onko teillä kaikilla hienot uudet autot vai joutuuko joku ajaan vielä vanhalla?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mua ahdistaa kauheasti kun ei ole varaa ostaa uuttaa tai edes uudempaa autoa vaan ajelen parikymmentä vuotta vanhalla. Tosin auto ei ole pahemmin ruosteessa eikä siinä ole vikojakaan mutta silti tekis mieli uutta autoa, kun kaikilla muilla oikeesti on ihnat kiiltävät uudet autot.
 
"Kupla"
Mulla on ihan uus auto (Audi) ja sitten sellane -67 vm. oleva Kupla :)
Vanhalla autolla on aika kiva huristella kesäaikaan. Laitatutin sen nättiin kuntoon. Oon aina tykännyt Kuplista paljon.. johtuu kait siitä, että silloin kun olin pieni, niin isällä oli Kupla :D Yleensäkin wanhat autot on aivan ihania, jos ne on hyvin säilyneitä tai laitettuja.. Tarkoitan siis oikein vanhoja autoja.
 
No mun auto on kyllä tältä vuosituhannelta muttei mikään uusi, enkä mä oikeestaan haluiskaan. Ihan kamalasti ei tule nykyään ajeltua ja mulla on monta muutakin rahareikää joihin tuhlaan mieluummin kuin autoon :D
 
..
Tuo meidän kakkosauto on mun mittapuun mukaan aika vanha, vm 2003 ja tänä vuonna se tuli meille. Tosin eipä tuohon kerry kilometrejäkään kuin joku pari tuhatta vuodessa, joten olisi vähän turha pitää uudempaa kärryä tuossa pihassa seisoskelemassa.
 
"miuski"
Mä ajelin vuosikaudet vanhalla ruppanalla, kun ei ollut varaa / tarvetta parempaan. Nyt aloitin työt uudessa paikassa ja työmatkaa rapsahti 80km / sivu. Oli 'pakko' ostaa uudempi ja varmempi auto.

En ole koskaan autoista piitannut, lähinnä ne on ollu sellanen 'välitön paha' minkä kanssa on vaan elettävä. Nyt kun on tuo uudehko kulkupeli, niin pakko myöntää että onhan se aika kiva. Miellyttävää lähteä liikenteeseen, kun ei kokoaikaa tarvitse panikoida mikä osa seuraavaksi levahtaa :D
 
umbrella harmaana
No mun auto alkaa kai olla jo vanhahko siis kuutisen vuotta kohta, muutaman kerran on ollut ihan uutena ostettukin auto ja elin sellaisessa autokuumeessa vuosia. Nyt en enää, oikein ihmetyttää miten sitä onkin niin turhanpäiväisiä juttuja jaksanut pohtia ;). No ei vaan, mutta mun kaveri, jolla on aina ollut uusi auto ja on muutenkin omaisuutta yms. niin ostikin tosi vanhan ja pienen auton, 80-luvun alusta. Musta se oli aivan ihana veto, siis ettei tarvi uutta autoa saadakseen itsellee jotain statusta, ei ole riippuvainen enää siitä mitä ulospäin ihmisille näyttää, sillä loppujen lopuksi sillä ei ole mitään väliä. Ei se hieno ulkokuori muuta sitä mitä sä todella olet, sisimmässäsi siis. Äh, meni varmaa turhan vakavaksi tämä. Mutta Mun auto saa vanheta ihan rauhassa, enää en tuhlaa ajatuksiani uudesta autosta haaveilemiseen. Sillä ei se ilo autosta edes kauan kestä, ensin haluut uutta autoa ja onhuikea fiilis ostaa se ja ajella sillä, mutta menee pari viikkoa ja siihen tottuu... mieli alkaa taas haikailla jotain lisää, enemmän, uudempaa... loppumaton kierre. Etsiä onnea asioista, jotka eivät sitä koskaan tuo.

Aamen ;)
 
pohjantähdenalla
Meillä myös vanhat autot käytössä,uudet ei niinkään mun makuun. Pitäisi aloitella hiomaan meidän "helmeä" Toyota Carinaa vm-74 . Saisi pikku hiljaa laitettua kuntoon sitäkin.
 
unna nunna
Me ostettiin isompi auto (tosin edellisestä ei vielä ole luovuttu), vm. 1997 kun perheeseen on kaksoset tulossa ja jos kaikki menee hyvin niin on sitten viisi lasta. Haluan mielummin kauniin kodin kuin komean auton, autoissa arvo romahtaa hetkessä. Pääasia ettei tarvitse olla koko ajan rassaamassa sitä ja ettei mikään järkyttävän isopäästöinen tai -kulutuksinen ole.
 
Tintti80
Vm-88 autolla ajan, on niin luotettava ja hyvin säilynyt. Suomalaiset tietty pitävät automaattisesti rutiköyhänä minua vaik raha asiat on ihan ok. Autolla lisäks halpa ajaa.
 
Suzyanne
Vanha on, vm.-98. Uutta ei ole vielä varaa ostaa, mutta kunhan hoitovapaat on vietetty, niin jossain vaiheessa olisi kiva saada hommattua joku uudempi, ja reissaavalle perheelle sopivampi kuin tuo sedan-mallinen.
 
vierass
No sä voit ajatella, että vain totaalinen idiootti sijoittaa upouuteen autoon niin mä ainakin koen pelkkää ylpeyttä ajellessani mun vanhalla prytkylläni :D Yleensä nää uuden auton omistajat on joko miehiä, jotka tarvitsee kyrvän jatketta tai naisia, jotka just ajattelee noin niinku ap...
 

Yhteistyössä