Onko teidän perheessä nimiä joita suomessa on alle sata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erikoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On. Tytön eka ja toka nimi, pojan toka ja kolmas nimi, sekä sukunimemme.

En mä jaksa niitä luetella, ulkomailta ne tuotiin :D, telkkarista taisin bongata ihan ekoja kertoja lasten nimet + pojan kolmas nimi on miehen suvusta.

Esikoisen nimeä on suomessa 28kpl ja kuopusta taitaa olla vähän päälle sata. En kyllä kerro nimiä täällä! Ovat kuitenkin ihan suomalaisia nimiä (eivät siis mitään nimihirviöitä).

On.

Esikoisen nimeä ei ollut aikanaan yhtään (nyt löytyy jo aika paljon) ja kuopuksen toista nimeä oli antamisajankohtana 2, nyt 4. Keskimmäisen tyttären toinen nimi on yhdistelmänimi, sitäkään ei siinä muodossa löydy montaa, 35, muistaakseni.

Sukunimi on nykyisenä nimenä alle 30 ihmisellä, kaiken kaikkiaan alle 40 ever.
Ja 5 näistä asuu tässä taloudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
pojan toisella nimellä löytyy 22 kaimaa.

löytyy meidän molempien lempikirjasta, siskonsa on myös saanut nimen sen kirjan mukaan.

;) Tunnen myös yhden jolla epäilen olevan saman nimen, ja tiedän toisen.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

löytyy meidän molempien lempikirjasta, siskonsa on myös saanut nimen sen kirjan mukaan.

joo, tuosta on toooosi vaikea arvata että pojan toinen nimi on Sinuhe :D

Pessi, Illusia, Minnamaria... mun mielest ihan kivoja nimiä vaikka ei yleisiä... ku aina sanotaa et miks pitää keksii erikoisia nimiä mut mun mielest nää on ainaki ihan ookoo vielä...

Meillä lapsen kolmannen nimen kaimoja on alle 10. On ihan "oikea" nimi, eli ei siis keksitty tai väännetty, mutta ei suomalainen. Nimi liittyy lapsen syntymään ja pidimme siitä merkitykseltään. En viitsi mainita nimeä, kun tuttavat tunnistaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

joo, tuosta on toooosi vaikea arvata että pojan toinen nimi on Sinuhe :D

Juuri näin :)

Meidän tyttöjen kolmannet nimet ovat Aamu-Aurinko ja Ilta-Aurinko. Toisella on yksi kaima, toisella ei yhtään.

Joaliinaa, Telmusta ja Jatteriakaan (kaikki toisia tai kolmansia nimiä ) ei ole muita kuin meillä
:D

Kutsumanimikaimoja sit onkin paljon: 2853, 3749, 5884, 786 ja 175

Alkuperäinen kirjoittaja erikoinen:
Pessi, Illusia, Minnamaria... mun mielest ihan kivoja nimiä vaikka ei yleisiä... ku aina sanotaa et miks pitää keksii erikoisia nimiä mut mun mielest nää on ainaki ihan ookoo vielä...

Paitsi ettei Pessi ja Illusia täytä ap:n kriteereitä harvinaisesta nimestä. Molempia hieman vajaa 200, harvinaisia toki, mutta ei nyt ihan niin harvinaisia. Minnamarioita ei ole montaa, mutta Minna-Marioita jo yli 200.

Yhteistyössä