YH:t ja yhteishuoltajat, kysyn toisinpäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
eli jos lapsi/lapset pyytävät, että isälle pitää leipoa jotain, leivotteko? Meillä kuiten erosta viel niin vähän aikaa, että lapsi tottunut siihen että iskäpäiväksi leivotaan. Eikä mulla oo kyllä sydäntä eikä tarvetta kieltäytyä vaikkei välit olekaan mitä parhaimmat exän kanssa. Lapsen vuoksi leivotaan siis.

tosi hienoa, jos osaat katsoa asiaa lapsen kannalta. toivottavasti se mieskin näkee, että tässä on lapsen toive ja tahto, johon äiti antaa mahdollisuuden.. eikä mitään semmosta, että idea olisi äidin ja äiti yrittää vinkua takaisin tms.

ON nimittäin äitejä, jotka ei halua lastensa antavan edes isänpäivä korttia isälle eikä lahjaa, lapset sitten repii isänpäiväkortin, joka on koulussa ns. pakko tehdä, kun se pitäisi viedä kotiin ennen kuin voi antaa isälle ja äiti näkee sen ja hermostuu ja alkaa huutamaan ja sitä huutoa pitäisi sitten kuunnella viikkotolkulla.. sitten kaikki ajattelee, että lapsen ja isän suhde on huono, kun lapsi repii kortin. Todellisuudessa se huono suhde on äidin suhtautuminen isään..
Eräs lapsi teki isälleen koulussa isänp.lahjaa mutta äiti halusi sen itselleen, lapsi kertoi että olivat tehneet koulussa kassin isille, mutta kun oli jotain muutakin lahjaa isälle, ja kortti, äiti sanoi, että et kai sinä tuota kassia anna isälle, kun on muutakin, anna se hänelle kun hän tarvitsee tommosta kassia.. ja lapsi oli antanut. :o

No, meillä taas on niin päin, että minä huomioisin (=auttaisin leipomaan, hankkimaan lahjat tms.), mutta minulle on ilmaistu, ettei sitä kaivata / arvosteta. Sanomattakin on selvää, ettei minun merkkipäiviäni huomioida pienten lasteni kanssa.

Yhteistyössä