Onko teistä hyväksyttävää tämmöinen?

  • Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti
Martsuli
Ystävä pariskunnalla on pieni lapsi ja kun lapsi menee nukkumaan niin monesti juovat olutta 6plo tai enemmän ja siihen vielä mahdollisesti viiniä päälle. Lapsi on suht herkkä uninen mitä he ovat puhuneet.
He itse ei pidä tätä pahana tapana että kerran viikossa tekevät näin mutta mä mietin että jos jotain tapahtuu esimerkiksi lapselle niin mitä sitten? Taksillako menevät kännissä hoidattamaan lastaan??
Olen itse ihmetellyt asiaa mutten ole heille sitä sanonut kun ei mulle kuulu. Mietin vaan että pitäiskö mun kuitenkin ehkä sanoo heille jotain vai antaa vaan olla jatkossakin...
 
kyllä täysin hyväksyttävää
mielestäni.
tai sitten lasten tekeminen pitää kieltää koko maailmassa. ja jso niitä tehdään, suoraan yhteiskunnan kasvattajille putkeen, laitoksissa ei alkoholia käytetä mutta ei myöskän syliä ja rakkautta riitä kaikille.

vaatimukset vanhemmille alkavat olla jo liiallisia.
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Ollaanko me sitten vielä pahempia, kun meillä ei ole autoa ollenkaan, joten joutuisimme joka tapauksessa menemään taksilla?
En mä sitä tarkottanutkaan mutta se että painelevat sitten kännissä sinne sairaalaan kipeän muksun kanssa. ei siinä mitään ihmeellistä siis ole vaikka taksilla menisivätkin... Kuhan oli jonkunmoinen esimerkki
:ashamed:
 
ei minusta tuossa määrin...
vaikka itse me otamme joskus kun lapset nukkuvat pari olutta illalla...ja joskus pari lasia viiniä...
olutta ja viiniä emme ota sekaisin jo ihan sen vuoksi että siitä tullee hirvee olo ku juo mitä sattuu sekasin
ns. kännissä emme ole mutta auton rattiin ei uskallettais kumminkaan lähteä ihan heti
tehdäänkö me sitten väärin...??
Lapset on 4,5v ja 6,5v
 
vieras
Miun yhet puolitutut kans juopottelevat samalla tavoin välistä, ja nainen sano kerran kylillä et näinköhän ukko on jo kotona nukahtanu, ku ei vastaa puhelimeen, mietin kauhulla et mitä jos niiden lapsi itkee, jos ei puhelimeenkaan herää.. Ja tiesin siis varmuudella et ukko oli lapsen kans kaksin kotona. Hurjaa touhua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Ollaanko me sitten vielä pahempia, kun meillä ei ole autoa ollenkaan, joten joutuisimme joka tapauksessa menemään taksilla?
En mä sitä tarkottanutkaan mutta se että painelevat sitten kännissä sinne sairaalaan kipeän muksun kanssa. ei siinä mitään ihmeellistä siis ole vaikka taksilla menisivätkin... Kuhan oli jonkunmoinen esimerkki
:ashamed:
Ei alkoholin juominen ole aina kännäämistä. Musta ei ole koskaan kukaan huomannut, että olen humalassa, vaikka olen paljon juonutkin. Ihmiset reagoi eri tavalla alkoholiin, toiset osaa olla sivistyneitä sen vaikutuksen alaisenakin.
 
meillä
mä en koskaan salli että molemmat vanhemmat juovuksissa/maistissa jos lapset kotona.. juurikin jos sattuu jotain.
itse tosin juon siideriä varmaan kerran vuodessa.

tuntuu että nykyajan vanhemmat perää vain omia oikeuksiaan.. ärsyttävää. pitää rellestää ku kakarat.

joo, ite oon 25 eli en ihan ikäloppu
 
Mun mielestä riippuu paljon siitä, että minkä verran siellä oikeasti juodaan ja kuinka humalassa sitä ollaan.

Lähtökohtasesti olen sitä mieltä, että kännissä ei saa olla kun lapsesta on vastuu, vaikka se lapsi nukkuiski. Mutta jos oikeasti se juominen on kontrollissa, ja pystyy ottamaan "sopivasti" niin, ettei siitä oma arviointi- ja toimintakyky merkittävästi alene, niin ei siinä mun mielestä sillain mitään pahaa ole.

Mutta enpä kyllä ymmärrä, että miksi pitää ottaa sitä alkoholia, jos tietää että lapsi on herkkäuninen ja saattaa esim. keskellä yötä herätä. Itsellehän se vaan on rankkaa.
 
Riippuu mun mielestä siitä, onks jurrissa vai vähän ottanut. Tietty 6 pulloa bisseä + viiniä kuulostaa etenki naiselle aika paljolta, mut en mä tällaiseen "lasten läsnäollessa nollatoleranssi" - linjalle myöskään lähtisi, kai sitä pari lasia viiniä voi nautiskella ilman, että kännejä vetää. Mut joo, jos molemmat vetää ton verran niin onhan se aika paha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Totoro:
Mun mielestä riippuu paljon siitä, että minkä verran siellä oikeasti juodaan ja kuinka humalassa sitä ollaan.

Lähtökohtasesti olen sitä mieltä, että kännissä ei saa olla kun lapsesta on vastuu, vaikka se lapsi nukkuiski. Mutta jos oikeasti se juominen on kontrollissa, ja pystyy ottamaan "sopivasti" niin, ettei siitä oma arviointi- ja toimintakyky merkittävästi alene, niin ei siinä mun mielestä sillain mitään pahaa ole.

Mutta enpä kyllä ymmärrä, että miksi pitää ottaa sitä alkoholia, jos tietää että lapsi on herkkäuninen ja saattaa esim. keskellä yötä herätä. Itsellehän se vaan on rankkaa.
Samaa mieltä siis :)
 
No minun mielestäni kotona täytyy aina olla ainakin yksi selvä aikuinen ja tästä ei meillä tingitä. Tosin kovin vähäistä on alkoholin käyttö meillä muutenkin ja max. saunakaljat lasten ollessa kotona.

Ei kiinnosta miten muut tekevät mutta meillä on näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Kuulostaa aika isolta määrältä, varsinkin kun lapsi kotona. Siihen vielä lisättynä yleinen väsymys, ja humaltuminen ei hyvä yhdistelmä.
Ja kun siitä määrästä ei tietoa, luullaan jtn;

Martsuli

Onko teistä hyväksyttävää tämmöinen?
Ystävä pariskunnalla on pieni lapsi ja kun lapsi menee nukkumaan niin monesti juovat olutta 6plo tai enemmän ja siihen vielä mahdollisesti viiniä päälle. Lapsi on suht herkkä uninen mitä he ovat puhuneet.
He itse ei pidä tätä pahana tapana että kerran viikossa tekevät näin mutta mä mietin että jos jotain tapahtuu esimerkiksi lapselle niin mitä sitten? Taksillako menevät kännissä hoidattamaan lastaan??
Olen itse ihmetellyt asiaa mutten ole heille sitä sanonut kun ei mulle kuulu. Mietin vaan että pitäiskö mun kuitenkin ehkä sanoo heille jotain vai antaa vaan olla jatkossakin..

Juodaanko sitä sitten paljon vai ei?
 
vieras
Musta on kans edesvastuutonta, kun jotkut syö tosi paljon lasten läsnäollessa. Miten tosiläskit pääsee nopeesti asunnosta ulos lasten kanssa, jos tulee vaikka tulipalo? Ja sit jos on läski, voi tulla uniapneaa ja muuta ja voi ruveta kursaamaan niin kovaa, ettei kuule jos se lapsi herää. Samoin jos se lapsi tippuu vaikka jonnekin, ei tosiläski pysty sitä nostamaan. Jos tekee lapsia, ehdottomasti pitää olla nollatoleranssi yösyömisen kanssa ja mormaali rasvaprosentti.
 
Heitä on kaks.miettikää niitä äitejä jotka ovat yksin lapsen kanssa ja tihraavat ittensä kontti kuntoon..hyväksyttävää tietty ei mutta sentään kaks että edes toinen hokais jos jotain tapahtuisi..
Voithan sä mainita joskus asiasta mutta tuskin se mitään vaikuttaa.
 

Yhteistyössä