Onko minulla napatyrä?? (KUVA)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella_80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stella_80

Vieras
Olen ollut jo muutenkin masentunut raskauden räjäyttämästä kropastani, mutta napa on ihan kamalin. Minulla oli kaunis kuoppanapa, kunnes kohtu ylitti navan ja vatsa alkoi paisua kunnolla. Tuolloin navassa oli kipujakin. Terveydenhoitaja sanoi silloin kaiken olevan normaalia, raskauteen liittyvää. Raskauden jälkeen laihdutin 10 kg odottaen että napa palautuisi. Välillä upposikin (ja sormin sen saa painettua), mutta ei ole palautunut normaaliksi. En kehtaa olla ikinä missään alasti tuon navan vuoksi! Siinä on luomikin... :( Onko minulla tyrä vai miksi se on tuollainen venähtänyt löllö? Kuva on tuolla (ei herkille): Aijaa.com - 6709021.jpg Mitä teen? Leikkaavatko yksityisellä ja voiko leikkauksen jälkeen vielä tehdä lapsia ilman että tapahtuu mitään kamalia? Kiitos vastauksista.

Kiitos vastauksesta Hilpuri Tilli. En tarkoittanut että sillä lisääntymiskykyyn olisi vaikutusta, vaan sitä, että jos laittavat sinne alle jotain verkkoa tms. (mitä yleensä tyräleikkauksissa laitetaan) niin liikkuuko se raskauden aikana vatsan pullistuessa tai onko muuta ongelmaa.

Kyllä tuohon monesti vihlaisee ja esim. vastalihaksia en voi treenata lainkaan. Ja jos teen toisen lapsen, pelkään niitä kamalia kipuja mitä siitä taas tulee. Ja napa näkyy naapuriin asti vaatteidenkin läpi ja tuo luomi hankautuu rikki (on nytkin rikki hankautumisesta).

tyrähän se, täällä toinen kohtalotoveri. Mulla tosin napa huomattavasti räjähtäneempi, aivan kokonaan levinnyt siis...kyllä sen verkon pitäisi kestää tulevat raskaudet, itse en ole vielä leikkauttanut kun meinaan tehdä vielä yhden lapsen ainakin, ja kun mulla meni vatsalihaksetkin täysin niin ne leikataan sitten samalla kun on lapsiluku täynnä. siihen asti korsetti vaan päälle ja menoksi.

Yhteistyössä