Onko tämä nyt asiallista ja ammattitaitoista käyttäytymistä opettajalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nimeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sai taas niin paljon ikävää palautetta niskaan, että oli varmaan pakko mielenrauhan vuoksi poistua. ymmärrän täysin jos ei enää halua tulla tähän ketjuun takaisin. en tulisi mäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sai taas niin paljon ikävää palautetta niskaan, että oli varmaan pakko mielenrauhan vuoksi poistua. ymmärrän täysin jos ei enää halua tulla tähän ketjuun takaisin. en tulisi mäkään.

sai itse asiassa tosi asiallista ja rakentavaa palautetta, mutta jotkut haluavat vain sympatiaa. Mitään kritiikkiä omasta toiminnasta ei haluta ottaa vastaan. Ap juuri tyypillinen esimerkki

Alkuperäinen kirjoittaja itu:

sai itse asiassa tosi asiallista ja rakentavaa palautetta, mutta jotkut haluavat vain sympatiaa. Mitään kritiikkiä omasta toiminnasta ei haluta ottaa vastaan. Ap juuri tyypillinen esimerkki

voihan olla että meni vaikka saunaan...

Siis koittakaa nyt ymmärtää, että tässä on väsyny äiti! Äiti jonka lapsella on ongelmia, voiko pahempaa elämässä olla? Äiti joka yrittää kovasti saada lapselle apua ja toivois vaan kipeesti, että opettajalla olisi sama tavoite. Nythän lapsen etu ei toteudu ollenkaan ja äitillä on oikeus olla väsynyt. Se EI ole ammattitaitoista kertoa äidille luokassa ääntelystä koska äiti sen varmasti jo tietää, että semmosta siellä tapahtuu. Sen sijaan opettaja vois istua äidin kanssa yhdessä ja miettiä mille ruvetaan. Nyt tässä on koti ja koulu vastakkai ja lapsi keskellä kun tarkotus (kai) olisi, että molemmat puhaltais yhteen hiileen! Toivon todella, että tämä äiti ja lapsi saa semmosta apua mitä tarvitsee. Reissuvihkoon kirjaamalla tilanne ei muutu miksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

Siis koittakaa nyt ymmärtää, että tässä on väsyny äiti! Äiti jonka lapsella on ongelmia, voiko pahempaa elämässä olla? Äiti joka yrittää kovasti saada lapselle apua ja toivois vaan kipeesti, että opettajalla olisi sama tavoite. Nythän lapsen etu ei toteudu ollenkaan ja äitillä on oikeus olla väsynyt. Se EI ole ammattitaitoista kertoa äidille luokassa ääntelystä koska äiti sen varmasti jo tietää, että semmosta siellä tapahtuu. Sen sijaan opettaja vois istua äidin kanssa yhdessä ja miettiä mille ruvetaan. Nyt tässä on koti ja koulu vastakkai ja lapsi keskellä kun tarkotus (kai) olisi, että molemmat puhaltais yhteen hiileen! Toivon todella, että tämä äiti ja lapsi saa semmosta apua mitä tarvitsee. Reissuvihkoon kirjaamalla tilanne ei muutu miksikään.

Juuri näin!

Se EI ole ammattitaitoista kertoa äidille luokassa ääntelystä koska äiti sen varmasti jo tietää, että semmosta siellä tapahtuu.
Reissuvihkoon kirjaamalla tilanne ei muutu miksikään.

Mutta jos säännöt tosiaan vaan on sellaiset että kaikki on raportoitava? Onhan opettajan tehtävä kuten säännöt sanoo.

"Siis koittakaa nyt ymmärtää, että tässä on väsyny äiti! Äiti jonka lapsella on ongelmia, voiko pahempaa elämässä olla?" Siis varmasti on rankkaa, mutta yhtä varmasti elämässä voi olla myös pahempaa. Ei vaan ole tapana lähteä vertailemaan ihmisten pahaa oloa, meneekö jollain huonommin kuin toisella...

Voimia ap:lle, mutta koita ymmärtää opettajankin puoli asiaan. Edelleenkään tuossa raportoinnissa ei ole mun mielestä mitään asiatonta. Opettaja ei saa joutua nyrkkeilysäkiksi. Itsekin sen olen päiväkodissa kokenut ja ei kiitos enää ikinä! Keinot on todellakin vähissä, karkuunkaan ei voi juosta...Koittakaa löytää yhteistyöllä oikea paikka lapsellesi.

Pakko oli poistua hetkeksi. Yritin koota itseni, laittaa lapsille ruokaa ja lopettaa itkemästä. Mietin tuossa, että mun lapsilla pitäisi olla onnellinen ja ihana lapsuus. Ei tämmöinen, jossa äitikään ei kestä itkemättä edes yhtä päivää. :(

Jotkut teistä on ymmärtäneet mitä tarkoitin ja ehkä senkin, miltä musta tuntuu. Osa ei, mutta osasin kyllä odottaakin sitä. Mulla ei ole mitään tarvetta valehdella mistään. Nimenomaan "rangaistus" -sanaa opettaja käytti, ja rangaistukseksi lapsi on sinne pienryhmään sitten mennyt. Kun kysyin, miksei saa olla siellä enää, kuten viime kevään ja viime syksyn, niin opettaja sanoi ettei se ryhmä ole tarkoitettu käytöshäiriöisille. En tiedä miksi sitten viime vuonna, eri opettajien ollessa kyseessä, nimenomaan ehdotettiin tuota pienryhmää ja opettajien toivomuksesta sitten lisättiin niitä tunteja siellä. Ja nyt ei sitten enää.

Mä olen joutunut niin monet kerrat kertomaan tarinani alusta saakka, kohtaamaan niin monet ihmiset, joille olen joutunut vakuuttelemaan että se, mitä kerron on totta. Että en mä jaksa enää. Mun ex on täysin tunnekylmä, sadistisen väkivaltainen ihminen, jonka ainoa tavoite on se, että mä muserrun. Ei se lapsistaan välitä, ei ole koskaan välittänyt. Ja nyt siitä kaikesta joutuu maksamaan mun lapset. Se on väärin ja epäreilua. Mutta antaa olla. En mä jaksa selitellä enkä vakuutella. Se on sitten niin, että ne vain ymmärtää, jotka on joutuneet samaa kokemaan. Muilta on turha odottaa ymmärrystä. Ei se haittaa. Olen tottunut tähän jo.

Ei se, että osaa katsoa asiaa myösvastakkaielta kantilta tarkoita sitä etteikö löytyisi ymmärrystä myös sinulle. Ymmärrän sinua mutta ymmärrän myös opettajaa -myös hän saa toivoa ymmärrystä.

Voimia :hug:

Ei se, että osaa katsoa asiaa myösvastakkaielta kantilta tarkoita sitä etteikö löytyisi ymmärrystä myös sinulle. Ymmärrän sinua mutta ymmärrän myös opettajaa -myös hän saa toivoa ymmärrystä.

Voimia :hug:

Hyvin sanottu, samaa mieltä olen.

Alkuperäinen kirjoittaja aino:
"Siis koittakaa nyt ymmärtää, että tässä on väsyny äiti! Äiti jonka lapsella on ongelmia, voiko pahempaa elämässä olla?" Siis varmasti on rankkaa, mutta yhtä varmasti elämässä voi olla myös pahempaa. Ei vaan ole tapana lähteä vertailemaan ihmisten pahaa oloa, meneekö jollain huonommin kuin toisella...

Voimia ap:lle, mutta koita ymmärtää opettajankin puoli asiaan. Edelleenkään tuossa raportoinnissa ei ole mun mielestä mitään asiatonta. Opettaja ei saa joutua nyrkkeilysäkiksi. Itsekin sen olen päiväkodissa kokenut ja ei kiitos enää ikinä! Keinot on todellakin vähissä, karkuunkaan ei voi juosta...Koittakaa löytää yhteistyöllä oikea paikka lapsellesi.

Minä ymmärrän opettajan ihan täysin! Johan tuossa aiemmin sanoin, että todennäköisesti lapsi on omalla käytöksellään aiheuttanut sen, että opettaja väsyy jolloin tulee toimittua toisella tavalla kuin normaalisti. Ainakin meidän kohdalla kysymys oli siitä, että OPETTAJALLA EI OLLUT KEINOJA puuttua tilanteisiin rakentavalla tavalla jonka vuoksi tilanne ei muuttunut miksikään. Lapsi sai jatkuvasti palautetta huonosta käytöksestä joten eihän hänellä ollut edes edellytyksiä kehittyä. Siksi oli niin tärkeetä, että opettaja sai lastenpsykiatrian väeltä konkreettistä neuvoa siinä miten asioihin pitää puuttua ja millälailla lapsi voi kasvaa kunnolliseksi ihmiseksi. Ei tässä kukaan mitään opettajan antamaa terapiaa ole vaatimassa mutta uskon että opettajan on helpompi toimia jos saa konkreettisia neuvoja. Ihan yhtälailla opettaja tarvitsee neuvoa miten tulee toimia jos lapsi saa esim. epilepsiakohtauksen. Ei ehkä täysin rinnastettavia toisiinsa mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta antaa olla. En mä jaksa selitellä enkä vakuutella. Se on sitten niin, että ne vain ymmärtää, jotka on joutuneet samaa kokemaan. Muilta on turha odottaa ymmärrystä. Ei se haittaa. Olen tottunut tähän jo.

Näin se valitettavasti on :( Koita jaksaa

:hug:

niin jos on normaalilla luokalla, saa normaalit palvelut. Samat kuin muutkin. Siirrä lapsesi erityisluokalle, niin saat erityispalvelut. Tolla kasvatus- ja perheneuvola taustalla saat lapsesi helposti siirrettya esy-luokkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aino:

Minä ymmärrän opettajan ihan täysin! Johan tuossa aiemmin sanoin, että todennäköisesti lapsi on omalla käytöksellään aiheuttanut sen, että opettaja väsyy jolloin tulee toimittua toisella tavalla kuin normaalisti. Ainakin meidän kohdalla kysymys oli siitä, että OPETTAJALLA EI OLLUT KEINOJA puuttua tilanteisiin rakentavalla tavalla jonka vuoksi tilanne ei muuttunut miksikään. Lapsi sai jatkuvasti palautetta huonosta käytöksestä joten eihän hänellä ollut edes edellytyksiä kehittyä. Siksi oli niin tärkeetä, että opettaja sai lastenpsykiatrian väeltä konkreettistä neuvoa siinä miten asioihin pitää puuttua ja millälailla lapsi voi kasvaa kunnolliseksi ihmiseksi. Ei tässä kukaan mitään opettajan antamaa terapiaa ole vaatimassa mutta uskon että opettajan on helpompi toimia jos saa konkreettisia neuvoja. Ihan yhtälailla opettaja tarvitsee neuvoa miten tulee toimia jos lapsi saa esim. epilepsiakohtauksen. Ei ehkä täysin rinnastettavia toisiinsa mutta silti.

Anteeksi väärinymmärrys: tuo alempi osa oli puhtaasti ap:lle tarkoitettu. Hänen eka tekstinsä vaan antaa ymmärtää, että opettajan pitäisi kestää iskuja tai lähinnä opettaja on surkea, kun ei älyä väistellä lyöntejä. Siinä kohtaa ainakin toivon ymmärrystä. En nyt viitsi toistaa itseäni ja varmaan en todella ole oikein ymmärtänytkään noita kirjoituksia, joten parempi jättää tämä tähän.

En tiedä helpottaako tämä sinun tuskaasi ja onko asia näin. Minulle tuli mieleen, että jos opettaja kirjaa tapahtumia paperille ja sinun tiedoksesi siksi, että JOS lapsesi satuttaa jotain muuta oppilasta, hänellä on joku keino todistaa, että on yrittänyt tiedottaa ja puuttua asiaan.
En osaa uskoa, että kirjoittaisi vain sinua loukatakseen, teillä molemmilla on sama tuska ja huolikin pienestä pojasta.
Koita asettua opettajan asemaan, hänellä on sinun lapsesi lisäksi huoli myös luokan muista lapsista. Toivon että saatte apua pian ja saat nauttia äitiydestä ja tavallisesta ihanasta pojastasi.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
En tiedä helpottaako tämä sinun tuskaasi ja onko asia näin. Minulle tuli mieleen, että jos opettaja kirjaa tapahtumia paperille ja sinun tiedoksesi siksi, että JOS lapsesi satuttaa jotain muuta oppilasta, hänellä on joku keino todistaa, että on yrittänyt tiedottaa ja puuttua asiaan.
En osaa uskoa, että kirjoittaisi vain sinua loukatakseen, teillä molemmilla on sama tuska ja huolikin pienestä pojasta.
Koita asettua opettajan asemaan, hänellä on sinun lapsesi lisäksi huoli myös luokan muista lapsista. Toivon että saatte apua pian ja saat nauttia äitiydestä ja tavallisesta ihanasta pojastasi.

juuri näin.

Hei voi olla, että opettaja tarkoituksella kirjoittaa ongelmat juuri siksi, että hän ajaa lapsen etua! Kun opettaja listaa ylös juuri noita ongelmia paljon niin lapsi helpommin voi saada siirron erityisopetukseen! Tosin lapsen itsetunnon kannalta pitäisi enemmänkin niitä kehuja löytyä kuin vain tuota häiriökäyttäytymistä. Kannattaa jutella opettajan kanssa asiasta.

Yhteistyössä