Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Mikä ihmeen harhaluulo tää on, että pitäisi koko ajan (tai aina edes päivittäin) siistiä paikkoja, että siisteystaso pysyisi hyvänä?"

No meillä ainakin tarttee kokoajan olla siivoamassa jos meinaa oikeesti pitää paikat siistinä. Monta kertaa päivässä saa siivota keittiön. Jos on tulossa vieraita, niin 5-10min pikasiivous, sisältäen ylimääräisten tavaroiden poiskorjaamisen, imuroinnin ja pikaisen pintojen pyyhinnän, keittiöstä varsinkin.

Jos perheessä on neljä lasta, voin kuvitella kuinka paljon saa olla siivoamassa, että olis kokoajan siistiä. Silleenhän se pysyy siistinä kun heti korjaa tai pyyhkii, mutta neljän lapsen kanssa saattaa olla mahdotonta
Meillä kans sais olla rätti kädessä koko ajan.
2+2 ja 2 kissaa vähän alle 60 neliön ja säilytystilat lähes nollassa. Kaikki tilat (paitsi tuulikaappi ja vessa) ovat yhtä tilaa, missään ei oikeastaan väliovia tai vastaavia tilan jakajia.
Ja kyllä, jotta ei olis sotkua, sekaista, hiekkaista ja muruista, saa olla jatkuvassa liikkeessä koko ajan.

VAIKKA toi vanhempi muksu osaakin siivota jälkensä, laittaa astiat koneeseen, hoitaa likapyykkinsä koriin ja pedata sänkynsä.

Ja ongelma on just säilytystilojen puute. Meillä on sohvan divaaniosassakin sellaista tavaraa säilössä, jota tarvitaan päivittäin, ulkovarastoissa harvemmin tarvittavat.

En jaksa panostaa, keittiön pidän sellaisena, että aina mahtuu kokkaamaan, ja vessa on puhdas. Muita ongelmakohtia tuijotan sit sillä silmällä kerran, pari viikossa.

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28732748:
Miehesi on aika iso ja sotkuinen tai teillä on joku mini kone?
No sillä menee sinne sukat, kalsarit, farkut, paita. Mies on kokoa XL eli vaatteet on tosi isot. No kyllä sinne jotain mun paitoja menee lisäksi, mut ei kyllä hirveesti. Ihan normaalin kokoinen kone meillä.

M32
Ei farkkuja pestä kerran päivässä eikä edes kerran viikossa. Deminharrastajat pesevät omiaan muutaman kerran vuodessa. Paitaakin voi hyvin pitää ainakin kaksi kertaa ennen pesua. Turha peseminen on vaatteiden ja energian tuhlausta.

No sillä menee sinne sukat, kalsarit, farkut, paita. Mies on kokoa XL eli vaatteet on tosi isot. No kyllä sinne jotain mun paitoja menee lisäksi, mut ei kyllä hirveesti. Ihan normaalin kokoinen kone meillä.
Mun mies on kokoa L ja tuonne meidän koneeseen (taitaa olla 6 kg kone, eli pieni näin suuren perheen koneeksi) mahtuu kyllä aika paljon enemmänkin, kuin miehen yksi vaatekerta ja muutama mun paita.

Puolitäytölläkö sä sitä konetta pyörität?

"vieras"
Kyllä mä silti ihmettelen, että koneellisen vie.. Onko sun mies kenties 8XL? Vertailen vain, että mun mies on L ja sen viikon pyykit (1 paita, 1 sukat, 1 boxerit per päivä + 1-2 housut viikossa) vie yhdestä koneellisesta ehkä 60%..

No, ei kai se mulle kuulu, ihmettelen vain kun teillä tuntuu olevan joka tilanne niin vitun hankala tai erikoinen. :D

• Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Jos äiti elää yksinhuoltajan elämää neljän lapsen kanssa niin koti voi näyttää kaamealta.
Siihen päälle paha mielenterveysongelma, alkoholi, vahva lääkitys.
Ei voi muuta odottaa.

Tukiverkostoja ei tuollaisilla ylensäkään ole. Sillat aina poltettu takaaansa.

Näin blogin jo aikaisemmin ja ihmettelen, että asiaa puidaan ja päivitellään vieläkin.
Kyllähän se kuvista katseltuna näytti, että elämänhallinta on vähän rempallaan. Sellaista se joskus on. Itse sain ensimmäisen lapseni aika nuorena ja muistan kuinka sotkuisessa kodissa on joskus tullut asuttua. Vaikka väkimäärä on sittemmin kasvanut ja eläimiäkin on, on kotini silti siistimpi nykyään.

Bloginpitäjän kodin epäjärjestys ei tee hänestä huonoa ihmistä. Hänen ja perheensä elämäntilanne nyt on se, mikä se tällä hetkellä on. Isossa perheessä ja masennusta vastaan taistellessa, ei kodin siisteys varmasti ole, eikä kuulukaan olla tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. Ulkopuolinen apu voisi olla aivan paikallaan.

Kuten jo aiemmin totesin, pahempiakin lääviä on.

Olen vieraillut ja ollutkin yökylässä maksimaalisen kaaoksen seassa. No perheen äiti olikin masentunut. 2 lasta ja kissä sekä koira ja mies jonka mielestä siellä oli ihan kotoisaa.

Sen kaaoksen selvittämiseen olisi tarvittu useita astianpesukertoja ( tiskari kävi vain kerran päivässä ), useita pesukoneellisia vaatteille. Vaatteiden, lelujen, tavaroitten lajittelua omille paikoilleen. Siihen taloon olisi uponnut töitä parin, kolmen päivän edestä ja se oli vasta sisäpuoli. Pihaan olisi uponnut toinen mokoma.

En ruvennut järjestelemään tai siivoamaan, kun en sinne sitä mennyt tekemään, vaan kyläilemään.

Sen käynnin jälkeen meillä on ollut verrattain siistiä. Sen verran kamala kokemus se oli.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä