[QUOTE="hippuli";29643344]En ole vakuutusmyyjä. Vaan ihminen, jonka hyvä vakuutus on pariin otteeseen pelastanut.
Se on hienoa jos jossain toimii kunnallinen hoito kuin rasvattu. Täällä ei toimi. Esimerkkejä; lapsen 2 kk kestänyt ripulointi -> lääkäriaika kunnalliseen 34 päivän päähän. Itsellä kädessä vamma joka esti työnteon -> kunnallisella jono kuvaukseen vuoden (!), jonka jälkeen leikkausjono 9-10 kk. Tuo aika sitten saikella tai puolikuntosena töissä... Juu, ei kiitos. Onneksi on vakuutukset. Lapsen tapaus hoitui samana päivänä yksityisellä lääkärillä. Itse pääsin kuvaan 3 päivän sisään ja leikkaukseen viikossa, yksityisellä. Ja nyt puhutaan kuitenkin sitten jo tonneista, jos jollain on tuosta vaan heittää yksityiselle niin kiva. Monella ei kuitenkaan ole. Yksittäinen korvakeikka toki hoituu omasta pussista, mutta kun sitä ei etukäteen voi tietää kuinka pahasti sairastuu...[/QUOTE]
Nykyisin taitaa olla hoitotakuu, joten käsileikkausta ei kyllä joudu odottamaan melkein kahta vuotta. Eikä todellakaan kaksi kuukautta ripuloineen lapsen kanssa vielä yli kuukautta. Itse soitin joskus perjantaina ja kysyin, onko lasta aihetta käyttää lääkärissä (en muista enää, mikä oli syynä, mutta varmaan joku pitkittynyt flunssa), ja itse en edes olisi mennyt, mutta sieltä minulle sanottiin, että varmuuden vuoksi kannattaa tulla, niin tarkistetaan korvatkin, kun on viikonloppukin tulossa. Joten ehkä teidän kohdalla on tapahtunut joku väärinkäsitys - eivät ole tajunneet, että kyse on jatkuvasta ripulista tms. Missä kaupungissa on tapahtunut?
[QUOTE="hippuli";29643344]
Joku nauroi tuosta samalle lääkärille pääsystä yksityisellä. Arkena pääsee lähes aina juuri sille lääkärille mille haluaa. Jep, ne taitaa olla aina töissä... Ajan olen aina saanut valita 8-16 välillä, miten itselle sopii. Päivystysaikoina sit toki ei aina yhtä helposti saa niitä omia lääkäreitä, mutta ainakin pääsee lääkärille ilman että tarvii ruikuttaa jollekkin hoitajalle luukulla saadaanko tulla.. Yöhoito on se ainoa mitä yksityiseltä ei saa, mutta eikai tarvikkaan. Jos tulee iso hätä niin kunnalliselle pääsee, muissa asioissa voi odottaa aamuun ja pääsee vaikka suoraan klo 9 pyhäaamuna sen korvakipuisen lapsen kanssa vastaanotolle.

[/QUOTE]
En nauranut, vaan tuota tarkoitinkin - paras sairastua sitten virka-aikana eikä lääkärin lomilla tai paperityöaikana (ne tekevät nimittäin myös sellaisia, eli koko työaika ei ole potilaiden hoitamista). Mutta ihan samalla lailla mekin olemme saaneet terveyskeskuksesta lähes aina sen lääkärin, jonka olemme halunneet, joten en nyt tiedä, onko tuossa merkittävää eroa siihen yksityiseen...
Ja siis kyllä julkisen puolen päivystykseenkin saa kuka tahansa tulla, ei tarvitse luukulla ruikuttaa. Toki siellä hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä, mikä onkin oikein, eli jos sinne on mennyt jonkun tavallisen flunssan kanssa, koska on panikoinut saaneensa ehkä jonkun uuden toistaiseksi löytämättömän influenssan, niin todennäköisesti joutuu odottamaan, kun sydänkohtauspotilaat yms menevät edelle.
Minulla on muuten terveyskeskuksissakin otettu huomioon aikatoiveita, mutta vaikka aina en voisikaan ihan vartin tarkkuudella sanella (tai vaikka siellä olisi vain se yksi ainoa), niin en nyt tiedä olisiko se niin suuri ongelma, että sen takia kannattaisi maksaa kallis vakuutus tai yksityislääkärin taksoja. Aika harvoin siellä terveyskeskuksessa joutuu käymään.