opettaja asiaa. onko tämä oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...........

Vieras
Kuulin tänään että meidän lapsi häiriköi koulussa toisen luokan oppilaita. En siittä ole tuohtunut vaan siitä miten siitä kuulin. Kuulin sen kaveriltani jonka lapsi on sillä luokalla jota hän häiriköi. Tämän luokan opettaja ei ilmeisesti ole puhunut lapseni luokanvalvojalle mitään mutta oli kehityskeskustelussa puhunut kaverilleni ja pyytänyt tätä kertomaan meille. Sillä muka estetään joku ihmeen merkintä. Toimiko toi toisen luokan ope ihan oikein kun puhu meidän lapsesta kaverilleni?

Itse en kyllä ensimmäisenä uskoisi sitä että opettaja on pyytänyt jonkun toisen opettajan vanhempaa kertomaan asiasta minulle. Se ei mielestäni olisi myöskään oikein ja pyrkisin koulun kanssa selvittämään asian. Puhuminen toisen oppilaan asioista voikin sitten olla vaikeampi selvitää, samoin kun se kumpi osapuoli häiriköinnin on nostanut esille opettaja vai oppilaan vanhempi.

No ei varmastikaan ole ope pyytänyt sun kaveria kertomaan sulle. :D

Kenties kaveri on ottanut open kanssa puheeksi että oma lapsi on sanonut että joku häiriköi ja siinä yhteydessä on sinun lapsestasi puhuttu.
Ja tuohan on ihan ok, koska asiahan koskee myös kaveriasi ja hänen lastaan.

Siis mun kaveri sano että opettaja oli ottanu sen puheeks ku oli kuullu siitä että tämä mun kaveri on tämän meidän häirikkö lapsen kummi. Eli siis jos tuo opettaja on ite ottanut sen puheeksi niin Se on siis tehnyt väärin

Kuulin tänään että meidän lapsi häiriköi koulussa toisen luokan oppilaita. En siittä ole tuohtunut vaan siitä miten siitä kuulin. Kuulin sen kaveriltani jonka lapsi on sillä luokalla jota hän häiriköi. Tämän luokan opettaja ei ilmeisesti ole puhunut lapseni luokanvalvojalle mitään mutta oli kehityskeskustelussa puhunut kaverilleni ja pyytänyt tätä kertomaan meille. Sillä muka estetään joku ihmeen merkintä. Toimiko toi toisen luokan ope ihan oikein kun puhu meidän lapsesta kaverilleni?

Jos näin todella on toiminut, ei se ole oikein.

Kuitenkin nyt sinuna olisin ensisijassa huolissani lapsesta. Miksi häiriköi?

Pitää kysellä ens viikolla kun on meidän kehityskeskustelu niin omalta opelta. Se toinen ope siis on tehny väärin jos näin on tapahtunut ja jos ei niin Sillon sain kaverini valheesta kiinni

Tyttö on vähän ilkikurinen luonne. Koulussa pärjää hyvin. Kyse on 3lk oppilaasta. Häiriköinti ei ole jatkuvaa vaan kohdistuu ainoastaan tiettyyn aikaan päivästä. Omassa luokassa käytös todistuksen mukaan kiitettävää

Kiitos vain kommentistasi. Jos mun kälkätys ei kiinnosta niin en ole pakottanut lukemaan. Kyllä meillä ihan riittävästi kuria pidetään mutta niin Se taitaa olla että kaikki pitää oppia kantapään kautta. Ja asiasta ei ole aiemmin voinut keskustella kun ollaan luultu että kaikki on hyvin kun luokan opelta tulee pelkkää kiitosta

Pitää kysellä ens viikolla kun on meidän kehityskeskustelu niin omalta opelta. Se toinen ope siis on tehny väärin jos näin on tapahtunut ja jos ei niin Sillon sain kaverini valheesta kiinni

Tämäkin on asia joka tuossa tilanteessa ensimmäisenä tai toisenakaan tulisi mieleen tilannetta selvitettäessä, kenet saan kiinni väärin tekemisestä. Kyse voi myös olla siitä että asioita on ymmärretty väärin joko sinä, toinen vanhempi tai esim. molemmat (toki opettaja tai luokanvalvoja, mutta heidän käsityksistäänhän me emme tämän keskustelun perusteella tiedä).

Luulen että en ymmärtänyt väärin kun mieheni oli vieressä ja
ymmärsi asian samalla lailla. Tässä vaan Se tulee mieleen että voiko opettajiin enään luottaa kun osa näkyy puhuvan toisten lasten vanhemmille toisten lapsista

Luulen että en ymmärtänyt väärin kun mieheni oli vieressä ja
ymmärsi asian samalla lailla. Tässä vaan Se tulee mieleen että voiko opettajiin enään luottaa kun osa näkyy puhuvan toisten lasten vanhemmille toisten lapsista

:D Voit vääntää toki asiasta vaikka miten kauan, mutta itse en tuota luottamus asiaakaan päättäisi keskustelematta itse ensin opettajan kanssa. Halutessa luottamuksen saa toki rikottua epäilyillä ja kerjäämällä tukea omille epäilyille keskustelupalstalla.

Yhteistyössä