Onko tämä väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Käytin lapsiani sikainfluenssarokotteella jossa oli yksi rokottajista sukulaisnainen. Hän näki minut lapsineni siellä ja tervehti mutta ei ollut juuri meitä rokottamassa.
Myöhemmin äitini totesi minulle että **** kertoikin että käytit lapsia possurokotteella.

Ei sillä että tuo asia haittaisi mutta aloin tuon toisen ketjun ( jossa th kertonut aborttiaikeista ) luettuani miettimään että tekikö tämä sukulaisnainen väärin kun kertoi tuosta rokotuskäynnistä?

Aina tällaisissa tapauksissa ammatti-ihminen tekee virheen. Ei saa olettaa esim. tässä tapauksessa että ap:n äiti tietäisi jo asiasta. Salassapitovelvollisuuden rikkomisesta voi saada jopa linnaa.

Ei saisi kertoa. Ainoastaan jos itse sanot, että "sano äitille terveisiä, että nähtiin täällä" tai jos rokottaja olisi itse kysynyt, että saanko sanoa äidillesi sulta terveisiä.

Vaitiolovelvollisuus koskee kaikkia meitä, jotka työskentelemme terveydenhuollon parissa, siis kaikkia, sukulaisnaistakin! Väärin teki, mutta maailmaan mahtuu samanlaisia lörppäsuita iso liuta, jotka ei kyseistä lakia noudata pätkääkään. Ehkä se ei ollut pahinta mitä kertoi...

Tämä nainen oli myös sanonut että hänestä tulee vanhimman lapsemme terveydenhoitaja jossain vaiheessa. Olisikohan mahdollista pyytää vaihtoa sukulaissuhteeseen vedoten tmv? En haluaisi että pääsisi kaikkia meidän lasten tietoja kaivelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Tämä nainen oli myös sanonut että hänestä tulee vanhimman lapsemme terveydenhoitaja jossain vaiheessa. Olisikohan mahdollista pyytää vaihtoa sukulaissuhteeseen vedoten tmv? En haluaisi että pääsisi kaikkia meidän lasten tietoja kaivelemaan.

Mä pyytäisin vaihtoa ihan ehdottomasti.

Yhteistyössä