Leipomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Leivotteko aina tuttuja ja turvallisia leivonnaisia? Vai pitääkö olla haastetta joka kerta?

Minulla on nyt kausi menossa, että pitää kokeilla jotain ihan uusia juttuja. Juhliin tulee sitten tehtyä niitä tuttuja ja turvallisia, ei halua epäonnistua, ja isolle porukalle on helpompi tietää määrät ja aikataulut. Mutta näiltä kokeilukausilta jää sitten aina jotain sinne "tuttuihin ja turvallisin" * macaron-leivokset mielessä*

Aina kokeilen jotain uutta. Leivon esim perus piirakan ja lisäksi jotain uutta. En jaksa leipoa aina samoa leípomuksia. Tylsistyn ja kyllästyn niin äkkiä. Ruokaki menee samalla kaavalla. Meillä ei taideta vuodessa montaa kertaa samaa safkaa syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En leivo nykyisin kovin paljon, mutta välillä tykkään tehdä jotain monimutkaisia tai paljon tiskiä tekeviä juttuja. Enemmän kiinnostaa nyt jälkiruoat =)

Minä lasken jälkkärit ja leipomukset melkein samaan :p Onko jotain uusia jälkiruokavinkkejä jaossa? (ei kuitenkaan sitä riisijuttua...)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minä lasken jälkkärit ja leipomukset melkein samaan :p Onko jotain uusia jälkiruokavinkkejä jaossa? (ei kuitenkaan sitä riisijuttua...)

Ei taida olla, jäätelön saan jo melko hyvin onnistumaan, creme brulee on nyt ollut aika suosittu, ohjetta en ulkoa muista =) Tiramisua olen aika usein tehnyt myös.

Ei taida olla, jäätelön saan jo melko hyvin onnistumaan, creme brulee on nyt ollut aika suosittu, ohjetta en ulkoa muista =) Tiramisua olen aika usein tehnyt myös.

Tiramisusta, tteekö itse ne keksit, vai ostatko?

Tiramisusta, tteekö itse ne keksit, vai ostatko?

En ole niitä keksejä Suomesta löytänyt mistään, teen semmoisen kakkupohjan, ohuen, ne keksit olisi tietty oikeampi misuun =)

Minun saksalainen työkaveri teki ne itse, ja oli ehkä paras tiramisu-kakku mitä ikinä olen syönyt. Toivottavasti saan pian sen reseptin :p Minä syön nyt imettäessä jälkiruokaa melkein joka ruualla :ashamed:

Yhteistyössä