Onko teidän mielestä 7,5 vuotias liian pieni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="just just";22370541]Jos lapsi ei halua vielä tuollaista vastuuta avaimesta ja kännykästä 7-vuotiaana, niin eipä kyllä monessa maassa ole edes laillista alle 12 tulla tyhjään kotiin tai kulkea yksin.

Inhottava asenne aina valittaa miten muka miehen lapsi ja hänen äiti ovat niin tyhmiä ja ei osaa mitään ja ei kotona mitään vaadita ja teillä joutuu kouluun. Pidät vaan sille omalle ilkimyksellesi kovan kurin, jotta ei ala kiusata miehen lasta. ei tarvitse osata kuoria porkkanaa todellakaan. ei pienikokoisen lapsen käteen edes mahdu perunankuorin 7-vuotiaana.

sinun tehtävä on tukea sitä että lapsi on isänsä kanssa kun käy teillä. sinä teet ruoat ja pidät oman kakaran kurissa.[/QUOTE]

Sinä se olet aina yhtä positiivinen.

ei ole kyse siitä että lapsi ei haluaisi, vaan siitä ettei anneta tehdä.

Eikö itselläsi huolettaisi jos et tietäisi värjötteleekö lapsesi ulkona koulupäivien jälkeen sen vuoksi ettei pääse kotiin eikä naapuriin, puhelin on kiinni/puheaika loppu eikä saa edes soitettua äidille että haluaisi sisälle?

Ja ei, ei tarvitse osata kuoria porkkanaa JOS joku ne kuorii valmiiksi odottamaan sinne jääkaappiin. Se on ihan ok. Mutta jos lapsi itse hakee ja ottaa syötävää, kyllä se pitää osata valmistaa niin että sitä on turvallista syödä. En mä halua että lapsi sairastuu esim. Yersinian aiheuttamaan vatsatautiin joka voi pahimmillaan aiheuttaa loppuelämän niveloireet ja työkyvyttömyyden. Eli kyllä, me opettelemme kuorimaan ne porkkanat. Syötä sä lapsillesi multaa jos haluat, mun ei tarvitse niin tehdä.

Ja kyllä joo, mä laitan ruokaa ja pidän lapsista huolta. Tarjoamme oikeaa ruokaa ja yritämme syödä terveellisesti. Ja tytöt kyllä tulee toimeen keskenään ja nauttivat yhdessäolosta, ei ole pelkoa kiusaamisesta, älä sinä huolehdi :)

Sää oot logotar juuri sellainen exän nyksä joka valittaa nyksän exästä jatkuvalla tahdilla, aina on jokin huonosti :D Mainio tapaus :D "Meillä tyttö oppii sitä ja tätä ja tekee sitä ja tätä mutta äitinsä on niin huono ettei edes sellaista ja tällaista ole opettanut sille"... Aina sama laulu. Lopeta jo.

*muistelee riemuissaan, kuinka Tytär½ (silloin n. 14 v.)pyöritteli keitettyä kananmunaa käsissään... "Kuinka tää avataan?" "Kato onko siinä vetoketjua..."*

Alkuperäinen kirjoittaja olet kyllä;22372096:
Sää oot logotar juuri sellainen exän nyksä joka valittaa nyksän exästä jatkuvalla tahdilla, aina on jokin huonosti :D Mainio tapaus :D "Meillä tyttö oppii sitä ja tätä ja tekee sitä ja tätä mutta äitinsä on niin huono ettei edes sellaista ja tällaista ole opettanut sille"... Aina sama laulu. Lopeta jo.

No jos lapsi saisi sellaiset eväät elämään kotoaan ettei tarttisi huolehtia niin ei olisi valittamista.

Musta on uskomatonta että on ihmisiä jotka ei yhtään välitä siitä miten lapsia kasvatetaan tai mitä heille opetetaan. Kyse on selviämisestä ihan perusasioista päivän aikana.

Mutta toisille hygienia, syöminen ja hyvät tavat on jotain niin hepreaa että eivät välitä niitä sitten lapsilleenkaan opettaa...

Alkuperäinen kirjoittaja olet kyllä;22372096:

Tää on kyllä täysin asiaton kommentti. Jos tulee tällaista vinkumaan, pitää osata perustella hyvin.
Sä et perustele mitään. Vai onko sun mielestä ok miten tyttö on kasvatettu (tai jätetty kasvattamatta)
Onko susta siis ok että lapsi ei pääse kotiin tai osaa kuoria perunoita? Miten luulet lasten oppivan asioita?
Mulla itse asiassa ei ole lapsia mutta jotenkin luulen että on vanhempien tehtävä opettaa lapsille asioita.
Mä tykkään ap:sta. Huomaa ihan selvästi että välittää miehensä lapsesta.

[QUOTE="just just";22370541]Jos lapsi ei halua vielä tuollaista vastuuta avaimesta ja kännykästä 7-vuotiaana, niin eipä kyllä monessa maassa ole edes laillista alle 12 tulla tyhjään kotiin tai kulkea yksin.

Inhottava asenne aina valittaa miten muka miehen lapsi ja hänen äiti ovat niin tyhmiä ja ei osaa mitään ja ei kotona mitään vaadita ja teillä joutuu kouluun. Pidät vaan sille omalle ilkimyksellesi kovan kurin, jotta ei ala kiusata miehen lasta. ei tarvitse osata kuoria porkkanaa todellakaan. ei pienikokoisen lapsen käteen edes mahdu perunankuorin 7-vuotiaana.

sinun tehtävä on tukea sitä että lapsi on isänsä kanssa kun käy teillä. sinä teet ruoat ja pidät oman kakaran kurissa.[/QUOTE]

Höpö höpö. Jos kerran lapsi on tarpeeksi vanha tulemaan yksin kotiin ja vielä tyhjään kotiin niin ihan varmasti on valmis ottamaan vastuun avaimestakin. Jos ei ole niin ei ole valmis kulkemaan yksin eikä tulemaan tyhjään kotiinkaan ja silloin on äidin oltava jjoka päivä vastassa.

J a ihan taatusti mahtuu kuorimaveitsi jooka ikisen 7 vuotiaan käteen kun mahtuu meidän erittlin pienikokoisen kaksivuotiaankin käteen vallan mainiosti.

Minusta on liian pieni pitämään omaa avainta - saati tulemaan yksin tyhjään kotiin koulun jälkeen ja liian pieni kuorimaan porkkanoita ja perunoita.

Mutta kai se riippuu ihan lapsesta ja perheestä yleensäkin kuinka paljon lapsen annetaan itsenäistyä/aikuistua minkäkin ikäisenä.

No jos lapsi saisi sellaiset eväät elämään kotoaan ettei tarttisi huolehtia niin ei olisi valittamista.

Musta on uskomatonta että on ihmisiä jotka ei yhtään välitä siitä miten lapsia kasvatetaan tai mitä heille opetetaan. Kyse on selviämisestä ihan perusasioista päivän aikana.

Mutta toisille hygienia, syöminen ja hyvät tavat on jotain niin hepreaa että eivät välitä niitä sitten lapsilleenkaan opettaa...

Ei tässä ollutkaan kyse vain tästä asiasta, vaan ihan joka asiasta mitä se miehesi exä tekee. Vaikka loikkisi päällänsä seisten Afrikkaan, keksisit jotain valittamista.

Minusta on liian pieni pitämään omaa avainta - saati tulemaan yksin tyhjään kotiin koulun jälkeen ja liian pieni kuorimaan porkkanoita ja perunoita.

Mutta kai se riippuu ihan lapsesta ja perheestä yleensäkin kuinka paljon lapsen annetaan itsenäistyä/aikuistua minkäkin ikäisenä.

tästä on kyse. Jos lapsi ei mene edes kerhoon vaan menee yksin kotiin koulun jälkeen, niin kyllä hemmetissä pitää olla se ovi auki tai avain mukana että pääsee sisälle. Pakkasta/lumisade/vesisade, onpa kiva olla ties kuinka kauan ulkona että joku tulee kotiin päästämään sisälle...

Alkuperäinen kirjoittaja olet kyllä;22372208:
Ei tässä ollutkaan kyse vain tästä asiasta, vaan ihan joka asiasta mitä se miehesi exä tekee. Vaikka loikkisi päällänsä seisten Afrikkaan, keksisit jotain valittamista.

jos tajuaisi sen tehdä, niin varmasti oltaisiin kaikki tyytyväisiä...

no ei vais, se oli asiatonta.

Mutta kyllä mä luulen että säkin valittaisin jos lapsi ei selviä perusasioista, joutuu yksin olemaan ulkona, tulee liian pienissä/rikkinäisissä vaatteissa (joita on muka kotona sovitettu että on vielä hyvät) jne.

lapsen parasta tässä ajetaan, huoli on kova lapsen oloista ja pärjäämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja olet kyllä;22372208:

Voitko sä kaivaa esille ne ketjut joissa ap on valittanut jostain turhasta miehen exään liittyen?
Mä olen nähnyt vain asiallisia aloituksia kuten tämä. Mun mielestä kyse on ihan perusasioista enkä yhtään ymmärrä millainen ihminen ei kasvata lastaan. Edelleen haluan tietää miten sun mielestä lapsen kuuluisi oppia käyttämään kotiavainta tai kuorimaveistä jos ei kotona?
Taidat olla itse samanlainen niin kolahti pahemman kerran.

Oma 7v halusi kuoria itselleen porkkanan. Ei onnistu vielä. Aivan liian pieni. Ei uskalla kuoria niin, että vetää itseensä päin, kun pelkää sormiaan/käsiään. Ja sitten kun kuorii niin että vetää kuorimaveitsellä itsestä poispäin, en osaa opettaa, kun en itse osaa sillä tavalla kuoria.

Muistan kyllä, kun oma lapsi oli 3v miten ne naapurin tytöt jotka kävivät meillä kylässä olivat muka isoja. Ja ihmettelin sitä ja tätä heidän äidistään.

Usko pois, ap, miehesi tytär ei ole yhtään omaasi huonompi eikä hänen äitinsä sinua huonompi. lopeta tuo arvostelu. Minä en tehnyt kotona mitään kotitöitä paitsi pyyhein pölyä ja aivan hyvin oppi lukutaitoinen ihminen kaiken kun muutti kotoa 18v. Molemmat kuorimaan itselleen porkkanat, ei ole kiva, että joka kerta kun lapsi tulee kylään, sinä opetat hänelle kotitöitä. ja arvostelet sitä ja tätä. Missä miehesi on? sitähän lapsi tulee tapaamaan, eikä vahtimaan sinun lasta (valitit viimeksi kun miehen lapsi ei hälyttänyt teitä) tai kuorimaan tälle porkkanoita.

jos tajuaisi sen tehdä, niin varmasti oltaisiin kaikki tyytyväisiä...

no ei vais, se oli asiatonta.

Mutta kyllä mä luulen että säkin valittaisin jos lapsi ei selviä perusasioista, joutuu yksin olemaan ulkona, tulee liian pienissä/rikkinäisissä vaatteissa (joita on muka kotona sovitettu että on vielä hyvät) jne.

lapsen parasta tässä ajetaan, huoli on kova lapsen oloista ja pärjäämisestä.

minkä verran miehesi lapsestaan maksaa elareita? teillä sitä rahaa tuntuu olevan. jos siis vaatteet pieniä. vai onko vain tapana valittaa joka asiasta? oletko koskaan nähnyt mitän hyvää sen jälkeen kun sait oman, tuossa lapsessa? tai hänen äidissään?

toivottavasti mies eroaa sinusta, koska olet todella ilkeä äitipuoli tuolle lapselle.

Peesi.

Olen lukenut sun juttuja, ja minusta sinä valitat ihan aiheesta. Aivan uskomattomia asioita; lapselle ei opeteta ikätasoon kuuluvia juttuja, lapsella ei ole tarvittavia vaatteita ja varusteita, jne.

Mitä itse otsikkoon tulee; ei todellakaan ole liian pieni. Mun ekaluokkalainen on 6 v 10 kk ja kotiavain on ollut koulun alkamisesta asti. Onhan se tarpeellinen: ilman sitä ei pääse kotiin, jos kukaan ei ole kotona! Myös kännykkänsä PIN-koodin hän tietää, ja me vanhemmat huolehdimme siitä että kännyssä on aina akku ladattuna ja puheaikaa (sitä on tietty aina, kun ei ole prepaid-liittymä vaan tavallinen). Ne on meidän velvollisuuksia, olemmehan tytön vanhempia!

[QUOTE="huoh";22376878]3v on aivan tarpeeksi iso harjoittelemaan porkkanan kuorimista. jos 7v on.[/QUOTE]

Aika dille 7 v saa olla, jos on sekä motorisilta taidoiltaan että ymmärrykseltään kolmevuotiaan tasolla.

Yhteistyössä