Onko tuo Groupon city deal huijausfirma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin odotellaan koiran petiä jonka tilasin tammikuussa. Useat yhteydenotot Infurniin ja Citydealiin olen tehnyt. Infurnista sanottiin moneen kertaan että tuotteet lähtevät 2 viikon kuluessa matkaan.. Citydeal taas nostaa kädet pystyyn että eivät voi asialle mitään tehdä, eivätkä voi maksaa rahoja takaisinkaan koska rahat on siirretty tilausvaiheessa Infurnille. Samat fiilikset siis kuin "Oulun tytskällä", höynäytetty olo ja sen verran huonot fiilikset jäivät ettei tarvitse Citydealin kumppaneilta mitään enää tilailla.

Meni usko lopullisesti. Muutaman onnistuneen kaupan tein Citidiileillä. Ensimmäinen kommellus kävi kun asiakkaille myytiin liian suuri määrä diilejä, joita asiakasyritys ei sitten pystynytkään täyttämään. Eli kampaamoaikani peruttiin ja koko diili peruttiin. Rahojen saamisessa takaisin kesti kuukausi. Noh, myöhemmin siellä tilini tiedoissani näin jonkun aivan muun tilatun kampaamolahjakortin, jota en ole ikinä tilannutkaan. Sen statuksena oli kuitenkin "peruttu". Rahaa ei tililtäni onneksi ollut mennyt. Noh vielä toiveikkaana ja "virheitä sattuu" -ajattelijana tilasin sitten kahdet geelihanskat ja sukat, joiden toimitusaika oli mainittu ehdoissa 2-3 viikkoa. Yleensähän yritysket eivät lupaa mitään toimitusaikoja, koska ehto voi monestakin syystä jäädä täyttämättä. He kuitenkin lupasivat 2-3 viikkoa ja uskaltauduin ostamaan äitienpäivälahjaksi nämä. Paketti saapui 1kk ja 4 päivän päästä. Soittelin kuukauden jälkeen ja siellä joku tyttö vaan mutisi ettei tiedä mistään mitään ja lupasi mailata srv päivään mennessä. Kiitin kovasti ja sanoin, että harmi juttu mutta asia varmaan ratkeaa. Mitään sähköpostia ei tullut ja soitin taas seuraavana päivänä... mitään ei osattu sanoa kuin että kai se sieltä tulee se on vain "hieman" myöhässä. Paskaa asiakaspalvelua ja tosiasioien kieltämistä. Eivätkä tajuneet myöskään mitään kuluttajasuojasta kun ehdotin purkua ja kerroin että rikkovat omia ehtojaan ja vaikka ehtoja ei olisikaan voitaisiin tulkita merkittäväksi myöhästykseksi. Noh ei onneksi 70e mennytt kankkulan kaivoon, mutta jähmeetä palvelua ja epämäärästä toimintaa.

[QUOTE="vierastaja";26197215]groupon citydealin taustalla toimii väkeä kuuluisivat toimiensa puolesta käräjille.. tai sinne luultavasti menevätkin ennemmin tai myöhemmin. en tilaisi tuolta mitään..[/QUOTE]

Toi on niin totta. Kokemusta on, HYI!

Täällä kovasti ihmetellään, miksi annetut alennukset ovat kovin suuria.
Tässä vähän markkinointiteoriaa.

Sanotaan, että Ravintola haluaa 10 asiakas 100€ maksavalle luonaalle lisää.

Markkinointikeino A:
Ilmoitus lehteen 500€
Asiakkaita lisää 10 kpl (ehkä, jos käy tuuri)
Tienestit 10 x 100€ - 500€ = 500€

Markkinointikeino B:
Groupon deali: 10 asiakasta saa 100€ lounaan -50%
Asiakkaita 10 (varmasti kaikki 10, ja kaikki tosi tyytyväisiä)
Tienestit: 500€

B vaihtoehdossa markkinointiin käytetyt rahat on suoraan siirretty asiakkaiden hyväksi, kulut on samat siis, mutta lopputulos positiivisen markkinointituloksen saamisessa ei.
Deali-asiakkaat kun varmaan kokemuksestaan eteenpäin kertovat paljon hanakammin positiivisia asioita kuin ne, jotka ovat täyden hinnan maksaneet.

Uskokaa tai älkää..sain sen koiran pedin..eikä siihen mennyt kuin puoli vuotta !!!! Mutta siihenpä kaikki grouponin (ent.citydea)l käytöt multa loppuikin.. Jatkossa maksan tuotteesta vaikka puolet enempi, mutta sen kautta en tilaa enää yhtään mitään. Mukavat kesän jatkot!!!

Kai ymmärrät, että ne alennukset perustuvat siihen, et ekaks kerätään iso joukko ostajia ja sit voidaan tehdä iso tilaus tehtaalta Kiinasta. Sit odotellaan pari kuukautta valmistusta ja sit pari kuukautta merirahtia Suomeen ja tullausta.

... Tuli meinaan viimeisen kuukauden aikana tilattua sukkia ja muuta sälää "halvalla". Saa nähdä tuleeko koskaan mitään perille. Vielä ei ole tullut. Laitoin kuluttajasuojamiehelle "kättä pidempää".

Kohta 6kk odotellut tuota s***anan säkkituolia. Ahdistellut lukemattomia asiakaspalvelijoita ja vaatinut useamman kymmenen kertaa rahoja takaisin mutta mitä he tekevät? Sama vastaus joka kerta, menee 1-2 viikkoa...niin mistä laskien? Pakko mennä tekemään rikosilmoitus kun eivät suostu antamaan rahoja.

Voi piip sanon minä, en enää ikinä tilaa grouponin kautta mitään! Palveluita olen käyttänyt lukemattomia kertoja ja ne on aina sujuneet hyvin mutta nämä tavarat on toinen asia niissä on mennyt aina toimitusaika yli. Syksyllä tilasin tabletin matkaamme varten jonka piti tulla 3-4 viikossa siinä kesti yli 10vko ja todellakin tuli matkamme jälkeen 2pvä. Vähän savu nousi korvista.

Myös minä kohta odotellut säkkituolia ja mitään ei kuulu. Viimeisin sähköposti on "Hei Swissmetic –lahjakortin ostaja,

Lupasimme informoida sinua tilaamasi tuotteen tiimoilta. Pahoittelemme viivästystä asian kommunikoinnissa.

Alkuperäinen tavarantoimittaja ei valitettavasti pysty toimittamaan säkkituoleja. Olemme kuitenkin löytäneet Sveitsistä korvaavan toimittajan, Belianin (www.beliani.ch), jonka säkkituolit ovat tunnetusti hyvälaatuisia ja vieläpä Swissmeticia parempia ominaisuuksiltaan. Belianin säkkituolit soveltuvat sekä sisä- että ulkokäyttöön ja lisäksi sisusta on irroitettavissa ja pestävissä erikseen.Tällä hetkellä olemme valmistelemassa tilausprosessia heidän kanssaan ja arvion mukaan pääsette lunastamaan Belianin säkkituolin ensi viikon alussa. Tuolloin voitte myös niin halutessanne muuttaa tilaamanne tuolin värin. Lähetämme tilausprosessista erikseen sähköpostitse toimintaohjeet. Uuden säkkituolin lunastamisesta EI koidu teille mitään uusia kuluja. Päinvastoin, mikäli lunastatte säkkituolin Belianin sivuilta määräaikaan mennessä niin lisäämme Groupon –tilillenne 20 euroa vaivanpalkkaa.

Toimitusaika on lunastamishetkestä n. kolme viikkoa.

Vielä kerran pahoittelut puolestamme, että toimitus on viivästynyt näin paljon.

Hyvää kesän odotusta!"
Luulin ton sähköpostin jälkeen, että nyt se todellakin tulis, mutta mitä vielä. Eipä kuulu eikä näy... Mihinköhän tässä pitäis ottaa yhteys? Näyttää taas olevan diilinä säkkituoleja...

....Ja tää sähköposti on siis tullut 22.05.2012

Aloin selvitellä säkkituoli asiaa tarkemmin. Tutkin sähköpostiani ja sieltä roskapostista löytyi lukematon posti grouponilta kun kyselin miksei säkkituolista kuulu mitään..

Hei Susanna!

Kiitos viestistäsi!

Olethan saanut 30.5. meiltä sähköpostiviestin, jossa oli ohjeet uuteen säkkituolin tilaukseen uudelta tavarantoimittajalta (Beliani)?

Valitettavasti säkkituoleja pystyi tilaamaan viime kuun loppuun asti, joten se aika on jo mennyt.

Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

Ilana S.
info@groupon.fi
010 217 1800""

Mun mies tilasti tuon Infurnin säkkituolin. Toimituksessa kesti hetken sillä myyjä ja mun mies ei päässeet yhteisymmärrykseen säkkituolin väristä. Myyjältä kun oli päässyt kyseinen väri loppumaan ja olisi pitänyt ottaa toisen värinen. Lopulta sieltä tuli sen värinen säkkituoli kun oli ostettukin :)

Mä ostin AirFastTicketsin liput. Maksu ei onnistunut kuin osittain. Odottelen vieläkin rahojen palautusta lipuista joka on maksettu toukokuun lopulla. Tämän asian osalta grouponin asiakaspalvelu on toiminut hyvin. AirFastTicketsin asiakaspalvelusta ei ehkä voi sanoa samaa. On ne toki vastanneet mun pariin sähköpostiin, mutta aika heikkoa on niiden panos asiaan. Muilla suomalaisilla on ollut sama ongelma kuin mullakin tuon maksun kanssa ja niiden asioita on hoidettu Facebookissa... AirFastTickets International | Facebook

Mulla ei oo ollu muuta valitettavaa city dealeista kuin Infurn säkkituolin pitkä toimitusaika (useempi kuukausi meni).
Niin tai ehkä vielä sellanen, kun ostin lahjakortin kampaajalle, niin se tais myydä vähän liikaa niitä diilejä. Kun soitin aikaa, olis eka vapaa aika ollu 3kk päästä. Menin sit muualle ja soitin uudestaan ennen ku lahjakortti umpeutu, niin meni eka vapaa aika taas 2kk päähän. Tää kyl vähän ärsytti.

tuolta kautta on selvinnyt moni asia: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/
tehkää valituksia, Suomessa näitä edellä kuvattuja väärinkäytöksiä valvoo kuluttajainsuojalaki ja kuluttajavirasto

Kuluttajavirasto/kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajan taloudelliseen ja oikeudelliseen turvallisuuteen liittyvää lainsäädäntöä.
- Valvomme yritysten mainontaa ja niiden kauppa- ja sopimusehtoja sekä perintää.
- Laadimme ala- ja aihekohtaisia pelisääntöjä.
- Neuvottelemme elinkeinoelämän järjestöjen kanssa toimintatavoista ja niiden käyttöön ottamisesta yrityksissä.
- Vaikutamme lainsäädäntöön ja osallistumme EU- ja muuhun kansainväliseen yhteistyöhön.

Mä olen ostanut muutamia lahjakortteja, esim. hierontaan ja ravintolaan, ja Himoksen lastenfestaridiilin. Nuo toimi hyvin, lahjakortit tulee sähköpostiin ja toimitusta ei tarvitse odotella. Kerran olen tilannut tavaran, ja sen lunastamisen jälkeiseen toimitukseen meni kyllä sitten tosi pitkä aika.

Mä olen tilannut yhden hotellilahjakortin Tallinnaan, toimi hienosti.

Sen lisäksi oon tilannut Bumber-suojan iPhoneen ja Gilletten partateriä, molemmat tuli viikossa. Nyt odottelen Pashmina-huiveja, tilauksesta on jo muutama viikko, saa nähdä tuleeko. Sille tosin varmaan annettiinkin vähän pidempi toimitusaika.

Ostime GROUPON ilta matkan keväällä ja teimme loppukesästä varauksen - matka vahvistettiin ja sitten luvattua paria viikkoa ennen matkaa syyskuun lopulla EI lippuja kuulunutkaan. Matka siis Turkkiin ja kaikki valmistelut tehty matkan VAHVISTUKSEN perusteella, kuten normaalisti - lastenhoito hankittu, työnantajien kanssa lomat sovittu (palkattomia tällä kertaa), plus kaikki muut matkajärjestelyt. Alkoi selvittely GROUPON in kanssa ja lopputuloksena, että "MATKA EI NYT ONNISTUKAAN, OLEMME KOVIN PAHOILLAMME". Ensin yritettiin sysätä vika meidän kontolle verukkeella, että olimme varanneet matkan liian myöhään ja myöhemmin kun GROUPON illa ymmärsivät matkan vahvistuksen olevan varsin sitova kirjallinen dokumentti, aloitettiin syvä pahoittelu ja sysättiin vastuu WOW-travelille ikäänkuin me olisimme vastakkain WOW-travelin kanssa ja GROUPON pääsisi kuin koira veräjästä. GROUPON ilta tosin tarjottin rahoja takaisin toteutumattomasta matkasta - HIENOA! Saldona kahden hengen viikon ansionmenetykset, äkkilähtöjen metsästys kolmena päivänä puolen tunnin välein keskellä työpäivää ja iltaisin, ensimmäinen pitkään odotettu yhteinen loma (vieläpä kihlajaisloma) peruuntunut, jne... SIINÄ GROUPON ia kerrakseen. Kuluttajasuoja lienee GROUPON in kannalta suotuisin instanssi asian käsittelyyn. Oikeudet ja vastuut lienevät selvät. Onnea ja menestystä vaan kaikille, jotka vastaavaan leikkiin ryhtyvät.

Mulla on ihan hyviä kokemuksia. Ole ostanut kaksi kertaa lahjakortin palveluun ja molemmilla kerroilla olen alennuksen saanut ihan asiallisesti. Molemmilla kerroilla olen tosin ostanut lahjakortin paikalliseen yritykseen, en mihinkään ulkomaiseen nettikauppaan (niihin kun ei kuluttajasuojaviranomainen eikä mikään oikeuslaitoskaan yllä jos ongelmia tulee) ja etukäteen tarkistanut mikä palvelun todellinen hinta on jos ostankin suoraan. Ne diilit eivät ole koskaan niin nopeita, etteikö ehtisi googlettaa tuotteen todellisia tietoja ja hintoja, ja säästyy monelta harmilta.

Ei kannata tilata, itse tilasin city dealista ja nyt mennyt yli 3 kk. Infurnilta ei vastata mitään ja group on asiakaspalvelusta vain pahoitellaan ja pyydetään odottelemaan kärsivällisesti. En voi suositella kenellekkään !! Tilannus siis koiran pedin Älkää missään nimessä tilatko !!

Totta on eli älkää tilatko Infurnilta koskaan mitään!!! Itse jouduin kanssa odottamaan kyseistä peti yli 5kk ja se on mielestä todella todella liikaa!!

Myös minulla on hyviä kokemuksia lahjakorteista, esim. kampaamoihin ja ravintoloihin. Tavaroita sen sijaan tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Tilasin Oral-B-sähköhammasharjojen vaihtopäitä, joita odotin usean viikon ajan. Kun vaihtopäät viimein tulivat, ne olivat halpakopioita! Myynti-ilmoituksesta sai mielikuvan, että vaihtopäät olisivat Oral-B -merkkisiä. Minä ainakin oletin saavani niitä alkuperäisiä, koska kyseinen tuotemerkkikin mainittiin tuotteen esittelytekstissä ja vaihtopäistä oli kuva. Kyllä nuo kopiot varmaan Oral-B-merkkiseen sähköhammasharjaan sopivat ja ainakin näyttävät samoilta, mutta samoja ne eivät ole! Ne on pakattukin joihinkin halpispaketteihin. Valitin asiasta. Saa nähdä vetoavatko siihen, että tuotteet kyllä toimivat täysin samalla tavalla kuin alkuperäiset ja että alkuperäisten vaihtopäiden varressa on Oral-B -logo. Näissä Grouponin kuvassa olevissa tuotteissa ei ollut ja tästä olisi asiakkaan pitänyt nähdä, että tuotteet eivät ole samoja. Niitä oli kuvattu Grouponin mainoksessa sivusuunnasta ja aseteltu kuvaan “viuhkamaisesti” siten, ettei Oral-B -logon puuttumista välttämättä huomaa. Myös myyvällä tekstillä ja mainitsemalla arvokas tuotemerkki on innostettu asiakasta ostamaan tuotteita, jotka lopulta olivatkin halpakopioita.

Ja näin maksoin kopiovaihtopäistä, jotka ovat ihan selkeästi made in china -tavaraa:

“24 harjaspäätä Braun Oral-B –
sähköhammasharjoihin, sis. toimituskulut
Lahjakortin arvo: 85,80 €”

Kappalehinta: 29,95
Lukumäärä: 1 x
Säästät: 55,85
Yhteensä: 29,95

No niin, säästäähän tässä alkuperäisiin, kalliisiin Oral-B-merkkisiin vaihtopäihin verrattuna. Minusta asiakasta on kuitenkin johdettu harhaan, ovelalla tavalla! Onko muilla kokemuksia näistä Oral-B-vaihtopäistä?

Pitipä syöttää koodit Shake-and-Take -blenderistä, mutta koko firman sivulle ei pääsekään enää. Aavistelin kyllä jotain, mutta nyt en kyllä ikinä tilaa mitään.
Olen laittanut kyselyn Grouponille, mutta katsotaan vastataanko mitään...=/

Yhteistyössä