Onko teillä mies mukana neuvolalääkärillä, kun tehdään alatutkimus?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"memmu"
Mies on kyllä ollut ihan töissä kun neuvolassa olen käynyt. Mutta jos mukana olisi ollut niin ihan sama vaikka olisi tutkimuksen aikaan huoneessa ollut, eiköhän tuo tavara ole tullut nähtyä aika moneen kertaan. Ihmettelen sellaista jonka mielestä se olisi outoa ollut että oma mies näkee vaimonsa/avokkinsa/tyttöystävänsä alapään. Jos vauva on tulossa niin eiköhän sitä ole jo tavara tutkittu :D
 
Mies oli viimeks mukana esikoisen ekalla neuvolakäynnillä. Sen jälkeen ei esikoisen eikä tämänkään käynneillä ole ollut mukana.

Mutta, samapa tuo tulisko vai ei. On se mun alapään ennenkin nähnyt, joten so what?
 
"porkkana"
No on ollut ja lapsettomuushoitojen aikana paljon pahemmassakin. Aluksi ehkä tuntui oudolta ja tuntui kuulemma hänestäkin, mutta on siihen kyllä jo ihan täysin tottunut. Mulle on itseasiassa jo ihan sama, kuka sinne kurkkii, niin hyvin tutkimuksiin on tottunut.

Yhteinen juttuhan se vauva ja hoidot on, tottakai tulee mukaan aina kun vain pääsee.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
"Hei"
Eipä ole koskaan tarvinnut "raahata" miestä mukaan minnekään, ihan itse on halunnut tulla ja on kiinnostunut mitä siellä lääkärissä ja vatsan sisällä tapahtuu.
Meillä lapsen saaminen on yhteinen projekti.
Koska itse olen kotona, on lääkärit ja neuvola-ajat sovittu miehen aikataulujen mukaan, eipä ole yksin tarvinnut montaa kertaa käydä.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="porkkana";24069537]No on ollut ja lapsettomuushoitojen aikana paljon pahemmassakin. Aluksi ehkä tuntui oudolta ja tuntui kuulemma hänestäkin, mutta on siihen kyllä jo ihan täysin tottunut. Mulle on itseasiassa jo ihan sama, kuka sinne kurkkii, niin hyvin tutkimuksiin on tottunut.

Yhteinen juttuhan se vauva ja hoidot on, tottakai tulee mukaan aina kun vain pääsee.[/QUOTE]

Just näin. =) Nuo hoidot on varmaan sellainen juttu, joiden myötä (useimmiten) se mieskin kiinnostuu niistä tutkimuksista.
 
kimpassa
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24068551:
no ei, musta se olis jotenkin tosi noloo, varsinkin jos tutkija olisi mies
Jep. Ihan viimemetreillä oli mies lääkärinä ja työnsi sen ultralaitteen sisään ja mies oli siinä vieressä. Jos olo ei olisi ollut niin hemmetin tukala olisin saanut hepulin. Jälkeenpäin ajattelen et voi helvetti mihin kaikkeen nainen joutuu!
 
"vieras"
[QUOTE="Pusse";24068759]Mies on ollut täysin omasta halustaan lähes kaikilla neuvolakäynneillä sekä äitiysneuvoloissa ja neuvolalääkärikäynneillä että esikoisen ja kuopuksen neuvolakäynneillä, vaikka olisikin ollut töissä, on onneks työ jossa niin voi tehdä.

Ja mies on onneks kerinnyt näkemään mun alapään ennen noita lääkärikäyntejä, eli mitään kovin uutta siellä ei ole voinut nähdä :) Oli kuitenkin pääpuolella...[/QUOTE]

Miksi oli pääpuolella? Eikö sun vaginan näkeminen kiinnostanut tarpeeksi miestä siinä tilanteessa vai eikö se ollutkaan luontevaa? Sehän tässä nyt pointti onkin ilmeisesti, että kun mies on nähnyt emäntänsä pöksyihin joskus, niin on ihan luonnollista olla tulevaisuudessa todistamassa aivan kaikkea mitä siellä päässä tapahtuu.

Veikkaan, että lääkärin tutkimus noiin yleensäottaen on vähän erikoisempi tilanne miehen silmistä, ellei ole lääkäri. Verrattuna nyt vaikka sen alapään näkemiseen suihkun yhteydessa tai seksihommissa, eipä tuo gynekologilla käyminen jokaiselle naisellekaan mitään arkipäiväistä ole, että "mennäänpä tässä levittelemään haaroja , ei tunnu missään.." Hassua kuvitella, että jonkun mies siellä naama näkkärillä' istuu kun nainen makaa haarukka auki spekula vaginassa ja lääkärin sormet sisällä. Samallatavallahan mies varmaan voi osallistua suolentähystystä seuraamaan tai muuta yhtä tavallista =)
 
Oli mies yhdellä lääkärineuvolakäynnillä mukana, sen takia että saa kuulla vauvan sydänäänet. :heart: Ja ei mua tietenkään haitannut, että tehdään samalla alatutkimus. Muutenpa tuo sitten olikin töissä neuvoloiden aikana.
 
"vieras"
Just näin. =) Nuo hoidot on varmaan sellainen juttu, joiden myötä (useimmiten) se mieskin kiinnostuu niistä tutkimuksista.
Miksi? Voihan sinne tutkimukseen mennä ihan itsekin, eikä mielestäni kenenkään miehen velvollisuus ole niistä kiinnostua sen enempää kuin naisenkaan. minulle ainakin ovat välttämätön paha, jonka kyllä suoritan kun on pakko, mutta en sitä mitenkään mielenkiinnolla odota. Eikä tulisi mieleenkään mennä miehen tutkimuksiin katselemaan, ei kiinnosta.
 
"kerttu"
No ei tosiaan ole ollut mukana. Miksi se sinne olis pitänyt raahana? katsomaan mun pimppia? Ei ole ollut mies mukana yhdelläkään neuvolakäynnillä. Ei ole ollut tarvetta kädestäpitämiseen, eikä miehellä myöskään ole ollut tarvetta tulla, koska on sitten kotona kuitenkin kuullut kaiken olennaisen.

Ultrassa se on kyllä käynyt ekan raskauden aikana kahdesti ja toisen raskauden aikana kerran. Ne nyt yhdessä koettiin jotenkin mielekkäimmiksi kuin joku neuvolakäynti.
 
yök
[QUOTE="Hei";24069540]Eipä ole koskaan tarvinnut "raahata" miestä mukaan minnekään, ihan itse on halunnut tulla ja on kiinnostunut mitä siellä lääkärissä ja vatsan sisällä tapahtuu.
Meillä lapsen saaminen on yhteinen projekti.
Koska itse olen kotona, on lääkärit ja neuvola-ajat sovittu miehen aikataulujen mukaan, eipä ole yksin tarvinnut montaa kertaa käydä.[/QUOTE]

Just näin, että kun nyt ollaan raskaana niin tehdään siitä gynekologireissustakin jotain maata mullistavaa yhteistä suurta projektia, ja miehen odotetaan osallistuvan innolla jokaiseen pissanäytteessä ravaamiseen tai alapään tonkimisiin. Naisenkin pitää varmaan joka lääkärikäynnistä ajatella ett ä"voi tässä tämä meidän projektimme nyt on lääkärin käsissä, ihanaa olla täällä taas levittelemässä jalkoja tohtorille tämän rakkauden hedelmän parhaaksi, ihanaa. tules nyt Raimo katsomaan miten tohtori kokeileemontako senttiä tämä mridän synnytyskanavamme on auennut" Yäk, ei minusta noin avointa tullut vaikka olen kaksi lasta maailmaan pykässytkin, ne on tosiaan ihan luonnollinen asia suhteessa, eikä mikään raskaudenaikainen gynekologikäynti aiheuttanut mitään suurta euforiaa, että tähän on miehenkin innosta hihkuen haluttava, kun tässä nyt tätä meidän projektia vähän tutkitaan. Hyi :D
 
her
Ei ole ollut, koska on ollut töissä. Eikä varmaankaan olisi halunnut tulla mukaan, vaikka olis ollut vapaallakin, koska lääkärineuvolan sisätutkimuksessa tarkastetaan kohdunsuun tilanne, mikä koskee minua eikä vauvaa. Yhdessä ultrassa ja synnytyksessä oli kyllä mukana.
 
"jeps"
[QUOTE="kerttu";24069680]No ei tosiaan ole ollut mukana. Miksi se sinne olis pitänyt raahana? katsomaan mun pimppia? Ei ole ollut mies mukana yhdelläkään neuvolakäynnillä. Ei ole ollut tarvetta kädestäpitämiseen, eikä miehellä myöskään ole ollut tarvetta tulla, koska on sitten kotona kuitenkin kuullut kaiken olennaisen.

Ultrassa se on kyllä käynyt ekan raskauden aikana kahdesti ja toisen raskauden aikana kerran. Ne nyt yhdessä koettiin jotenkin mielekkäimmiksi kuin joku neuvolakäynti.[/QUOTE]

Kato miehiä on erilaisia-toiset uteliaampia kuin toiset.

Tuskin ne pimpan takia neuvolassa on, vaan siksi että kiinostaa itsekin esim kysellä. Meillä miehellä ainakin oli enemmän kysymyksiä kuin mulla ja minusta oli ihan kiva että hänkin sai esittää ne ilmoille. En mä kaikkiin olis osannut vastata. Ja onhan lapsi hänenkin joten kun halusi tulla mukaan niin totta helvetissä sai sen tehdä.

Jos sun olis miehesi tarvinnut raahata sinne niin ok, se on sun miehes. Kaikkien miehet ei ole samanlaisia.

Ja mä en kädestä pitäjää tarvinnut - mutta en kieltänyt tulemasta, miks olisin??
 
[QUOTE="vieras";24069633]Miksi? Voihan sinne tutkimukseen mennä ihan itsekin, eikä mielestäni kenenkään miehen velvollisuus ole niistä kiinnostua sen enempää kuin naisenkaan. minulle ainakin ovat välttämätön paha, jonka kyllä suoritan kun on pakko, mutta en sitä mitenkään mielenkiinnolla odota. Eikä tulisi mieleenkään mennä miehen tutkimuksiin katselemaan, ei kiinnosta.[/QUOTE]

Meille lapsentekoprosessi oli ainakin yhteinen yritys, joka kiinnosti, satutti ja jännitti molempia. Me kaivattiin molemmat lohtua ja tukea niillä keroilla, kun tutkimuksissa todettiin munasarjojen olevan jälleen helminauhana, ovulaatio jäänyt tapahtumatta tai kohtu tyhjä. Mies halusi olla paikalla itse näkemässä ja kokemassa, mitä on tapahtunut vai onko mitään, ei niinkään sitä, mitä lääkäri tekee mulle tutkiessaan. Mulle tai miehelleni ne tutkimukset eivät olleet välttämätön paha vaan ainoa toivonrippunen jota odotettiin ja pelättiin.

Ei kenelläkään ole velvollisuus kiinnostua yhtään mistään, enkä nähdäkseni niin väittänytkään.

Jos mies olisi menossa tutkimuksiin ja haluaisin mut mukaansa, niin varmasti menisin, vaikka olisi mikä suolihuuhtelu.
 
  • Tykkää
Reactions: LoveStreet
"Hei"
Eipä ole velvollisuudesta kiinnostunut, vaan ihan oikeasti. Paremmin sitä muistaa kaikki lääkärin sanomisetkin, kun on kaksi päätä paikalla ja mies on mua rohkeampi kyselemään kaikenlaista.
Jos siellä jollain on mies, jota lapsen saaminen ei kiinnosta ennen kuin lapsi on lennokkientekoiässä, ei se ole onneksi multa pois, mutta minäpä olen onnellinen, että Minun miestäni kiinnostaa Minun terveyteni ja Yhteisen lapsen kehitys.
 
Isäntä olisi itse halunnut tulla mukaan :) (Esikoistamme odotamme) Sanoi jo neuvolatädillekkin, ettei siellä mitään sellaista ole mitä ei olisi nähnyt :D
Mutta tutkimustilanteeseen ei sitten menojen takia päässytkään. On tässä kuitenkin useamman lekurin edessä joutunut tuota alapäätä vilauttamaan, ettei se isännän läsnäolo sen kummemmin sitä olisi häirinnyt :LOL:
 
"vieras"
Meillä mies on ollut mukana kaikilla terveydenhoitajakäynneillä, mutta lääkärineuvoloissa ei ole käynyt. Ensimmäisen lääkärineuvolan aikana ei päässyt työesteen vuoksi ja toisella kerrolla itse ehdotin, että josko menisin yksin, niillä käynneillää kun ei tosiaan ole mitään muuta kuin ne lääkäritutkimukset, eikä mitään muuta. Terveydenhoitajakäynneillä on aina keskusteltu ja terveydenhoitaja on ottanut myös miehen huomioon. On keskusteltu hormooneista, minun pahoinvoinneistani, väsymyksestäni ynnä muista. Mies on ollut tosi huolissaan muutamista oireista ja halunnut varmistaa, että kysyn niistä terveydenhoitajalta enkä vähättele niitä hänelle.Töissähän mekin olemme toki päivisin, mutta kun omankin työn vuoksi olen sopinut ajan aina ruokatunniksi, on miehelläkin samaan aikaan hetki jolloin voi lähteä töistä mukaan. Ensimmäistä odottaessa mies ei käynyt kuin ensimmäisellä käynnillä, mutta nyt t oisen kohdalla on on ihan itse halunnut mukaan, en ole kertaakaan pyytänyt. Toisaalta meidän kaupungissa isän on tultava vähintään kaksi kertaa neuvolaan, ja muutenkin isän läsnäolo on erittäin suositeltavaa neuvolankin puolesta.
 
Muutama
Muutama teistä taitaa olla todella hukassa itsensä ja naiseutensa kanssa. Ihan sairasta. Totta helvetissä se on normaalia, että aikuinen mies on naisestaan ja lapsestaan kiinnostunut ja lääkäriin tulee jos vain pääsee. Ja mitä ihmeen ihmeellistä siinä alapäässänne muka on, jottei sitä tohdi miehensä läsnäollessa ja hädintuskin itsekään vilkaista tai lääkärille näyttää? Aikuiset ihmiset - pillu se on, ei muuta.
 
hiih
Täällä ultraamisen yhteydessä tehdään sisätutkimus ja koska mies on halunnut ultriin mukaan niin en ole sitä sisätutkimustenkaan ajaksi häätänyt huoneesta :D Kuulostaa aika katkeralta nämä "miksi se pitää sinne raahata"-mammat, hih! ;)
 
Mulla on mies ollut lapsettomuushoitojen ajan mukana kaikilla käynneillä mihin on töiden puolesta päässyt ja aina niissä alapäätä ronkitaan. Mies on siä verhon takana yleensä. Jos ei olis kyse lapsettomuushoidoista niin ei se varmaan haluis siä olla mutta nyt tulee kun oon sanonut että haluan sen sinne kun ne tutkimukset ja hoidot on muutenkin kamalia. Aukkariin en ois varmaan pystynyt ees meneen ilman miestä.
 

Yhteistyössä