onko terveysasemalla oikeus kieltäytyä raskaustestistä?

  • Viestiketjun aloittaja raskaanako?
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
[QUOTE="vieras";25465772]kyllä mä olen aina tehnyt raskaustestin terveysasemalla ja olen sen saanut aina kun olen pyytänyt, jopa ilman oireitakin. Soita sinne uudestaan ja sano että kyllä se pitää saada. Jo senkin takia, että kuka ottaa vastuun jos vaikka tupakoit/otat alkoholia ja oletkin raskaana.[/QUOTE]

:LOL::LOL:
 
fff
Hei, hei! Ottakaahan nyt iisisti siellä ja lakatkaa käyttäytymästä noin huonosti. Mikä ihme teitä vaivaa, kun ei osata kunnolla puhua. Eikö edes yhtä aloitusta voisi puskea läpi tästä palstasta, että on joku jo säälimässä tai vittuilemassa. Minä en ole niinkään huolissani ap:n kyvykkyydestä olla äiti, vaan siitä käytöstapojen puutteesta mitä täällä on.
 
voi että. ihmisten tilanne kerkee muuttua niin paljon siinä 9kk aikana,että mua oikeen naurattaa nää ihmiset jotka saarnaa että " millä rahalla elätät lapsen jos ei oo rahaa ees testiiin " voi huh =D kellään muulla ei varmaan ikinä oo ollu yllättäviä menoja,tiukempia kuukausia jne? :)
 
[QUOTE="vieras";25465772]kyllä mä olen aina tehnyt raskaustestin terveysasemalla ja olen sen saanut aina kun olen pyytänyt, jopa ilman oireitakin. Soita sinne uudestaan ja sano että kyllä se pitää saada. Jo senkin takia, että kuka ottaa vastuun jos vaikka tupakoit/otat alkoholia ja oletkin raskaana.[/QUOTE]

Eiköhän sen vastuun ota ap itse kuitenkin..

Itse menisin terveyskeskukseen tekemään testin vain silloin, jos kotona testatut testit antavat tuloksen, jota ei pysty syystä tai toisesta tulkita.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
app
Soitin äsken suoraan äitiysneuvolaan, kiitos vinkistä sille joka aikaisemmin mulle sen tänne laittoi. Vähän kauhistutti soittaa sinne, kun en ole aikaisemmin moiseen soittanut. Siellä oli puhelimen toisessa päässä oikein ystävällinen ja sydämmellinen ihminen. Sanoi että tottakai laittaa lähetteen. Sovittiin että käyn tänään labrassa ja varulta vien vielä huomenna aamupissanäytteen..mutta se jäi epäselväksi että miks tuo huominen aamupissanäyte?
 
"vieras"
Kyllä terveysasemalla on oikeus kieltäytyä. Ei ihmiset voi noin vain mennä terveysasemalle ja vaatia tutkimuksia. Olisi se melkoista, jos joka pikkuflunssassa oltaisin menossa mittauttaan tulehdusarvoja tai jatkuvasti vaadittaisiin sydänfilmiä, jos vaikka vähän jostain kolottaa. Kyllä ihmisten pitää itse ostaa lääkkeensäkin ja maksaa myös raskaustestit. Ei ole yhteiskunnan hoidettava kaikkia palveluja.
 
f
Soitin äsken suoraan äitiysneuvolaan, kiitos vinkistä sille joka aikaisemmin mulle sen tänne laittoi. Vähän kauhistutti soittaa sinne, kun en ole aikaisemmin moiseen soittanut. Siellä oli puhelimen toisessa päässä oikein ystävällinen ja sydämmellinen ihminen. Sanoi että tottakai laittaa lähetteen. Sovittiin että käyn tänään labrassa ja varulta vien vielä huomenna aamupissanäytteen..mutta se jäi epäselväksi että miks tuo huominen aamupissanäyte?
Aamupissa on ollut virtsarakossa pidempään, hormonejakin sitten on enemmän jos on ollakseen.
 
samavinkinantaja
Soitin äsken suoraan äitiysneuvolaan, kiitos vinkistä sille joka aikaisemmin mulle sen tänne laittoi. Vähän kauhistutti soittaa sinne, kun en ole aikaisemmin moiseen soittanut. Siellä oli puhelimen toisessa päässä oikein ystävällinen ja sydämmellinen ihminen. Sanoi että tottakai laittaa lähetteen. Sovittiin että käyn tänään labrassa ja varulta vien vielä huomenna aamupissanäytteen..mutta se jäi epäselväksi että miks tuo huominen aamupissanäyte?
Mittaavat varmaan raskaushormooni määrän,mulla ainakin näin.
voi toki että testaa sen 2 kertaan vain "huvikseen" =)
 
soitin aamulla terveysasemalle ja pyysin raskaustestiä, kun kuukautiset on myöhässä kohta 3viikkoa ja mulla on alavatsakipuja ja kuvotusta, itse epäilen että olenko raskaana. Puhelimen toisessapäässä hoitaja käski mun kävellä apteekkiin ja hakea testin ja testata itse. tiesi kertoa, että mulla on lyhyempi matka apteekkiin kuin ta:lle. No syy miks haluan testin tk:ssa, on yksinkertaisesti se, että meidän pikku apteekissa ei ole kuin 15euron testejä ja mulla on nyt just tiukkaa eikä ole varaa ostaa sitä ja koen että ta:lla se ainenkin tehtäisiin oikein..
Ennemmin mä olisin huolissaan siitä, että sulla ei oo 3 viikkoon ollu irrottaa 15e raskaustestin ostoon.
 
"vieras"
Kyllähän se kieltämättä hiukan pistää silmään, että ilmeisen toivottu raskaus olisi, ja silti ei ole varaa yhteen 15€ raskaustestiin... HIeman elämänhallinta/taloudenpito hukassa?
 
what?
Siis... menkat myöhässä kolme viikkoa, ja just tänään on akuutti-paniikki päästä testiin vaikka rahaa ei ole?
Jos sinulla ei ole näiden kolmen viikon aikana ollut sen verran rahaa, että voisit testin ostaa niin melkeinpä toivon, ettei sinusta äitiäkään tule :(
 
aapp
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25465848:
Ennemmin mä olisin huolissaan siitä, että sulla ei oo 3 viikkoon ollu irrottaa 15e raskaustestin ostoon.
niin, tai sitten ei vaikka käynyt mielessänikään raskauden mahdollisuus, koska olin niin sinisilmäinen idiootti paska.
 
"vieras"
Soitin äsken suoraan äitiysneuvolaan, kiitos vinkistä sille joka aikaisemmin mulle sen tänne laittoi. Vähän kauhistutti soittaa sinne, kun en ole aikaisemmin moiseen soittanut. Siellä oli puhelimen toisessa päässä oikein ystävällinen ja sydämmellinen ihminen. Sanoi että tottakai laittaa lähetteen. Sovittiin että käyn tänään labrassa ja varulta vien vielä huomenna aamupissanäytteen..mutta se jäi epäselväksi että miks tuo huominen aamupissanäyte?
Sehän kävi nopeasti. Klo 09.11 sait idean viestistä ja klo 09.15 jo lähetit viestin, jossa kerroit sydämellisen ihmisen kanssa kaikki epäkohdat ratkaisseesi. :D Teillä on aika soma neuvola, siellä ei vissiin ole edes puhelinaikoja saati jonotusta puhelimessa. :D
 
f
[QUOTE="vieras";25465886]Sehän kävi nopeasti. Klo 09.11 sait idean viestistä ja klo 09.15 jo lähetit viestin, jossa kerroit sydämellisen ihmisen kanssa kaikki epäkohdat ratkaisseesi. :D Teillä on aika soma neuvola, siellä ei vissiin ole edes puhelinaikoja saati jonotusta puhelimessa. :D[/QUOTE]

Usko tai älä. Tällaisia neuvoloita löytyy kehä 3:n ulkopuolelta.
 
app
OKEI!
Mä poistun taka vasemmalle ja kiitän niitä, jotka auttoi mua tässä asiassa. Vaikken tiedä vielä olenko edes raskaana, niin mut on leimattu huonoksi, kykenemättömäksi äidiksi, jolla ei ole varaa hoitaa/kasvattaa lasta, jos sellainen joskus tulee. Ja yksi kirjoittaja jo keskeri heittää pennin kaivoon ja toivoa, etten ole raskaana. Mä hakeuduin tänne palstalle, koska ajattelin että täällä on AIKUISIA IHMISIÄ! mutta näköjään tää ei paljoa poikkea nuista lasten palstoista, lukuunottamatta paria kirjoittajaa. MUTTA TE JOTKA KERKESITTE HUOLESTUA LAPSENI (jota ei vielä ainakaan ole) VOINNISTA, NIIN TEHKÄÄ LASTENSUOJELUILMOITUS MUSTA 9KK PÄÄSTÄ, NIIN SAATTE RAUHAN ITSELLENNE <3
Positiivistä on se et täällä on vain rikkaita kirjoittajia, joilla ei koskaan ole ollut rahahuolia.....
 
"vieras"
Usko tai älä. Tällaisia neuvoloita löytyy kehä 3:n ulkopuolelta.
Niinpä. Ap kun kertoi, että asuu tosi pienessä paikassa, jossa on vain yksi apteekki eikä edes kaupat myy raskaustestejä(!). Se on kuitenkin niin iso paikkakunta, että siellä on erikseen äitiysneuvola, ja siellä erikseen puhelimeen vastaava ihminen. Tai sitten sillä ainoalla työntekijällä on jostain syystä puhelinaika keskellä aamupäivää, lol.
 
hys
[QUOTE="vieras";25465886]Sehän kävi nopeasti. Klo 09.11 sait idean viestistä ja klo 09.15 jo lähetit viestin, jossa kerroit sydämellisen ihmisen kanssa kaikki epäkohdat ratkaisseesi. :D Teillä on aika soma neuvola, siellä ei vissiin ole edes puhelinaikoja saati jonotusta puhelimessa. :D[/QUOTE]

ap on lähettäny ekan viestin jo ennen ysiä :)
 

Yhteistyössä