Onko teillä kesämökkiä? Kannattaako hankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cottage
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cottage

Vieras
Tuntuu, että joka toisella tuttavalla alkaa olla kesämökki (lähinnä perintönä saatuna)...Onko teidän mielessä järkevää hankkia kesämökkiä? En siis nyt ajattele, että minullakin pitäisi siksi olla, että kavereillakin, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen...Mitä hyviä/huonoja puolia on kesämökin hankkimisessa? Mielipiteitä!

Me pelataan vuokramökeillä - jää tuo ylläpitotyö vähemmäksi, mutta kuitenkin pääsee mökkeilemään. Siinä tarvitsee olla vain ajoissa liikenteessä että saa haluamaltaan alueelta mökin :)

Mökki meren rannalla :heart:
Minusta kannattaa hankkia ehdottomasti, vietämme siellä kesälomilla ja talvilomilla aikaamme ja käymmä katsomassa lähes joka viikonloppu että kaikki on kunnossa, myös joskus tulee käytyä joka toinen viikko ,myöskin vietetään viikonloppu siellä jos on vapaata
Kyllä mökistä hommaa on mutta sen arvoista se on!

On mökki ja todellakin suosittelen! En antais pois hinnasta mistään. Ihana ulkoilla, uida, kalastella, köpötellä metsässä, sienestää ja marjastaa. Talvella luistella, hiihdellä, pilkkiä, paistella notskimakkaraa jne. Jos ulkona huono ilma, ihana käpertyä takkatulen loimuun kirjan kanssa, kesäiltaisin taas ulkotakan ääreen ( niin siis jos ei sada ). Lapsuuden mailla mein mökki, meren rannalla, ja niiiiiin mielettömän tärkee meille jotta oksat pois =)

Meilla on kanssa mokki, lounas-saaristossa. Hommaa on paljon, ei auta kieltaminen. Mutta on kivaa vastapainoa kotona puuhailuun. Meri on ollut tarkea minulle ihan pikkulikasta asti, ja perinne nayttaa siirtyneen myos lapsille.

Itse mietin, että mitä "lisäarvoa" mökistä saa silloin, jos asuu jo luonnon keskellä isossa omakotitalossa ja on iso tontti, jossa "möyriä" ja toteuttaa viherpeukolotaipumuksiaan. Vain järvi puuttuu, mutta soutuvenettä saamme pitää läheisen joen rannalla. Mun vanhemmilla on mökki, jossa voidaan käydä milloin vain. Onko siis "omassa" mökissä silloin mitään järkeä...? Jotenkin sitä ei mitään lisätyötä haluaisi itselleen, koska tässä okt:ssakin on jo hommaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun vanhemmilla on mökki, jossa voidaan käydä milloin vain. Onko siis "omassa" mökissä silloin mitään järkeä...? Jotenkin sitä ei mitään lisätyötä haluaisi itselleen, koska tässä okt:ssakin on jo hommaa...

Meillä vähän sama tilanne, miehen vanhemmilla on ihana mökki, ja siellä voi käydä vaikka vain päiväseltään. Omaa en laittaisi mistään hinnasta.

Itse mietin, että mitä "lisäarvoa" mökistä saa silloin, jos asuu jo luonnon keskellä isossa omakotitalossa ja on iso tontti, jossa "möyriä" ja toteuttaa viherpeukolotaipumuksiaan. Vain järvi puuttuu, mutta soutuvenettä saamme pitää läheisen joen rannalla. Mun vanhemmilla on mökki, jossa voidaan käydä milloin vain. Onko siis "omassa" mökissä silloin mitään järkeä...? Jotenkin sitä ei mitään lisätyötä haluaisi itselleen, koska tässä okt:ssakin on jo hommaa...

Sun tapauksessa se tuskin on järkevää =) me asutaan kerrostalossa ja päijänne on meille elinehto :D

Ei ole. Käykää vanhempiesi mökillä niin paljon kuin voitte. Niin mekin tehdään. ja asutaan siis omakotitalossa myös.

En ymmärrä, miksi ostaisimme oman mökin. Aikanaanhan tuo vanhempien tulee sitten perinnöksi.

Minä möin viime kesänä mökkini Päijänteen saaresta. Aivan ihan paikka, mutta en todellakaan ole mökki-ihminen. Mökistä kuitenkin täytyy pitää huolta ja siellä tehtiin talvisaikaan tihutöitä, kun huomattiin, ettei siellä käydä. Nyt sen omistaa serkkuni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nitta:
Me pelataan vuokramökeillä - jää tuo ylläpitotyö vähemmäksi, mutta kuitenkin pääsee mökkeilemään. Siinä tarvitsee olla vain ajoissa liikenteessä että saa haluamaltaan alueelta mökin :)

Sama täällä. Luulen että mieluummin hommaisin asuntoauton että pääsis vaihtaa maisemaa välillä. Painunkin ylipuhumaan tuon miehen.... :kieh:

Meillä on talo luonnon rauhassa ja iso tontti ja tilaa touhuta. Silti vihdoin löysimme mökin meren rannalta. Siellä vietetään kaikki lomat ja viikonloput, paitsi nyt kovimmilla pakkasilla. Mökillä ulkoillaan, rentoudutaan, uidaan, saunotaan, kalastetaan ja vietetään perheen kesken paljon enemmän yhteistä aikaa kuin kotona ehtii. Mökki on meille ainakin aivan ehdoton rentoutumispaikka!

Me päästäis kyllä appivanhempien mökille kans, mut halutaan et on oma mökki ja oma rauha niin ei oo kellään nokan koputtamista.:)

Ei olisi meillä mitään järkeä. Jos nyt hyvä kun ehtii pitämään tän tontin kunnossa (saatika toteuttamaan kaikki mun ihanat ideat), niin pitäisi tehdä jossain muualla sama asia. Järvi uimarantoineen on kuitenkin meillä 400m päässä, omakotiyhdistyksellä on rantasauna, saisi halutessaan venepaikan, jne.

Mielummin sitten pistän tähän harakanpesään kaikki rahat, niin voi asua kotonaan nautinnollisesti. En mää täällä todellakaan kyllästy.

Yhteistyössä