Miksi en saisi hankkia sterilisaatiota?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Minusta sterilisaatoi on oikein hyvä vaihtoehto ja itse olen tiennyt jo monta vuotta että sen haluan itsekin teettää jossain vaiheessa. Asia tullee ajankohtaiseksi parin vuoden päästä kun hormonikierukka poistetaan. Ymmärrän kyllä näiden harkintaan kehoittavien ajatuksen, mutta mistäpä kukaan tietää miten pitkään asiaa on harkittu? Tuskinpa kukaan menee sterilointia hakemaan kuin kaupasta maitopurkkia.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä "pahemmalta" tuntuu ajatus että tulisi vahingossa raskaaksi, muusta ehkäisystä huolimatta. Ja jos nainen tietää ettei itse enää halua lapsia, ei siinäkään tilanteessa että liitto päättyisi huomenna ja uusia kumppaneita tulisi kuvioihin, miksi vaatia sterilisaatioon mies?

JEPPISJEPULIS
Mitä väliä on muiden mielipiteillä?! Minua kans ketutti kun päätin steriilisaatiostani ja kavereille siitä mainitsin, he olivat hyvin kerkeitä sanomaan siihen että entäs jos..MITÄS JOS?! Mitä ihmettä?! Ihan uskomatonta miten omat kaverit ei voi olla "tukemassa" päätöstä. Minulla itselläni on ikää alle 30.v ja neljä lasta on jo siunaantunut! Enkä meinaa enää tehdä yhtään lasta! Itse haluan ainakin "vapautta" kun lapset kasvaa..ei enää itkuisia öitä..lyllertämistä mahan kanssa. Tuskaa ja hikeä! Sitä on riittänyt viim. 6 vuoden aikana. Kehokaan tuskin enää jaksaisi! En usko..ja vaikka jaksaisikin niin päätös oli minun ja miehen yhteinen! Vaikka minulla ei vielä ikää ole paljon (miten se nyt ikinä luokitellaankaan) ja mahdollisuudet olisi vielä saada iltatähösiä. Tehköön kaverit minulle sellaisia! Saan hypistellä ja nuuhkutella pienen pieniä vauvoja päivisin ja öisin saankin käpertyä hyvillä mielin omaan sänkyyn ilman yö valvomisia! Vaikka joskus niin ikävästi kävisi että mieheni kanssa erottaisiin ja uuden ukon ottaisin itselleni en menisi sen kanssa naimisiin tai ainakaan tekisi uuden miehen kanssa uusia lapsia. Minulla on jo neljä ihanaa lasta enempää en tarvitse! Tää on mun mielipide ja olen aina ollut sanani mittainen nainen. Ja joka kyseen alaistaa että ethän sinä sitä voi tietää..niin sinä joka sen kyseen alaistat et todenäköisesti tunne minua joten älä mulle ala!! ;)

• Tykkää
Reactions: Blue cat

Yhteistyössä