Onko teillä aina kotona jotain itseleivottua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää kaupan keksejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa vetää punasella tussilla ruksin olohuoneen seinään, jos meillä on jotain itseleivottua muutoin kuin juhlissa. Tai no...väsään mä joskus jonkun sieni-sipuli-poropiirakan iltaruuaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Saa vetää punasella tussilla ruksin olohuoneen seinään, jos meillä on jotain itseleivottua muutoin kuin juhlissa. Tai no...väsään mä joskus jonkun sieni-sipuli-poropiirakan iltaruuaksi.

Niin sitä vaan saa tälläkin palstalla toisenlaisen mielikuvan tietyistä nikeistä, olisin kuvitellut että teillä on aina jotain itseleivottua. Ja tämän sanon hyvällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei juurikaan syödä mitään herkkuja, joten ei ole. Sämpylöitä voisi joskus leipoa.

Meilläkään ei syödä mutta teen kaikki itse ja aina enemmän kerrallaan.
Pakastimessa aina pullaa, karjalanpiirakoita ja joku kuivakakku

Alkuperäinen kirjoittaja juutti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei juurikaan syödä mitään herkkuja, joten ei ole. Sämpylöitä voisi joskus leipoa.

Meilläkään ei syödä mutta teen kaikki itse ja aina enemmän kerrallaan.
Pakastimessa aina pullaa, karjalanpiirakoita ja joku kuivakakku

Meillä on pakastin niin täynnä kaikkea turhaa, että pitäisi tyhjentää varmaan sitä ensin :) Suolaista piirakkaa leivon välillä ruoaksi, mutta makeat jää meillä syömättä ja tekemättä. Ei muutenkaan tule juuri pyydettyä ihmisiä kahville tms.

Mä rakastan leipomista ja kyllä meillon jotakuinkin aina jotain itse leivottua on, meillon mies sellanen herkkujen syöjä et siihen uppoaa (eikä näy missään) ja poikkeaahan noita kahvittelijoita, et menekkiä on. Mä teen millon mitäkin, viimeks raparperipiirakkaa sitä ennen lasten kans pullaa ja sämpylöitä.

Tuota.. vaikka leivonkin monta kertaa viikossa, joskus jopa päivittäin, niin kaikki uppoaa melkein samana päivänä.. joskus ehdin saamaan pullaa pakastimeen asti, mutta sekin katoaa sieltä muutamassa päivässä.

Tuota.. vaikka leivonkin monta kertaa viikossa, joskus jopa päivittäin, niin kaikki uppoaa melkein samana päivänä.. joskus ehdin saamaan pullaa pakastimeen asti, mutta sekin katoaa sieltä muutamassa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hih :
Niin sitä vaan saa tälläkin palstalla toisenlaisen mielikuvan tietyistä nikeistä, olisin kuvitellut että teillä on aina jotain itseleivottua. Ja tämän sanon hyvällä.
Aika hassua, eikö? :D Mä en ole jauhopeukalo ja varmaan olen sen näiden kahdeksan palstavuoteni aikana aika usein kertonutkin.

Kaikkea muuta kokkailen vapaalla kädellä, mutta leipomiseen tarvitsen aina täsmälliset ohjeet. Olen joskus koittanut soveltaa leipomisessakin, mutta lopputulos on päätynyt koiran kuppiin. Mulla siis on jauhopeukalo keskellä kämmentä :)

Juu, kyllä yleensä on. Tällä hetkellä on pakastimessa yksi suolainen piirakka sekä omena- ja raparperipiirakkaa. Pullaa mies tilasi, sitä pitäisi joku päivä vääntää litran satsi pakkaseen.

Meillä 99% leivonnaisista on itse tehtyjä. Vierasvaraa ja viikonlopun kahveille tarkoitettuja. Mä myönnän ainakin, että meillä syödään myös hyväskää välillä! Lauantaina ja sunnuntaina keitetään oikeastaan aina päiväkahvit ja pöytään katetaan jotain makeaa itse leivottua pakastimesta.

Tykkään leipoa ja suunnitella tarjoiluja vieraiden varalle.

Pakkasessa on aina jotain itse leivottua, tuoreena välttämättä ei.
Tällä hetkellä pakkasessa itse tehtyä: pikkupullaa, pullapitko, puolikas kuivakakku, karjalanpiirakkaa.

Kaupasta ostetaan keksejä joskus, mutta kakut, pullat ja piirakat tehdään itse.

Yhteistyössä