onko terveysasemalla oikeus kieltäytyä raskaustestistä?

  • Viestiketjun aloittaja raskaanako?
  • Ensimmäinen viesti
raskaanako?
soitin aamulla terveysasemalle ja pyysin raskaustestiä, kun kuukautiset on myöhässä kohta 3viikkoa ja mulla on alavatsakipuja ja kuvotusta, itse epäilen että olenko raskaana. Puhelimen toisessapäässä hoitaja käski mun kävellä apteekkiin ja hakea testin ja testata itse. tiesi kertoa, että mulla on lyhyempi matka apteekkiin kuin ta:lle. No syy miks haluan testin tk:ssa, on yksinkertaisesti se, että meidän pikku apteekissa ei ole kuin 15euron testejä ja mulla on nyt just tiukkaa eikä ole varaa ostaa sitä ja koen että ta:lla se ainenkin tehtäisiin oikein..
 
f
soitin aamulla terveysasemalle ja pyysin raskaustestiä, kun kuukautiset on myöhässä kohta 3viikkoa ja mulla on alavatsakipuja ja kuvotusta, itse epäilen että olenko raskaana. Puhelimen toisessapäässä hoitaja käski mun kävellä apteekkiin ja hakea testin ja testata itse. tiesi kertoa, että mulla on lyhyempi matka apteekkiin kuin ta:lle. No syy miks haluan testin tk:ssa, on yksinkertaisesti se, että meidän pikku apteekissa ei ole kuin 15euron testejä ja mulla on nyt just tiukkaa eikä ole varaa ostaa sitä ja koen että ta:lla se ainenkin tehtäisiin oikein..
Mietin, että minulle tulisi halvemmaksi ostaa se testi, kuin maksaa terveyskeskusmaksu.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="...";25465703]Raskaustesti pitäisi saada halutessa. Joissain kunnissa saa suoraan mennä labraan antamaan virtsanäytteen ilman lähetettäkin.[/QUOTE]

nii joissain mutta ei kaikissa.

ap: tilaa netin kautta. Toimitus ihan parissa pvässä.
 
Khimaira
En mä ymmärrä mikä velvollisuus olisi saada testi tk:ssa..? Maksaahan se testi sille tkl:llekin..
Apteekkiin vaan ja ostamaan testiä tai sitten pitää vaan odottaa että tulee rahaa ja ostat testin sitten.
 
väärin/ap
En mä ymmärrä mikä velvollisuus olisi saada testi tk:ssa..? Maksaahan se testi sille tkl:llekin..
Apteekkiin vaan ja ostamaan testiä tai sitten pitää vaan odottaa että tulee rahaa ja ostat testin sitten.
No kyllä mua vähän ärsyttää se, että maksan veroja helvetisti. ja sitten kysyn kerran vuodessa, yhtä pientä asiaa, niin sitä ei saa! muutoin en ole minäkään heidän palveluitaan käyttänyt!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja väärin/ap;25465736:
No kyllä mua vähän ärsyttää se, että maksan veroja helvetisti. ja sitten kysyn kerran vuodessa, yhtä pientä asiaa, niin sitä ei saa! muutoin en ole minäkään heidän palveluitaan käyttänyt!
Jos maksat veroja helvetisti, niin silloin sun tulotkin ovat suuret. Joten rahaa yhden raskaustestin ostamiseen varmasti on.

Niin ja itse olen omat raskaustestini ostanut. Eipä ole edes tullut mieleeni, että menisin terveyskeskukseen testauttamaan.
 
app
[QUOTE="Eee";25465744]Sääliksi käy vauvaa, jos tosiaan olet raskaana. Miten ihmeessä meinaat saada lapsesta aiheutuvat kustannukset hoidettua, jos et yhtä raskaustestiä pysty kustantamaan?[/QUOTE]

hooooooohhoijaaaaa....
 
peesi
[QUOTE="mä";25465716]Mitenköhän sulla on varaa lapseen jos ei ole varaa yhteen raskaustestiin?[/QUOTE]



PEESI! Kantsii alkaa säästämään rahaa nyt mahdollisen vauvan tarpeita ajatellen. Maksaa paljon enemmän, kuin raskaustesti jo pelkät sairaalavuorokaudet.
 
samakuinedellä
edelleen SOITA SINNE NEUVOLAAN ETTÄ KIRJOITAA SEN LÄHETTEEN!
ja pitäkää te turpanne kiinni "miksi lasta jos ei ole rahaa testiin" mistä vitusta te tiedätte vaikka
ap on raiskattu eikä mitään lasta suunnitellut.
määkiä kun ette tiedä toisten ELÄMÄSTÄ YHTÄÄN MITÄÄN.
 
"vieras"
kyllä mä olen aina tehnyt raskaustestin terveysasemalla ja olen sen saanut aina kun olen pyytänyt, jopa ilman oireitakin. Soita sinne uudestaan ja sano että kyllä se pitää saada. Jo senkin takia, että kuka ottaa vastuun jos vaikka tupakoit/otat alkoholia ja oletkin raskaana.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja väärin/ap;25465736:
No kyllä mua vähän ärsyttää se, että maksan veroja helvetisti. ja sitten kysyn kerran vuodessa, yhtä pientä asiaa, niin sitä ei saa! muutoin en ole minäkään heidän palveluitaan käyttänyt!
No ei se siihen katso. En minäkään koskaan käy teatterissa, enkä silti vaadi päästää kerran vuoteen halvemmalla sisään :saint:

On asioita joita tehdään/ tutkitaan ja hoidetaan tk:ssa lääkäkrillä/ hoitajalla ja sitten on aika paljon niitä joita jokainen voi itse kotonaan hoidella.
Tulevaisuuden suuntaus on se, että ihmisten tulee ottaa mahdollisimman paljon osaa oman terveytensä hoitoon. Tietoa kun on saatavilla ja resurssin koko ajan pienenmään päin julkisen terveydenhuollon osalta.

Raskauden testaaminen on aikamoisen helppo juttu hoitaa itse..
 
app
Alkuperäinen kirjoittaja samakuinedellä;25465771:
edelleen SOITA SINNE NEUVOLAAN ETTÄ KIRJOITAA SEN LÄHETTEEN!
ja pitäkää te turpanne kiinni "miksi lasta jos ei ole rahaa testiin" mistä vitusta te tiedätte vaikka
ap on raiskattu eikä mitään lasta suunnitellut.
määkiä kun ette tiedä toisten ELÄMÄSTÄ YHTÄÄN MITÄÄN.
kiitos sinulle.. :)
 

Yhteistyössä