Onko teitä "painostettu" lopettamaan yöimetykset kun vauva 6 kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillekin neuvolassa mainittiin, että yli 8kk vauva ei tarvitse yöruokintaa..
Itse imetin yöllä 1.5v asti ja vieroitus sujui parissa yössä..
Lapsi nukkui perhepedissä melkein kolmevuotiaaksi, josta siirtyi muuton yhteydessä tyytyväisenä omaan huoneeseen nukkumaan.
Jos vieroitus ja unikoulut yms, ovat tosi vaikeita ja kestävät kauan, ei lapsi mielestäni ole vielä valmis niihin.
Tosin pitää ajatella myös vanhempien omaa jaksamista, eli, jos ei vaan jaksa ja pinna kiristyy, niin ehkä se vieroitus on vaan tehtävä, vaikka lasta harmittaisikin kovasti...

No itseasiassa 6 kk neuvolassa kun itse kysyin asiasta että onko se niin ettei periaatteessa enää tarvitsis ruokaa öisin... Niin terveydenhoitaja sanoi, että "No periaatteessa, mutta kyllä hyvin usein sen ikäiset vielä syövät öisin, se on niin yksilöllistä".

Meidän reilu 6kk vauva siis syö öisin 2-3 kertaa. Nukkuu kyllä omassa sängyssään, tai välillä jätetään viereen yösyöttöjen jälkeen jos itsekin nukahdan siihen.

No kyllä meillä terkka siitä puhui, mutta eipä mua häirinnyt kun samaa mieltä olin :) Mukavampaa sekä vauvalle että itselle kun saa yöt nukkua ilman heräämisiä. Poika on nyt 8kk ja 6kk ikäisenä jäi yösyötöt yhdessä yössä pois.

Joo on se mustakin eri juttu jos lapsi koko yön on tissillä, sitä en ite jaksais. Meillä yösyöttö tarkoittaa että lapsi nukkuu ensin n.8 h, herää tissille ja syötyään jatkaa unia vielä 2-3 h. Että eipä se paljon äitiä rasita. Kerroin tän kyllä neuvolassa mutta silti katsottiin kieroon!

Meidän vauva syö n. 2-6 krt yössä, ja muuten vaan hengailee tissillä ja haluaa nukahtaa tissille usein. Ei asia mua haittaa, usein nukun itsekin imetyksien ajan ja ilmeisesti imetän myös unissani. Mitä pahaa siinä on jos vauva hakee rinnasta turvaa ja esim. rinnalle nukahtaminen on hälle rakas hetki? Minusta kuulostaa kurjalta jos ei edes vastasyntynyt saa rinnalla halutessaan olla kuin jotkut rajoitetut ruoka-ajat... (niinkuin joku höpisi)

Yhteistyössä