Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun mä tapasin vähän aikaa sitten oikein miellyttävän ja komean miehen, ollaan käyty kahvilla ja siis treffailtu "siinä mielessä". Hän on 29-vuotias ja mun kans samoilla linjoilla, että suhde olisi kiva juttu. Noh, katsotaan.

Meillä synkkaa oikein hyvin, mutta hänestä on nyt paljastuntu muutamia jänniä piirteitä, kun puhuttiin tulevaisuuden suunnitelmista... Hän on siis ostamassa taloa ihan kaupunkimme keskustan tuntumasta, mutta ei itse osallistu rakentamiseen:o Olin vähän hämilläni, mut sanoi, että ei osaa, joten on palkannut ammattimiehet. Ei myöskään omista autoa, vaan kulkee fillarilla, eli treffeille pitää naisenkin tulla bussilla tai pyörällä, onpa kiva. Ei myöskään tunntu harrastavan perinteisiä "miesten juttuja ja töitä" muutenkaan.

Kuulostaa ehkä vähän tyhmältä, mut miua häiritsee! Mun mielestä miehellä ensinnäkin pitäis olla auto, jotenkin kuuluu asiaan ja toisekseen, miehen pitäis osata rempata ja laittaa itse, tai ainakin olla edes kiinnostunut ja opetella:/Ja sit tuo et rakentaa ihan keskustan tuntumaan. Mietin vaan, että jos esim. meillä ois joskus lapsia, niin keskusta ei ole turvallisin paikka asua ja minkälaista nyt ois asua miehen kans, joka ei osaa laittaa taloa? Eikä autoa, milläs lapsia kuljetetaan. Ja sit tietty työ, tekee enimmäkseen pätkähommia, vaikka hällä ois mahdollisuus vakityöhön paremmalla palkalla, mut pätkinä tarjottavat kuulema kiinnostaa enemmän sisällöltään. Mun käsittäkseni työtä tehdään jotta saadaan rahaa. Tuokaan ei toimisi jos on lapsia, mites elätät perheen jos mies ei käy töissä.

Sit ne harrastukset, lähinnä lenkkeily silloin tällöin, lukeminen ja piirtäminen, laulaminen. Mä en voi tälle mitään, mut mun mielestä miehen kuuluu harrastaa jotain vähän miehisempää ja ennen kaikkea osata hoitaa käytännön juttuja itse. Muuten tosi mukava ja fiksu, mut en tiedä tyssääkö nyt näihin juttuihin..

Mä tunnen tasan 3 miestä, jotka osaavat rakentaa taloja. Joten ei ole mun mielestäni millään muotoa kummallista, ettei mies osaa rakentaa tai sen kummemmin rempata.

:laugh: :laugh:

Miksi KAIKKIEN miesten pitää olla kirvesmiehiä ja muurareita, autokorjaajia jne. Ja samassa paketissakin. Eikös meillä ole sitä varten koulujakin ja ihan ammatikseen sitä hommaa tekeviä.

Teeppäs itse ne hommat. Niin minäkin teen tai tilaan jonkun tekemään. En näe siinä mitään ongelmaa. Jääpähän itselle sitä vapaa-aikaa. En myöskään siivoa.

noihin muihin juttuihin en kommentoi, mutta siinä olen samaa mieltä että mun mieheni tulee osata rakentaa ja rempata ja korjata autot ja moottoripyörät itse.
Ja onneksi mieheni osaakin noita kaikkia. Ja osaa myös siivota, pyykätä, hoitaa lasta, tehdä ruokaa, olla mahtava puoliso jne. jne.
Itse en vaan koskaan olisi voinut naida ihmistä, joka ei ole käsistään kätevä.

No sitten varmaan annat 'neidille'
lähtöpassit
ja hankit se täydellisen adoniksesi,
kaikkia miehiä ei kiinnosta samat asiat,en tajua mistä nyt oikein valitat.
Eihän kaikki naisetkaan osaa virkata,kutoa tai edes tehdä pullataikinaa.

onko sun isä ollut sellainen, jota nyt odotat tältä mieheltä?
No, mun mielestä mies on mies, kun pitää huolta perheestään ja vaimostaan. Jos tää mies pitäis niin, että asuu keskustassa ja helppo lasten kanssa mennä julkisilla, on sekin huolenpitoo. Pelkäät siis, että ko. mies on NEITI? :laugh:

No ei tartte miehen osata rempata ja rakentaa. :D Sitten pitää vaan hommata sellainen työ, että on varaa maksaa muille siitä työstä. :saint: Täytyy myöntää että itse pidän kyllä siitä ominaisuudesta miehessä, että pysyy työkalut kädessä.

Jos sulle ap noin pinnallisilla asioilla on merkitystä, niin sitten kannattaa vaan antaa olla. Ei ole kyllä itsellä koskaan tullut mieleen, että miehellä pitää olla jotain "äijä-harrastuksia" että se mulle kelpaa.

ei minustakaan valitettavasti ole mies joka ei käsillään osaa MITÄÄN tehä.. ei nyt kokonaista taloa tarvitse osata rakentaa mutta olla käytännöllinen kuitenki. jota oma myös onneksi on.

Jaa.
Ei ois mei ukosta taloa rakentamaan, silti on erinomainen isä! Tekee niitä töitä mitä saa.
Hällä kyllä on auto. Mut mietin tota et miks pitää olla auto, etekii jos asuu keskustassa? Mikä siitä tekee pakollisen?
Tunnen paljon miähiä ja naisia, perheellisiä, keil ei oo autoa, miulkaa ei oo ees ajokorttii. Eli jos ukko on jossai pitempääkii poissa, niin kyllä tullaan lasten kanssa toimeen ilman autoakin.
Ja tunnen semmosiikii ketkä teettää talon muilla eikä itte oo rakentamassa vaan miäs esim. käy töissä päivät ja on illalla perheen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
noihin muihin juttuihin en kommentoi, mutta siinä olen samaa mieltä että mun mieheni tulee osata rakentaa ja rempata ja korjata autot ja moottoripyörät itse.
Ja onneksi mieheni osaakin noita kaikkia. Ja osaa myös siivota, pyykätä, hoitaa lasta, tehdä ruokaa, olla mahtava puoliso jne. jne.

Niinpä. Kun munkin mielestä miehen tulee olla käsistään kätevä ja osata hoitaa noita miesten juttuja, korjata vähän autoa jne. Tietysti myös hoitaa lasta ja huoletia perheestä. Harmittaa, kun on muuten niin mukava ja ikääkin meillä alkaa olla, mut en sitten tiedä, mitä siitä tulisi.

Ehdottomasti pitää osata tehdä ns mieten töitä ja mielellään olla miehekkäässä ammatissa. en va osais olla miehen kans joka on esim sairaanhoitaja,ei osais rakentaa,korjata tarvittaes autoa,yms yms. SE VAAN ON MIEHEKÄSTÄ JA SEKSIKÄSTÄ OSATA. tämä oli mun mielipide.

MINUSTA olis hassua, jos mies ei osais rempata tai korjata autoa (saati ajaa sitä ), korjata kodinkoneita, tms. "miesten hommia".
Mä olen kai niin tottunut siihen, kun mun isä on aina osannut tehdä kaiken itse.
Päädyin sitten naimisiin samanlaisen osaajan kanssa.

Joskus kyllä seurustelin sellaisen vähemmän osaajan kanssa ja olihan se hassua, kun se oli ihan öönä jos olis pitänyt vaikka lamppu laittaa kattoon tai vaihtaa autoon öljyt. Se ei sitten todellakaan ollut mulle "se oikea".

Ehkä ap:n mieskään ei ole ap:lle oikea. Tai sitten on, kun vähän aikaa totuttelee ajatukseen.
Mutta jos se kovasti häiritsee, kannattaa ehkä unohtaa koko juttu.

Ihmettelen kyllä että miksi sillä miehellä pitäisi olla auto että nainen pääsee kulkemaan treffeillä tai saadaan lapsia kuljetettua. :o Jos mua vaivaa bussilla kulkeminen, niin mä ostan kyllä aivan oman auton, en edellytä että joku mies minua kuskaa ympäriinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
onko sun isä ollut sellainen, jota nyt odotat tältä mieheltä?
No, mun mielestä mies on mies, kun pitää huolta perheestään ja vaimostaan. Jos tää mies pitäis niin, että asuu keskustassa ja helppo lasten kanssa mennä julkisilla, on sekin huolenpitoo. Pelkäät siis, että ko. mies on NEITI? :laugh:

Sitä just mä vähän pelkään, vaikka ei nyt neidiltä vaikuta sinänsä, mut kun ei ole yhtään kiinnostunut käytännön töistä, osaa kyl perusjutut kerrostalokämpässään, mut ei enempää. Sit siihen vielä nuo harrastukset, niin äh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:

Niinpä. Kun munkin mielestä miehen tulee olla käsistään kätevä ja osata hoitaa noita miesten juttuja, korjata vähän autoa jne. Tietysti myös hoitaa lasta ja huoletia perheestä. Harmittaa, kun on muuten niin mukava ja ikääkin meillä alkaa olla, mut en sitten tiedä, mitä siitä tulisi.

Olin mä ajatellut, että mies ei ole mikään ellei ole insinörtti ja kovapalkkainen :laugh:
mutta rakkaus vei ja sain talonrakentajan :laugh:
en jättäis, jos muuten sopiva sulle on

Alkuperäinen kirjoittaja kata 84:
Ehdottomasti pitää osata tehdä ns mieten töitä ja mielellään olla miehekkäässä ammatissa. en va osais olla miehen kans joka on esim sairaanhoitaja,ei osais rakentaa,korjata tarvittaes autoa,yms yms. SE VAAN ON MIEHEKÄSTÄ JA SEKSIKÄSTÄ OSATA. tämä oli mun mielipide.

Ihan kuin mun suusta:) Mä en vois ikinä kuvitella olevani SAIRAANHOITAJA MIEHEN kanssa. yhdessä vaiheessa tapailin, mut ei vaan pystynyt sulattamaan sitä. kyllä mieehen tulee olla miehekäs ja tehdä miesten työtä. Onneksi nyksäni on juuri sellainen<3<3

No meillä ei kyllä ukko osaa remonttihommia, eikä korjaa autoa. So?
Miksi pitää olla auto jos sitä ei tarvitse? Ja jos hän pärjää pätkätöillä niin miksi pitäis tehdä enempi, eikös hän ole yksinäinen mies eikä perhettä elätettävänä?

fiksu se on ainaki siin mieles et on palkannu ammattilaiset eikä lähe koittamaan itse..:D

ei tosta munkaan ukosta ole taloa rakentamaan. mutta pintaremppaa osaa tehä:D autoakaan ei osaa korjata ja useinmiten mä tiedän mikä siin on vikana jos hajoo.

mut on se aika miestenmies :heart:

Mun mielestä alkaa vaikuttaa siltä, että ap hakee erilaista miestä kuin nyt tapailee. Jos ei kelpaa lukeva mies, niin hae sitten sellainen, joka osaa paukuttaa vasaralla. Mitkä nyt kullekin on niitä tärkeitä asioita parisuhteessa tai toisessa ihmisessä.

Ei taida olla sitten sulle sopiva, jos tollaisia mietit. Mun miehellä ei ollut edes ajokorttia kun tavattiin, nykyään on, mut useimmiten minä ajan ja autonkin olen minä ostanut. Mun mielestä on vaan ihanaa, et mies on älykkö eikä mikään remonttireiska.

lisään vielä et mieheni myös metsästää,kalastaa,on käynyt armeijan,omistaa moottoripyörän(on muuten namu prätkä takissaan,nam)Osaa ja tekee myös kotitöitä ja aina aikaa lapsellemme ja kohtelee myös minua kuin kukkaa kämmenellä,ihana mies enkä tyytyis vähempään! (en muuten ees tunne paljon miehiä jotka eivät osais ns.miesten töitä)

Yhteistyössä