Onko teillä äideillä säännöllinen "vapaa ilta"?

Suellen
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei. Kun en osaa lähteä täältä. Lapset heti inisevät jos teen lähtöä.
Meillä taas ( mun kuvittelua?? ) mies on jotenkin outo, kun teen lähtöä. Väittää ettei ole, mutta aina musta siltä tuntuu :ashamed:
Siis mulla ihan sama juttu. Miehellä on sellanen ilme kasvoilla, että mulle tulee jostain syystä kauheen huono omatunto jos lähden viettään omaa aikaa vaikka kaupungille... Mäkin ajattelin ensin että kuvittelen, mutta jopasjotain

vieras
Sellaisesta olen kyllä kuullut... miehen exällä oli aina perjantait vapaat. Itselläni ei ole, en edes muista, milloin olen jossain käynyt yksin. Täytyis kai tehdä asialle jotain.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suellen:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei. Kun en osaa lähteä täältä. Lapset heti inisevät jos teen lähtöä.
Meillä taas ( mun kuvittelua?? ) mies on jotenkin outo, kun teen lähtöä. Väittää ettei ole, mutta aina musta siltä tuntuu :ashamed:
Siis mulla ihan sama juttu. Miehellä on sellanen ilme kasvoilla, että mulle tulee jostain syystä kauheen huono omatunto jos lähden viettään omaa aikaa vaikka kaupungille... Mäkin ajattelin ensin että kuvittelen, mutta jopasjotain

Täysin sama homma täälläkin, mutta kyllä mies vaan ottaa itselleen enemmän aikaa ilman meitä mun ilmeistä välittämättä joten menen silti joskin en kyllä niin usein :)

eräs
No ei ole.En edes muista koska olisin viimeksi päässyt yhtään mihinkään ilman lapsia.Tästä just väännetään kättä miehen kanssa joka itse käy kuntosalilla ja hiihtämässä säännöllisesti monta kertaa viikossa.

"Säännöllisesti" n. 3 kertaa viidessä vuodessa yökylässä pikkusiskon luona (parannetaan maailmaa & käydään kattomassa yöelämää =) )...pikkusiskoni siis kolmenkympinkantturoissa ;)

Noin joka toinen kuukausi autolla illalla ystävien luona iltaa istumassa(tunti-pari) .Ehkä pikakierros yöelämässä..

muoks**Edellisistä menoista tosin kohta kaksi vuotta koska raskaus ja vauva aikaan ei oo onnistunu

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ei ole säännöllistä vapaata, ei sellaisia menoja, jotka toistuisivat tietyin ajoin. Mutta jos tahdon, voin kyllä järjestää itselleni aikaa ja järjestänkin
näin. paitsi että kerran viikossa käyn yksin kaupassa. onko se sit säännöllistä omaa aikaa, siitä en tiedä :D

Kata-76
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Saan vapaa aikaa niin paljon kuin tahdon, joko mieheni kanssa kahdestaan tai yksin, joten ei ole mitään säännöllistä "vapaa päivää".
Aikas lailla peesi. Jos olisi joku oma harrastus (laiska minä...) niin ei sekään mikään ongelma olisi.

Minusta omaa aikaa PITÄÄ saada ja pitää osata myös vaatia, ei sitä kukaan tule tarjoamaan. Aina on olemassa "hyviä" TEKOsyitä miksi sitä omaa aikaa ei muka saa...

"kutri"
Keskiviikkoisin käyn tanssitunnilla (reilu tunti) ja perjantaisin taidekurssilla (3h keikka). Muuta säännöllistä ei ole, enkä kaipaakaan, tuokin tuntuu hetkittäin liialta. Kaverin kanssa pääsen "vapaaillalle" silloin kun siltä tuntuu, viimeksi pari viikkoa sitten ja ainakin tammikuussa on toimintaa tiedossa.

"Vieras"
Ei meillä ole mitään tiettyä sovittua iltaa/päivää tms. Kummallakin aika hektiset ja kiireiset työt ja vapaa-aikakin meidän perheessä aika touhuntäyteistä, mutta kaikki pystytään yhdessä suplimaan ja tarpeen mukaan joustamaan, jotta sitä omaakin aikaa saa tarpeen mukaan. Meillä kun asutaan ihan keskustassa, niin on helppo lähteä vaiks shoppailemaan tai leffaan tms sitten kun siltä tuntuu. Eli ei tarvitse niin hirveästi suunnitella. Yleensä teen vielä kaikkien muiden perheen yhteisten ja työmTkojen päälle yhden loman ihan yksin, eli en ota edes ystäviä mukaan vaan lähden nollaamaan päätäni ihan omassa seurassa. Tämä sovitaan aina töiden ja muiden mukaan. Se on ehkä tärkein oma-aika ja siitä pidän ehdottomasti kiinni. Sen voimalla jaksan taas pyörittää perheemme hektistä arkea seuraavaan kertaan.

yoko
Kyllä saan vapaa-aikaa. Kolmena iltana viikossa käyn salilla/jumpassa. Välillä sitten kavereiden kanssa jossain. Harvemmin tosin nyt kun tuo nuorempi on vasta 7kk. Hyvin pärjäävät molemmat lapset isin kanssa sen aikaa.

Khimaira
On vapaa- iltoja sen verran kun niitä haluan. Aloitin opiskelutkin sen takia kun musta tuntui että mulla on liikaa vapaa- aikaa :whistle: Eli koululle meneminenkin on "vapaa-aikaa" koska näen siellä ihania ihmisiä, "parannetaan maailmaa" tuntien ohessa =)

On sekin vapaa- aikaa kun menen vanhimman lapsen kanssa leffaan, miehen kanssa kävelylle, jne.
Vai tarkoitettiinko tässä vapaa- aikaa ilman perhettä?
Mitä on vapaa- aika? Mulle se on kaikki aika pois laskettuna työt ja kotityöt ( sekä supertylsät koulutehtävät..) :saint:

Yhteistyössä