onko tämä normaalia sääsken piston aiheuttamaa turvotusta? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ne ei ihan oikeesti anna sulle apteekista niitä tippoja mukaan kun ovat reseptitavaraa.
*että ottaa tämmöset päähän, ite oon kaikille pörriäisenpistoille allerginen, usko pois, tuo silmä ON kipee.*

ne on käsikauppatavaroita nykyään. zyrtec siis. näin ainakin se sh sanoi.

No mein apteekissa sanottiin ettei ole alle 6 vuotialle käsikauppatavaraa kun samasta syystä olin lääkettä hakemassa tytölle.

sairaanhoitajia on myös ohjeistettu pitämään potilaat päivystysvastaanotolta kaukana! Pysy kotona ja ota buranaa, sehän se on vakiovastaus, jos sinne sattuu soittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Jos se sairaanhoitaja on sanonut, että heillä on lupa ohjeistaa käyttämään tuota Zyrteciä myös alle 6-vuotiaalle, niin eiköhän asia silloin niin ole.

No apteekista sanottiin mulle että oliko sairaanhoitajalla lääkärin lupa antaa lapselle antihistamiinia. Ja ei myynyt mulle mitään kun sanoin että on tytölle joka on vasta 5v.

Hoitaja olen, ja parempi vain uskoa sitä sh siellä päivystyksessä, eikä täällä "kotilääkäreitä"..Nettipalstat ovat huonoja paikkoja kysyä asiantuntija apua. Apteekissakin on farmaseutteja jotka osaavat ja haluavat auttaa...Ei hätää, pian turvotus laskee...

Kesän ekat hyönteisten pistot aiheuttaa aina meillä hirveitä patteja ja turvotuksia. Loppukesästä ei edes enää huomaa mitään hyttysenpistoja, eikä ne enää ees kutita samalla lailla.
Jos lapsi on normiterve, ei siis mikään allergikko niin ei todennäköisesti tarvitse heti lähteä viemään sairaalaan. Se joka sanoi ettei lapsen sairaalakäynnit maksa oli väärässä. Päivystys maksaa aina.

No voi jeesus kun tästäkin pitää saada tappelu aikaiseksi. Nainen on kyllä naiselle susi, ei voi muuta sanoa :o

Jos sitä zyrteciä kerran saa apteekista ilma reseptiä (saa, ostanhan sitä itsekkin joten tiedän) niin eikö se nyt ole yksinkeraista vaan mennä hakemaan sitä. Vai teettekö te tosiaan jonkun selvityksen aptekkiin mennessänne että kenelle ostan ja mitä? Eipä ne tädit varmaan kieltäydy sitä myymästä kun SE ON RESEPTIVAPAA! Jösses.

Tokihan sen lapsen olis sinne tk:hon voinu viedä, mutta jos nyt ei vienyt ja soitti ja sanottiin mitä tehdä niin miksi tämä ihmeen vouhkotus? Sivu tolkulla voihkitaan ja kitistään ja neuvotaan uudelleen ja uudelleen samoja asioita. Mitä se vaikuttaa? Luuletko oikeasti kääntäväsi jonkun pään jos haukut sen pystyyn palstalla? Siis oikeasti?

Zyrtec-tipat on auttaneet meidän pienellä. Ei olla lääkärissä käytetty vaan annettu heti zyrtecia. Meillä on allergisille lapsille aina zyrtec-tippoja varalla allergisten oireiden lieventämiseen.

Meijän pojalla oli just samanlainen joskus kun oli n.2v. Soitin päivystykseen ja kysyin mitä tehdään, tarviiko tulla näytille tai jotain, niin ohjeisti ihan että mennä suoraan vaan apteekkiin ja sanoa että soitettu on tk:seen, josta täti kertoi mitä lääkettä kysyä apteekista, en muista enää nimeä.. Mentiin sitte terveisten kera apteekkiin ja sielä sit apteekkarin kans katottiin se lääke ja muistaakseni yhden neljäsosan sai antaa sen ikäselle sillon siitä tabletista. Ihmetyttää tämä hysterisointi joka asiasta täällä, en karta itse lääkäriin menoa jos siihen on tarve. Mutta YLEENSÄ kyllä lapsen vanhemmat ymmärtää milloin sinne on tarvetta lähteä.

Yhteistyössä