Onko teistä hyväksyttävää tämmöinen?

  • Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Ollaanko me sitten vielä pahempia, kun meillä ei ole autoa ollenkaan, joten joutuisimme joka tapauksessa menemään taksilla?
En mä sitä tarkottanutkaan mutta se että painelevat sitten kännissä sinne sairaalaan kipeän muksun kanssa. ei siinä mitään ihmeellistä siis ole vaikka taksilla menisivätkin... Kuhan oli jonkunmoinen esimerkki
:ashamed:
Ei alkoholin juominen ole aina kännäämistä. Musta ei ole koskaan kukaan huomannut, että olen humalassa, vaikka olen paljon juonutkin. Ihmiset reagoi eri tavalla alkoholiin, toiset osaa olla sivistyneitä sen vaikutuksen alaisenakin.

No heidän viinapäällään kyseinen on jo kännäämistä. Ei ole kehuttava viinansietokyky heillä.
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Kuulostaa aika isolta määrältä, varsinkin kun lapsi kotona. Siihen vielä lisättynä yleinen väsymys, ja humaltuminen ei hyvä yhdistelmä.
Ja kun siitä määrästä ei tietoa, luullaan jtn;

Martsuli

Onko teistä hyväksyttävää tämmöinen?
Ystävä pariskunnalla on pieni lapsi ja kun lapsi menee nukkumaan niin monesti juovat olutta 6plo tai enemmän ja siihen vielä mahdollisesti viiniä päälle. Lapsi on suht herkkä uninen mitä he ovat puhuneet.
He itse ei pidä tätä pahana tapana että kerran viikossa tekevät näin mutta mä mietin että jos jotain tapahtuu esimerkiksi lapselle niin mitä sitten? Taksillako menevät kännissä hoidattamaan lastaan??
Olen itse ihmetellyt asiaa mutten ole heille sitä sanonut kun ei mulle kuulu. Mietin vaan että pitäiskö mun kuitenkin ehkä sanoo heille jotain vai antaa vaan olla jatkossakin..

Juodaanko sitä sitten paljon vai ei?

Määrästä sen verran että ovat ihan avoimesti mulle tosta puhuneet. Siis että kuus pulloo tai jopa enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on kans edesvastuutonta, kun jotkut syö tosi paljon lasten läsnäollessa. Miten tosiläskit pääsee nopeesti asunnosta ulos lasten kanssa, jos tulee vaikka tulipalo? Ja sit jos on läski, voi tulla uniapneaa ja muuta ja voi ruveta kursaamaan niin kovaa, ettei kuule jos se lapsi herää. Samoin jos se lapsi tippuu vaikka jonnekin, ei tosiläski pysty sitä nostamaan. Jos tekee lapsia, ehdottomasti pitää olla nollatoleranssi yösyömisen kanssa ja mormaali rasvaprosentti.
joo mut tosiläski voikin hypätä ikkunasta kun sillä on sitä tosiläskiä niin se pehmentää sitä alastuloo,silloin palokunnan ei tarvi kuin sammuttaa se tulipalo kun se tosiläski on pelastanut lapsensa syliin kaappaamalla sieltä ja hyppäämällä tosiaan alas sen tosiläskin pehvansa päälle..
Voi jessus voin sanoo :headwall: et sitten miettiny sitä asiaa niin et jos on tositikkulaiha niin miten se jaksaa niilla riukukäsillään lapsen kantaa edes ulos sieltä kämpästä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Ollaanko me sitten vielä pahempia, kun meillä ei ole autoa ollenkaan, joten joutuisimme joka tapauksessa menemään taksilla?
En mä sitä tarkottanutkaan mutta se että painelevat sitten kännissä sinne sairaalaan kipeän muksun kanssa. ei siinä mitään ihmeellistä siis ole vaikka taksilla menisivätkin... Kuhan oli jonkunmoinen esimerkki
:ashamed:
Ei alkoholin juominen ole aina kännäämistä. Musta ei ole koskaan kukaan huomannut, että olen humalassa, vaikka olen paljon juonutkin. Ihmiset reagoi eri tavalla alkoholiin, toiset osaa olla sivistyneitä sen vaikutuksen alaisenakin.

No heidän viinapäällään kyseinen on jo kännäämistä. Ei ole kehuttava viinansietokyky heillä.
Siinä tapauksessahan he jättävät kännäämisen kokonaan, jos ovat sen verran fiksuja. Monet tyhmät ihmiset eivät vaan tajua, että viina ei sovi kaikille. Hienoa lapsen herätä vaikka painajaiseen, ja vanhemmatkin vielä ihan sekaisin.
 
Mikähän ajatus tuossa että ei sais yhtään kukaan juoda mitään jos lapset on kotona? Missäs muuallakaan ne olis kuin kotona? En tarkoita isoja määriä mutta lasi tai kaksi ruoan kanssa viiniä tulee maistettua. Tästä pääsee taksillakin sairaalaan/terveyskeskukseen ja jurrissa ei vielä tuosta määrästä ole.

Ihmettelen siksi että tuolla logiikalla en sais juoda seuraavaan 17 vuoteen mitään... jos lapset on kerran kotona yötä.
 
äkäpussi
Minä olen sen verran veemäinen akka, että olen sanonut mieheni ystävälle ja hänen akalleen, että mikäli kuulen vielä kerran heidän molempien ottaneen olutta useamman pullon lapsen ollessa kotona (vaikkakin nukkumassa), teen heistä ilmoituksen lastensuojeluun!!!
Sanoohan sen järkikin ettei alkoholia oteta ellei lapselle ole hoitajaa, joka on täysin ilman alkoholia... Jos lapselle sattuu jotain, johon tarvitaan lääkäriä, niin SOSIAALIHUOLTO vie lapsen aikas nopsaan kun huomataan että vanhemmat ovat alkoholin vaikutuksen alaisina eikä paikalla ole yhtään VASTUULLISTA aikuista.
 
jeejee
Alkuperäinen kirjoittaja kuuden keppanan änkyrä:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
en hyväksy, kyllä se on nolla promillea oltava sillo kun on lapsiakotona
Ootko joku idiootti? 90% ihmisistä käyttää alkoholia myös silloin kun lapset ovat kotona.
Enpä tuota prosenttilukua usko, vaikka Suomi onkin viinanläträäjien luvattu maa, surullista mutta totta. Johan tuo Tanskakin ohitettiin alkoholin kulutuksessa... jee, päästiin ykköseksi. :headwall: :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja kuuden keppanan änkyrä:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
en hyväksy, kyllä se on nolla promillea oltava sillo kun on lapsiakotona
Ootko joku idiootti? 90% ihmisistä käyttää alkoholia myös silloin kun lapset ovat kotona.
Mulla on kyllä meidän lasten suhteen ihan nollatoleranssilinja kanssa, mutta se on vaan mun kanta ja mulla onkin huonoja kokemuksia ihmisistä jotka juo. Pari saunakaljaa vielä ymmärrän jos joku juo lapsiensa ollessa kotona tai lasillinen viiniä ruoan kanssa mutta kyllä mä pidän outona ja surullisena jos enemmän juo.
 
vieras
Eikös se ole lastensuojeluilmoituksen/polliisille soiton paikka, jos molemmat vanhemmat ovat kännissä vahtiessaan lapsia? Ainakin yhden aikuisen pitää olla selvinpäin, jos on lapsia talossa. Eli ei todellakaan hyväksyttävää!
 
hui!!
No kyllä minusta on ihan hyväksyttävää. Kyllä meilläkin juodaan joka ikinen viikonloppu JOTAKIN, sen jälkeen kun lapsi (1,5v) on mennyt nukkumaan. Mitään lärvejä ei vedetä, mutta ainakin yhden oluen otan, usein kaksi tai joskus peräti kolmekin. Ja joskus vielä viiniäkin sen lisäksi. En koe olevani kännissä eikä ole mieskään.

Ihme jeesustelijoita taas palstalla.
 


Alkuperäinen kirjoittaja hui!!:
No kyllä minusta on ihan hyväksyttävää. Kyllä meilläkin juodaan joka ikinen viikonloppu JOTAKIN, sen jälkeen kun lapsi (1,5v) on mennyt nukkumaan. Mitään lärvejä ei vedetä, mutta ainakin yhden oluen otan, usein kaksi tai joskus peräti kolmekin. Ja joskus vielä viiniäkin sen lisäksi. En koe olevani kännissä eikä ole mieskään.

Ihme jeesustelijoita taas palstalla.
Sun mielestä on todellakin oikein kännitellä kun lapsi on kotona ja nukkumassa? Kuten sanoin, pari lasillista vielä ymmärrän, mutta kännääminen.. kuten ap sanoi..

Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
No heidän viinapäällään kyseinen on jo kännäämistä. Ei ole kehuttava viinansietokyky heillä.
:eek:
 
toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös se ole lastensuojeluilmoituksen/polliisille soiton paikka, jos molemmat vanhemmat ovat kännissä vahtiessaan lapsia? Ainakin yhden aikuisen pitää olla selvinpäin, jos on lapsia talossa. Eli ei todellakaan hyväksyttävää!
Peesi!
 
Ei ole hyvaksyttavaa tuossa maarin, kylla jonkun pitaa olla selva huolehtimaan lapsista. Jos jotain sattuu, taytyy jommankumman pystya toimimaan ja esim sairaalasta ei lapsia anneta mukaan alkoholinvaikutuksen alaisille- lastensuojeluilmoitus tulisi.

Minusta voi juoda lasin tai kaksi, mutta siinapa se. =) Jos enemman taytyy juoda, sitten vuorotellen tai hankkivat lapsille hoitopaikan tai hoitajan.
 
hmm
Veikkaanpa, että nämä jeesustelijat ovat sellaisia ihmisiä, joille ei ole koskaan muutenkaan maistunut alkoholi. Helppohan se on moralisoida, jos itse suurinpiirtein oksentaa, jos maistaa kaljaa. Kyllä minä ainakin otan pari olutta sen jälkeen, kun vauva on mennyt nukkumaan, en näe siinä mitään pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on kans edesvastuutonta, kun jotkut syö tosi paljon lasten läsnäollessa. Miten tosiläskit pääsee nopeesti asunnosta ulos lasten kanssa, jos tulee vaikka tulipalo? Ja sit jos on läski, voi tulla uniapneaa ja muuta ja voi ruveta kursaamaan niin kovaa, ettei kuule jos se lapsi herää. Samoin jos se lapsi tippuu vaikka jonnekin, ei tosiläski pysty sitä nostamaan. Jos tekee lapsia, ehdottomasti pitää olla nollatoleranssi yösyömisen kanssa ja mormaali rasvaprosentti.
:LOL: :eek: :ashamed:

 
Ei ole hyväksyttävää! Lasten läsnäollessa ei vaan saa juoda.
mun mielestä hyvä mittari on se, että ei vanhempi voi hoitaa lasta jos ei saa autoakaan ajaa!! Samanlaista tarkkaavaisuutta tarvitaan molemmissa...
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Veikkaanpa, että nämä jeesustelijat ovat sellaisia ihmisiä, joille ei ole koskaan muutenkaan maistunut alkoholi. Helppohan se on moralisoida, jos itse suurinpiirtein oksentaa, jos maistaa kaljaa. Kyllä minä ainakin otan pari olutta sen jälkeen, kun vauva on mennyt nukkumaan, en näe siinä mitään pahaa.
No tästähän ei ollut kyse vaan siksarista olutta ja muut juomat päälle.
Se on ehdottomasti liikaa.
Sari Tamminen sanoi kivasti Ilonassa viime viikolla että heillä on sellaiset säännöt että välejä ei selvitellä lapsen kuullen eikä lapsen aikana nautita alkoholia yhtä viinilasillista enempää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Veikkaanpa, että nämä jeesustelijat ovat sellaisia ihmisiä, joille ei ole koskaan muutenkaan maistunut alkoholi. Helppohan se on moralisoida, jos itse suurinpiirtein oksentaa, jos maistaa kaljaa. Kyllä minä ainakin otan pari olutta sen jälkeen, kun vauva on mennyt nukkumaan, en näe siinä mitään pahaa.
Kyllä mä ainakin alkoholia voin juoda jos haluan, ei siitä ole kyse. Mä olen vaan tehnyt valinnan olla juomatta. Vai onko se sitten niin että on helppoa puolustella lapsiaan kännissä hoitavia ihmisiä jollei itsekään pysty olemaan ilman? Kuten on sanottu monta kertaa täällä, parin kaljan ottaminen ei vahinkoa tuo, mutta ap:n esimerkissä oli kyllä kyse selvästä kännäämisestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Veikkaanpa, että nämä jeesustelijat ovat sellaisia ihmisiä, joille ei ole koskaan muutenkaan maistunut alkoholi. Helppohan se on moralisoida, jos itse suurinpiirtein oksentaa, jos maistaa kaljaa. Kyllä minä ainakin otan pari olutta sen jälkeen, kun vauva on mennyt nukkumaan, en näe siinä mitään pahaa.
Kyllä minäkin käytän alkoholia, mutta aina lapsen kanssa on yksi selvä hlö. Useinmiten minä kun en välitä ottaa juuri koskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Veikkaanpa, että nämä jeesustelijat ovat sellaisia ihmisiä, joille ei ole koskaan muutenkaan maistunut alkoholi. Helppohan se on moralisoida, jos itse suurinpiirtein oksentaa, jos maistaa kaljaa. Kyllä minä ainakin otan pari olutta sen jälkeen, kun vauva on mennyt nukkumaan, en näe siinä mitään pahaa.
Kyllä minäkin käytän alkoholia, mutta aina lapsen kanssa on yksi selvä hlö. Useinmiten minä kun en välitä ottaa juuri koskaan.
Mies käyttää enemmän, muttei hänkään sillon kun yksin pojan kanssa. Silläkannalla kun voi olla vaikka ottas enemmänkin.
 

Yhteistyössä