Onko teillä mies mukana neuvolalääkärillä, kun tehdään alatutkimus?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Pusse"
[QUOTE="vieras";24069617]Miksi oli pääpuolella? Eikö sun vaginan näkeminen kiinnostanut tarpeeksi miestä siinä tilanteessa vai eikö se ollutkaan luontevaa? Sehän tässä nyt pointti onkin ilmeisesti, että kun mies on nähnyt emäntänsä pöksyihin joskus, niin on ihan luonnollista olla tulevaisuudessa todistamassa aivan kaikkea mitä siellä päässä tapahtuu.

Veikkaan, että lääkärin tutkimus noiin yleensäottaen on vähän erikoisempi tilanne miehen silmistä, ellei ole lääkäri. Verrattuna nyt vaikka sen alapään näkemiseen suihkun yhteydessa tai seksihommissa, eipä tuo gynekologilla käyminen jokaiselle naisellekaan mitään arkipäiväistä ole, että "mennäänpä tässä levittelemään haaroja , ei tunnu missään.." Hassua kuvitella, että jonkun mies siellä naama näkkärillä' istuu kun nainen makaa haarukka auki spekula vaginassa ja lääkärin sormet sisällä. Samallatavallahan mies varmaan voi osallistua suolentähystystä seuraamaan tai muuta yhtä tavallista =)[/QUOTE]

Mä luulen että mun miestä kiinnosti enemmän katsoa sitä monitoria ja tietysti mun vaivaantunutta naamaa (koska joo, eihän se naiselle mikään nautinnollisin paikka ole) ja vääntää vitsiä tilanteesta. Anteeks, sellanen mun mies vaan on, se ei ihan hirveästi hämmenny mistään tilanteesta :)
Ja mä luulen että jos mies sen päänsä siinä tutkimustilanteessa olis sinne mun pilden läheisyyteen työntänyt niin lääkäri olis hyvin nopeasti pyytänyt häntä siirtymään. Joten hän tyytyy tutkimaan sitä aluetta ihan kotioloissa.
 
"vieras"
En tajua miksi miehen pitäisi vahdata sinne alapäähän tutkimuksen aikana? Vaikka on nähnyt kaiken, eri yhteydessä, niin minusta tuollainen tappaa erotiikkaa aika tehokkaasti. En tosiaan haluaisi olla mukana jos miestä ronkittaisiin kun makaa jonnekkin telakalle viritettynä alapää paljaana, tai mukana jossain luonnollisessa peräpukamatutkimuksessa!
En tajua et joku mies haluaa olla mukana vahtaamassa ilman mitään tarpeellista roolia. Siis vahtaa vaan kun sua venytetään ja ronkitaan? Mä en itse haluais nähdä.
 
"vieras"
mies oli mukana niillä neuvolakäynneillä, mihin työnsä puolesta pääsi. kahdessa ultrassakin oli mukana. mielestäni oli mukava kun mies pääsi edes muutamalle neuvolakäynnille ja noihin ultriin mukaan, yksinkin osaisin mennä, mutta yhdessä parempi.

sitä pillua on mies ehtinyt jo moneen kertaan katsella ja kokeilla :) ultraan mennään jotta nähtäisiin että vauvalla on kaikki hyvin.
 
Itse asiassa mua huvitti, kun neuvolalääkäri sanoi, että isä pysyy siellä sermin takana. Meinasin sanoa, että on se mun pimpsan ennenkin nähnyt.

Toisaalta meillä oli mukana lapsi, silloin kai jotain vajaa vuoden, sama se missä mies oli, kun tarkoitus oli vain katsoa kohdunkaula jne.

Ultrissa ei ole yleensä alatutkimusta tehty, eikä ultrattu alakautta.
 
Lottamaaria
Miksihän minulla on sellainen käsitys että nuo tilanteet olisi mieheni mielestä tuntunu pahalta? Olen joskus kysynyt haluaisiko olla mukana mutta on sanonut että jos minä haluan niin hän tulee kyllä mutta ei mielellään tulisi. Koska hänestä tuntuisi ikävältä kun ultralaitetta työnnetään sisään. Tai spekulaa, sormia tms. Ei ole sitten ollut alatutkimuksissa mukana vaikka 3 raskautta takana onkin. Ultrissa ( ei ekoissa np-ultrissa ) on ollut mukana. Istukkabiopsiassakin oli mukana mutta sitä ei sitten tehtykään istukan sijainnin vuoksi.
Lapset ovat syntyneet sektiolla eli ei alatiesynnytyksistäkään ole kokemusta.
 
Yhdessä lääkärintarkastuksessa oli mukana ja hän istu selkä muhun ja lääkäriin päin tarkastuksen ajan. Oli muuten alkuraskauden tarkastus. Yhdellä neuvola kerralla hän oli mukana, mutta tultiin siihen tulokseen, että kummastakaan ei jäänyt miehelle mitään käteen, joten loppuihin hän ei tullut. Mielestäni neuvolassa oltais voitu jututtaa kyllä isääkin ja ottaa häntä vähän enemmän huomioon. Jos näin oltas toimittu, niin mies olis varmasti ollu mukana muillakin neuvolakäynneillä.
 
Yhdessä lääkärintarkastuksessa oli mukana ja hän istu selkä muhun ja lääkäriin päin tarkastuksen ajan. Oli muuten alkuraskauden tarkastus. Yhdellä neuvola kerralla hän oli mukana, mutta tultiin siihen tulokseen, että kummastakaan ei jäänyt miehelle mitään käteen, joten loppuihin hän ei tullut. Mielestäni neuvolassa oltais voitu jututtaa kyllä isääkin ja ottaa häntä vähän enemmän huomioon. Jos näin oltas toimittu, niin mies olis varmasti ollu mukana muillakin neuvolakäynneillä.
Miten ne tietäis jututtaa miestä, jos se istuu selin ja vaikuttaa ihan ahdistuneelta? :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24070060]En tajua miksi miehen pitäisi vahdata sinne alapäähän tutkimuksen aikana? Vaikka on nähnyt kaiken, eri yhteydessä, niin minusta tuollainen tappaa erotiikkaa aika tehokkaasti. En tosiaan haluaisi olla mukana jos miestä ronkittaisiin kun makaa jonnekkin telakalle viritettynä alapää paljaana, tai mukana jossain luonnollisessa peräpukamatutkimuksessa!
En tajua et joku mies haluaa olla mukana vahtaamassa ilman mitään tarpeellista roolia. Siis vahtaa vaan kun sua venytetään ja ronkitaan? Mä en itse haluais nähdä.[/QUOTE]

Siis voi hyvä jumala.
Tuntuu että ainoastaan tämä joille miehen mukana olo gynellä olisi kamala ongelma, kuvittelevat että se mies tulee sinne vahtaamaan kun sinua VENYTETÄÄN ja RONKITAAN.
En usko että minun mieheni ainakaan tuli tutkimuksiin mukaan,jotta näkisi kun lääkäri sorkkii pilluani.

Luulempa että hän tuli mukaan jotta NÄKISI LAPSENSA monitorilta,kuulisi lääkäriltä uutiset raskaudesta ja vauvasta jne.
Aivan samalla tavalla kuin hän tuli lääkärille mukaan myös minun sairastuessani vakavasti, ei siksi että olisi saanut katsoa kun lääkäri painelee mahaani tehdessään tutkimusta vaan koska halusi kuulla lääkäriltä uutiset,kysellä tältä jne.
 
"vieras"
Miksihän minulla on sellainen käsitys että nuo tilanteet olisi mieheni mielestä tuntunu pahalta? Olen joskus kysynyt haluaisiko olla mukana mutta on sanonut että jos minä haluan niin hän tulee kyllä mutta ei mielellään tulisi. Koska hänestä tuntuisi ikävältä kun ultralaitetta työnnetään sisään. Tai spekulaa, sormia tms. Ei ole sitten ollut alatutkimuksissa mukana vaikka 3 raskautta takana onkin. Ultrissa ( ei ekoissa np-ultrissa ) on ollut mukana. Istukkabiopsiassakin oli mukana mutta sitä ei sitten tehtykään istukan sijainnin vuoksi.
Lapset ovat syntyneet sektiolla eli ei alatiesynnytyksistäkään ole kokemusta.
Miehestä tuntuu pahalta kun lääkäri tekee sinulle aivan tavallista tutkimusta tutkiaksesi terveydentilaasi?
En ymmärrä en, miehesi taitaa muutenkin olla aika mustasukkaista tai epävarmaa tyyppiä?
 
"vieras"
Muutama teistä taitaa olla todella hukassa itsensä ja naiseutensa kanssa. Ihan sairasta. Totta helvetissä se on normaalia, että aikuinen mies on naisestaan ja lapsestaan kiinnostunut ja lääkäriin tulee jos vain pääsee. Ja mitä ihmeen ihmeellistä siinä alapäässänne muka on, jottei sitä tohdi miehensä läsnäollessa ja hädintuskin itsekään vilkaista tai lääkärille näyttää? Aikuiset ihmiset - pillu se on, ei muuta.
Sun miehelläs taitaa olla mieheys mukana, ja sinulla kiinnostuksen mittari on melko erikoinen. Että jos mies on sun gynereissuilla mukana, niin hän osoittaa tällöin kiinnostustaan sinuun parhaitrn. kas kun en ole tällaista pointtia ennen tajunnutkaan, vai kävikö kenties itselläsikin mielessä moinen kun pamahdit paksuksi ja kaikesta tuli yhtäkkiä niin ihanaa, luonnollista, suurta ja mahtavaa. Jopa siitä neuvolan pissanäyte-hetkestä, olihan mies varmasti siellä vessassakin mukana laskemassa housuja tai pitelemässä kuppia? Kyllä mun mies on ollut hyvä isä lapsilleen ja rakastava aviomies aina, vaikken ole häntä neuvolaan huolinutkaan. Eiköhän tuo ole jotain läheisriippuvaisuutta tai paniikkihäiriötä, jos ei yksin kyetä käymään edes gynekologilla yksin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24082006]Miehestä tuntuu pahalta kun lääkäri tekee sinulle aivan tavallista tutkimusta tutkiaksesi terveydentilaasi?
En ymmärrä en, miehesi taitaa muutenkin olla aika mustasukkaista tai epävarmaa tyyppiä?[/QUOTE]

Jos ne tuntuu naisesta itsestäkin pahalta? Ei kaitsos kaikki muutu raskaaksi tullessaan niin avoimiksi, että on kivaa levitellä pillua lääkärissä ja tästä täytyy miehen ja naisen nauttia tai vähintäänpitää ihan arkipäiväisenä ja tavallisena naama näkkärillä. Kaikki ei ole samanlaisia palstamammoja auliin revansa kanssa kuin sinä. Ja mun miehen silmissä minun pilluni ei vielä ole niin tylsä rämemajava, jota katsosii haukotellen lääkärikäynnillä.
 
"vieraS"
Neuvolalääkäreillä ei ole ollut mukana, mutta päivystyksessä jossa mua tutkittiin raskauden aikana kovien vatsakipujen takia, oli kyllä mukana. Tulevassa ammatissaan tulee työskentelemään ambulanssissa ja mahdollisesti hoitamaan vielä jonkun synnytyksenkin, niin ei hän vähästä hätkähdä.
 

Yhteistyössä