lasten kanssa kotona ja hoidan kotia.
Mies tykkää että olen kotona siihen asti kun voin olla eli kun kuopus 3v.
Ja on myös sitä mieltä että meillä on yhteiset lapset, ollaan perhe ja meillä myös yhteiset rahat, se on sama kumpi tienaa.
Kotiäitinä olen ollut 5v5kk.
Töissä en ole ollut ja koulutkin käymättä. :saint:
Mitäs siihen sitten sanot? :o

Jotkut on vieläpä tehny ihan sopimuksen miehensä kanssa siitä että seuraavat kymmenen vuotta äiti on kotona ja lähtee sitten töihin..Ja joittenki mies arvostaa oikeasti sitä että vaimo on kotiäiti. Sun mies ei oo tainnu lämmetä kotiäitiysajatukselle vai miks sä oot noin katkera muitten valinnoista?

meillä minä painan töitä ja mies on hoitovapaalla! oli jo esikon kans kun jatkoin opiskeluja ja nyt on kuopuksen kans kun minä haluan tehdä töitä. eikä mua riso ollenkaan et se käyttää 'mun' rahat.yhteisiähän nuo on! just ite shoppasín sille rillit ja varasin parturiajan. =)

Mikäs siinä on shoppaillessa ku mies maksaa ja mummut ostaa lasten haalarit.. saa ajatella vaan sitä tärkeintä eli itteään.. ja omaa aikaaki siinä saa kun mummo hoitaa päiväshoppauksen ajan ja mies töistä tullessaan.Aattele!! Ei ihme jos me kotiäipät ollaan niin kadehdittavia!

Itseasiassa meillä mies pitää "itsestään selvyytenä" että hän elättää perheensä.Juu olen töissä ollut mutta enpä viitsi vielä töihin änkäytyä kun niin pienilapsikin.

kylläpäs on taas kateellista porukkaa liikkeellä... ei siis oo ikinä tullu esim. aapeellä mieleen että ehkäpä suurin osa kotiäideistä on ollu töissä? ja on menossa töihin esim. hoitovapaan päätyttyä, jotkut jopa aiemminki?

on se jumalauta kumma ku mikään ei oo hyvin, jos oot kotona niin oot vaan loinen joka imee miehensä rahat, ja vielä pahempi on jos oot yh, sillon oot yhteiskunnan loinen. ja jos meet töihin ennenku lapsi on kolme vee niin sittenki oot rahanahne paska jonka pitää kustantaa jollain leveä elämäntyylinsä (tällä viittaan toiseen ketjuun).

eikö perkele MIKÄÄN oo oikein??? mitä sitä sitten saatana pitäis tehä? häh? kerroppa ap?

ja by the way, korkeakoulututkinto on, töissä oon ollu 10 vuotta, vakiduuni odottaa kunhan tältä äitinäolemiselta ehin, ja tienaan enemmän ku ukkoni. joten revi siitä hyvästä vaikka persees! prkl! :kieh: :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
kylläpäs on taas kateellista porukkaa liikkeellä... ei siis oo ikinä tullu esim. aapeellä mieleen että ehkäpä suurin osa kotiäideistä on ollu töissä? ja on menossa töihin esim. hoitovapaan päätyttyä, jotkut jopa aiemminki?

on se jumalauta kumma ku mikään ei oo hyvin, jos oot kotona niin oot vaan loinen joka imee miehensä rahat, ja vielä pahempi on jos oot yh, sillon oot yhteiskunnan loinen. ja jos meet töihin ennenku lapsi on kolme vee niin sittenki oot rahanahne paska jonka pitää kustantaa jollain leveä elämäntyylinsä (tällä viittaan toiseen ketjuun).

eikö perkele MIKÄÄN oo oikein??? mitä sitä sitten saatana pitäis tehä? häh? kerroppa ap?

ja by the way, korkeakoulututkinto on, töissä oon ollu 10 vuotta, vakiduuni odottaa kunhan tältä äitinäolemiselta ehin, ja tienaan enemmän ku ukkoni. joten revi siitä hyvästä vaikka persees! prkl! :kieh: :kieh: :kieh:

oho..wau.. ja palstailuako kukaan ei ota vakavasti..

No miks sua haittaa miten muut elää? Elä vain omaa elämääsi. Kyllä mä ainakin uskon, että niissä perheissä joissa äiti jää hoitovapaalle, siitä on yhdessä sovittu isän kanssa... vai tarkotatko nyt niitä kotirouvia, jotka ovat kotona vaikka lapset 15-v?

Mä vaan mietin,että onkohan oikeasti kotiäitiys LOMAA ja ei työntekoa?

paikan pomo->ohjaa alaisiaan ja ratkoo riita tapaukset eli toimii sovitteliana..
"alaiset" eivät "kunniota" pomoa ja pomolla ei ole yksityisyyttä edes vesassa käyntiin..Ja kaikki on aina pomon vika vaikka kuinka yrittää ja tekee kaikkensa,että alaisilla olisi hyvä olla.Mieluisa ja viihtyisä työpaikka..MIKÄÄN EI RIITÄ.

Mutta onneksi mä olen VAIN äiti joka kotona vetää"lonkkaa"

;)

Miten niin shoppailen? Kyl se meni vähän niin, että kärvistelin 4 vuotta päivärahoilla ja kht:lla koska se oli lasteni etu. Nyt muuten kun olen töissä, niin en shoppaa edelleenkään. En ehdi kauppaan kun leikin mieluummin lasteni kanssa.

Yhteistyössä