Harvinaisia nimiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiro ja muut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mun mielestä just toi Lilith niinku mulla on nimimerkissä.niin on aika harvinainen nimi.mun tytöllä on se toisena nimenä ja sitä enne olin kuullu sne yhellä tytöllä eikä sekään suomessa

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Joko vauva tai kaksplus lehdessä oli tyttö nimeltä Peik, en oo koskaan ennen sellasta kuullutkaan. se oli joku vaunugallup tyylinen juttu.

tunnen ikäiseni pojan, jonka nimi on peik. en yhtään miellä sitä tytön nimeksi.

Meijän poika on Jaro. Kerran törmäsin Puuhamaassa kaimaan ja muskarissa oli myös kaima. Sopii hyvin suomalaiseen suuhun nimi ja ei tuu joka päivä vastaan. Poikamme kaverit on Jirka ja Jose. Jaro on Tsekkiläinen nimi ja tarkoittaa kevättä.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Joko vauva tai kaksplus lehdessä oli tyttö nimeltä Peik, en oo koskaan ennen sellasta kuullutkaan. se oli joku vaunugallup tyylinen juttu.

Mä kanssa tiedän pojan jonka nimi on Peik.

pelasin pienenä koululaisena nimipeliä eli valittiin kirjain ja sitten piti kirjoittaa niin monta sillä kirjaimella alkavaa etunimeä (pojan tai tytön) kuin vaan mieleen juolahti. Sisareni oli kova huijaamaan ja keksi itse etunimiä tyyliin: Hasmella tai Haaru. Jotenkin tuli tästä ketjusta tuo vanha hupi mieleen... ja yleensäkin näistä nykyisistä harvinaisista etunimistä. Tuntuu olevan tyyli se, että mitä hurjempi nimi sen parempi. Tiedän myös kaksi nimikammotusta, jotka molenmmat pojannimiä: Jeehu ja Peenu.

Alkuperäinen kirjoittaja mee too:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

Mä kanssa tiedän pojan jonka nimi on Peik.

kurkkasin väestörekisterikeskuksen sivuilta; kaikki peikit ovat miespuoleisia.

Alkuperäiseen kysymykseen:

Itse bongasin nimiä mm elokuvien lopputeksteistä ja Viron nimipäiväkalenterista. Toisen tyttäreni nimi on saksalaista perua. Erään sarjan lopputeksteistä löytyi toinen nimi. Suomalaisilta kuulostavat ja näyttävät kaikki näiden nimet ja kirjoitusasu vastaa lausumista, mikä minusta on tärkeää suomalaissukuisella ja Suomessa asuvalla lapsella.

Harvinaisuuttahan ei sikäli voi säilyttää, että nimen ollessa kivan kuuloinen se kyllä lähtee yleistymään ennemmin tai myöhemmin.

Jonain vuonna siinä Suuri seikkailu ohjelmassa oli Peik. Eikös vaan? Oliko peräti jonkunvuoden voittaja? Muistanko totaalisen väärin...

Mun mielestä erikoinen ja jopa kaunis nimi on Mihalitsa. Olen kerran törmännyt sellaiseen nimeen. Itselläni ei kone päästä väestörekisteriin tsekkaamaan joten en pysty katsomaan montako sen nimistä on.

Sinna on kaunis, mutta Jinna outo. Kastetuissa näin kerran sellaisen kuitenkin. Yhden Sinnan tunnen.

Pääsääntöisesti olen sitämieltä, että harvinaiset nimet on pääasiassa kammotuksia ja järkyttävää erikoisuuden tavoittelua.

Henno

Mein pojan nimi. Tulee suvusta. Hennoja ei muistaakseni ole kastettu kun n.20?. Oli minun ihanan ukkini (isänisä) nimi joka kuoli kun olin 12 vuotias.

Leonardo

pojan toinen nimi tulee keksijä/taiteilija Da Vincin mukaan.

Meidän pojalla on harvinainen nimi. Vain 25 kastettu suomessa väestörekisterin nimipalvelun mukaan reilun sadan vuoden aikana. En edes viitsi sanoa, kun joku voi tunnistaa..

Mikähän järki tämäkin oli kirjata :D

Eikö Peik ole miehen nimi? Ainakin esteratsastaja Peik Andersin on mies.

Yhteistyössä