[QUOTE="...";25944057]Yleinen toivottaminen on ihan eri asia. Enkä sanonut, että loukkaantuisin. Ajattelisin korkeintaan ystäväni saaneen auringonpistoksen tjtn. Jos viikottain nähdään ja viestitellään hyvää kevättä, niin on se aika formaalia. Sama jos mun mies sanois mulle aamulla töihin lähtiessä, että Hyvää kevättä!

[/QUOTE]
Kyllä! Mietin ihan samaa, että jos ollaan paljon tekemisissä, nähdään usein niin ei silloin toivotella tuollaisia

Jos kirjottelee jonkun kanssa tai ei näe usein eikä tulekaan vähään aikaan näkemään niin silloin voi toivottaa hyvää kevättä

Mutta muussa tapauksessa se on tosiaan sama kuin mies huikkaisi mennessään että hyvää kevättä.. kyllä siinä itse kukin miettisi että lähtiköhän se mies mitenkä pitkäksi aikaa
Näin ollen ymmärrän vähän mitä ap ajaa takaa (uskokaa tai älkää!). En ihan piilovittuiluna tuota ottaisi

mutta tuollaiset lauseet joko tarkoittaa sitä että joka tapauksessa ei usein nähdä (voi siis olla ihan ystävä, mutta esim. välimatkaa paljon) tai ei vain haluta nähdä ihan heti. Minulla on sukulainen, joka käyttää vähän vastaavaa tyyliä.. kutsuu kylään noin kerran vuodessa ja sieltä lähtiessä sitten toivottaa joko hyvää vuodenjatkoa tai hyvää kevättä JA kesää mitkä aika vahvasti viittaa siihen, että ei ihan heti tulla taas näkemään

Ja koen että olemme kuitenkin hyvissä väleissä, mutta ei vaan tapailla usein..