Onko todellisuudessa ihmiset samanlaisia, kun täällä palstallakin:D, sellaisia super hysteerisia

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
en ole yleensä ihan samaa mieltä Sun kanssasi venakko, mutta tällä kertaa aloituksesi on täyttä asiaa. Kyllä täällä suomessa äidit itse tekevät omasta elämästään kurjaa. Mitä tylsempi elämä Ja mitä enemmän uhrauksia perheen Ja lasten eteen, sen kirkkaampi kruunu. Siis äidin omasta mielestä. Mä synnytän ihan pian, varmasti viikon kahden sisällä. Toivottavasti tavataan TYKS:ssa. Sä olisit takuulla erilaista seuraa siellä osastolla! :)
Oi:D Toivottavasti joo tavataan:)
 
"vieras"
Äähh...jos sun lapsi sai sikarokotteen ja jos kaikki olisivat käyttäneet käsidesiä ja huolehtineet normaalista influessaepidemian ehkäisystä, niin se olisi riittänyt. Ei sitä nyt ovien taakse tarvitse ruokaa jättää.

Pelkäät pöpöjä, mutta et pelkää psyykkisiä vammoja. Tiedätkö, mistä esim. narsismi -jota kuulemma on nykyisin enemmän kuin ennen- johtuu? Kaikki lähteet sanovat, että se johtuu varhaisimman lapsuuden, alle 1 ikävuoden aikaisista hylkäämiskokemuksista. Tunnen yhden oikein tyylipuhtaan narsistin, ja sen verran se ihminen on vahinkoa muille saanut aikaan, että olen katsonut ettei omat vauvani ole minusta erossa olleet 1 yötä kauempaa. En sano että kaikista äitinsä jättämistä vauvoista tai sinun vauvastasi automaattisesti tulee narsistia, mutta tuollainen menettely altistaa psyykkisille vammoille.
Kiinnostaisi nuo lähteet. Oikeesti.
Tunnen yhden narsistin, hän oli lapsena sukulaisten luona sotaa paossa, mutta ei mikään vauva enää tuohon aikaan.
Ja olosuhteet sijoitusperheessä olivat hyvät, häntä rakastettiin ja pidettiin hyvänä.
 
Tuohon täysin hurahtaneen ja katkeran lapsettoman välille mahtuu varmasti aika paljon, eikös :)

Niin, täysin lapselleen omistautunutkin voi olla omaan osaansa täysin tyytyväinen joten kukin tyylillään. Mutta se että on ihmisiä jotka tekevät asiat eri tavalla kuin itse teet(siis yleisellä tasolla, en nyt tarkoita juuri sua), ei varmaan tee niistä kaikista muista elämänilon menettäneitä kateellisia idiootteja?

Olenko sanonut ketään kateelliseksi idiootiksi? Hassua miten täällä väännellään sanomisia. No, minun puolestani jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa, sanoin vain mielipiteeni. Todellakaan se ei tee muista idiootteja, jos tekevät asiat eri tavalla kuin minä. Silti olen sitä mieltä, että Venakon tekstissä oli ideaa. Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, ja tuo katkera lapseton oli vain ironiaa itseäni kohtaan.
 
Venakko Milanna
Olenko sanonut ketään kateelliseksi idiootiksi? Hassua miten täällä väännellään sanomisia. No, minun puolestani jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa, sanoin vain mielipiteeni. Todellakaan se ei tee muista idiootteja, jos tekevät asiat eri tavalla kuin minä. Silti olen sitä mieltä, että Venakon tekstissä oli ideaa. Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, ja tuo katkera lapseton oli vain ironiaa itseäni kohtaan.
=)
 
"lyyti"
Ihan muutamia kulttuurillisia eroja:

- suomalaisilla vanhemmilla on yleensä ajatus siitä, että vastuullinen vanhempi ajattelee ensisijaisesti lapsensa tarpeita, hyvinvointia ja turvallisuutta (niin fyysistä kuin henkistäkin), jopa oman etunsa kustannuksella. Oma hauskanpito on siis toissijainen asia, jos se tapahtuu lapsen edun vastaisesti.

- suomalaisen kulttuurin mukaan hoitaja, hyväkään sellainen, tai edes lapsen isovanhempi ei korvaa lapsen vanhempia. Kyllähän suomalaisessakin kulttuurissa lapset viedään hoitoon, etenkin silloin kun on pakko esim. työssäkäymisen vuoksi tai lyhyiksi ajoiksi omien menojen vuoksi. Mutta se, että lapsi (saatika vastasyntynyt) jätettäisiin hoitajan (tai useiden hoitajien) hoidettavaksi kokopäiväisesti useiden viikkojen ajaksi on suomalaisessa kulttuurissa käsittämätön asia. Yleensä tällaisessa tilanteessa on kyseessä huostaanotto, jolloin lapsi on sijoitettuna sijaisperheeseen tai laitokseen ja syynä on vanhemman kyvyttämyys hoitaa lasta (vaikka hän haluaisikin). Suomalaiselle äidille on varmasti vaikeata kuvitella mitään niin tärkeätä asiaa, lukuun ottamatta esim. terveydellisä syitä, että äiti vapaaehtoisesti hylkäisi vastasyntyneensä vieraiden hoidettavaksi useiden viikkojen ajaksi. Ajatus siitä, että äiti laittaisi omat tarpeensa, halunsa ja mielenkiintonsa kohteet lapsensa parhaan edelle on siis täysin viera kulttuurissamme.

- suomalaisessa kulttuurissa ei oleteta äidin/vanhempien olevan kotona lasten ollessa pieniä. Sitä arvostetaan kylläkin. Tosin yleensä kyllä ajatellaan elämän muuttuvan, säännöllistyvän ja tasoittuvan pikkulapsiaikana. Ajatellaan, että hauskuus saadaan silloin etupäässä niiden lasten kanssa olemisestä ja tekemisestä. Hauskaa pidetään, mutta hauskuuden luonne silloin on erilaista. Kyllä sitten ehtii taas bilettää kun lapset ovat vähän isompia. Kaikkea ei voi saada.

- suomalaisessa kulttuurissa rahaa ja sen olemassaoloa ei pidetä mitenkään pahana asiana. Mutta rahalla leveilemistä ja reteilyä pidetään nolona...

- yleisesti ottaen kulttuurilliset erot tuntuvat olevan siinä, että suomalaiset perheelliset eivät perheen perustettuaan tuijota enää omaan napaansa vaan ajattelevat asoita perheidensä edun kautta.
 
Olenko sanonut ketään kateelliseksi idiootiksi? Hassua miten täällä väännellään sanomisia. No, minun puolestani jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa, sanoin vain mielipiteeni. Todellakaan se ei tee muista idiootteja, jos tekevät asiat eri tavalla kuin minä. Silti olen sitä mieltä, että Venakon tekstissä oli ideaa. Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, ja tuo katkera lapseton oli vain ironiaa itseäni kohtaan.
Käsitit mut nyt ihan väärin! Kun nimenomaan korjasin etten tarkota sinua, kunhan palasin alkuperäseen aiheeseen, en laittanut sanoja sun suuhusi vaan viittasin tuohon ap:n sanomaan.
Ja mitä siihen katkeraan lapsettomaan tulee, tarkotin vaan että mahdut varmasti johonkin siihen ääripäiden välille ;)
 
äpö
Niin, sinun elämäsi tyyli ei sovi minu elämääni. Haluan olle pessimisti, minkäs teet kun vanhemmat toitattaneet lapsuuden et itku pitkästä ilosta ja nyt loppuu tuo käkätys. Tää oli ennen hyvin tyypillistä .
Olisi sinuun kiva tutstua mutta oma heikkouteni ei anne siihen mahdollisuutta. Olisin kade rahositasi, tai sitä et voit ostaa laspelle ne toimivimmat vaatteet ulkoiluun ja minä taistelen säätä vastaan rupuilla. Nyt kevääksi olen hankinut kylläkin pienimmälle kunnon haalarin ja muut vermeet. Eka kertaa 8vuoteen on vedenpitävää vaatetta jos ei lasketa kuriksia mukaan.

Toivon että huolehit itsestäsi meksikossa. Älä luota helposti ja siel kannattaa käyttää hyväksi suomessa oppimaasi ennakkoluulosita asenetta, siis jos olet oppinut. Mutta muuten ole oma itsesi ja musita joskus tuhlatessasi että olet yllättävän hyvässä asemassa moneen muuhun verrattuna.
 
En koe että elämäni on kurjaa kun tahdon olla lasteni seurassa, etenkin vauvan kanssa olen 24/7 ja nautin siitä. Minulle äitiys on sitä että olen paikalla, läsnä ja mahdollisuuksieni mukaan tarjoan parasta, aina se ei onnistu eikä sekään kaada maailmaa.
Teemme lomat perheenä ja asiat ajatellaan lasten ehdoilla. Varallisuuttakin on, mutta shoppailu ja materian haaliminen ei merkitse meille juurikaan mitään huvittelua.
Kyllä tässä eletään ihan täysillä, enkä osaa nähdä mitään omituista perheemme tavoissa, toiset touhuaa aktiivisemmin eikä siinäkään ole yleensä vikaa, mutta yleensä Suomessa lapset ja heidän hyvinvointi arvotetaan korkeimmalle asioiden tärkeysjärjestyksessä.
 
ohhoh
Milanna, koska et halua mielipiteistäsi poikkeavia kommentteja, ehdotan seuraavaa: ensi kerran, kun lähdet matkalle tms., älä raportoi siitä palstalla :) Menet vaan, ja palaat sitten aikanasi :) Palsta pysyy kyllä pystyssä :)
 

Yhteistyössä