Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
[QUOTE="nella";28730972]siis ettekö te pese ja kierrätä maitopurkkeja? meillä ne ainakin ensin huuhdellaan, sitten kuivuvat tiskipöydällä ja vasta kuivina heitetään pahviroskiin. miten te muut tämän hoidatte niin ettei niitä kuivuvia maitotölkkejä näy keittiössä?[/QUOTE]

Ihan poltettaviin laitetaan...

[QUOTE="nella";28730997]meillä on tiskikaappi aina täynnä kuivuvia astioita eli sinne ei mahdu[/QUOTE]

Meillä kuivauskaappi sen sijaan on täysin turha. Meillä pestään käsin vain kattilat ja paistinpannut, jotka kuivaan pyyhkeellä...joten tuolla kuivauskaapilla ei ole mitään käyttöä. Niinpä siellä kuivuu pahvit vallan hyvin :)

"nella"
Meillä kuivauskaappi sen sijaan on täysin turha. Meillä pestään käsin vain kattilat ja paistinpannut, jotka kuivaan pyyhkeellä...joten tuolla kuivauskaapilla ei ole mitään käyttöä. Niinpä siellä kuivuu pahvit vallan hyvin :)
ei meilläkään käsin tiskata vaan koneella, mutta jos antaa puhtaiden astioiden olla koneessa niin kauan, että ovat kuivia niin ehtii sitten taas kauheat kasat likaisia astioita kerääntyä tiskipöydälle. joten tyhjennän tiskikoneen heti kun on pessyt ja laitan astiat tiskikaappiin kuivumaan :) meillä ei itseasiassa tiskata edes kattiloita käsin, pelkästään paistinpannut.

"vieras"
Moni on sanonut, että tuo koti ei ole normaali ja ei tunne ketään jolla näyttäisi samalta, mutta uskallan epäillä - meillä pääsee joskus vastaava sekasotku valloilleen, ja siivoan aina ennen vieraita, ei kaverit ole koskaan nähneet meidän kämppää pahimmassa kunnossa.

Itse siivoilen jälkiä (omia ja muiden) pitkin päivää samalla kun teen muuta, niin paikat pysyy luontevasti siistinä (esim. tiskaan ruuanlaiton lomassa, ja pienet lapset tykkää auttaa kotitöissä, joten saadaan yhteistä tekemistä ja siivottua samalla :) ), mutta mies vastaavasti jättää kaikki sotkut ja tekee kerralla isomman siivouksen kun kämppä on ihan räjähtänyt. Jos mä tulen myöhemmin kotiin väsyneenä, niin en aina yksinkertaisesti jaksa alkaa siivota sitä mitä mies ja lapset on saaneet aikaan mun poissa ollessa, ja koska seuraavana päivänä ottaa päähän se sotku, koitan olla mahdollisimman paljon poissa kotoa. Sen jälkeen jaksan jo ehkä siivota, tai todennäköisemmin mies tekee kunnon siivouksen koko kämpälle ;)

kfkfkf
[QUOTE="nella";28731009]ei meilläkään käsin tiskata vaan koneella, mutta jos antaa puhtaiden astioiden olla koneessa niin kauan, että ovat kuivia niin ehtii sitten taas kauheat kasat likaisia astioita kerääntyä tiskipöydälle. joten tyhjennän tiskikoneen heti kun on pessyt ja laitan astiat tiskikaappiin kuivumaan :) meillä ei itseasiassa tiskata edes kattiloita käsin, pelkästään paistinpannut.[/QUOTE]

Meillä ainakin astiat on tulikuumia heti sen jälkeen ku kone on käynyt, ne on myös kuivia eli ei tarttis odotella et ne kuivuu, mut ei vaan yksinkertaisesti voi niitä heti nostaa kaappiin.
Hanskat kädessäkö sä ne nostelet :D

pakko sanoa että minustakin tuo asunto näytti todeela sekaiselta. Itseäni ehkä enemmän ahdisti se tavaran paljous kuin sekaisuus. Meillä on vain muutama isompi huonekalu ja lapsen lelutkin rankataan säännöllisesti jottei niitä kerry hervottomasti. Samoin vaatteet pidetään minimissä. Itselläni on taana kantaa aina kaikki irto vaatteet makkariin tuolille josta ne voi viikata kaappiin tai heittää pyykkiin illan päätteeksi. lelut kerätään joka ilta pois ja tosiaan niitä on aika vähän. esim leegot ja junarata oli pitkään jäähyllä koska niillä ei osattu leikkiä vaan heiteltiin ja levitettiin vain. tiskipöytä on mulle pyhäpaikka ja pyrin pitämään en aina siistinä. inhoan kun siinä lojuu jotain.
mut tosiaan. eihän tuo nyt katastrofi ollut. itse en vain pystyis seassa olemaan.

"nella"
Meillä ainakin astiat on tulikuumia heti sen jälkeen ku kone on käynyt, ne on myös kuivia eli ei tarttis odotella et ne kuivuu, mut ei vaan yksinkertaisesti voi niitä heti nostaa kaappiin.
no siinä parissa minuutissa missä nostelen edelliset astiat kuivauskaapista astiakaappiin on ehtinyt jäätyä koneessa olevat astiat niin ettei ne ole kuumia enää. :D mutta tosiaan meidän tiskikone ei kuivaa ihan kuivaksi ja kyllä esim. yläkorissa olevien astioiden päälle jää usein enemmänkin vettä.

[QUOTE="nella";28731009]ei meilläkään käsin tiskata vaan koneella, mutta jos antaa puhtaiden astioiden olla koneessa niin kauan, että ovat kuivia niin ehtii sitten taas kauheat kasat likaisia astioita kerääntyä tiskipöydälle. joten tyhjennän tiskikoneen heti kun on pessyt ja laitan astiat tiskikaappiin kuivumaan :) meillä ei itseasiassa tiskata edes kattiloita käsin, pelkästään paistinpannut.[/QUOTE]

Meillä kone kuivaa niin hyvin (kunhan on muistanut lisätä huuhtelukirkastetta, sillä se vaikuttaa kuivumistulokseen) että tiskit saa nostaa suoraan kaappiin, kunhan ne on ensin muutaman minuutin viilentyneet. Ovat nimittäin niin kuumia alkuun, että kädet palaa, jos niitä koittaa sieltä heti ottaa.

Toki jokusessa astiassa saattaa olla kosteaa (vaikka joku kippo, jonka reunoihin kosteutta jää, kun ovat kuperat) mutta ne kuivaan pyyhkeellä. Mutta meillä astiat saa siis nostettua suoraan omille paikoilleen, eikä tarvitse tehdä "välikuivatusta". Entisen koneen aikaan piti odotella sitä kuivumista, mutta tämä uusi kuivaa kunnolla. Tosin joskus teen sähkön säästämisen vuoksi (minäkö pihi? :D ) niin, että stoppaan ohjelman ennen kun kone on kuivattanut loppuun saakka, mutta näin toimin lähinnä sitten yötä vasten, jolloin tiskiä ei kerry.

Meillä on osa kattiloista keramiikkakattiloita, jolloin niitä ei siis suositella koneessa tiskattavan. Teräskattilat toki meilläkin menee koneeseen.

Meillä ainakin astiat on tulikuumia heti sen jälkeen ku kone on käynyt, ne on myös kuivia.
kui kaunan kestää et jäähtyy?
itse avaan luukun kun kone käynyt. vartin päästä astiat hyllylle ja uudet koneeseen. kattilat ja pannut pesen käsin heti kun ne tyhjenee. maitopurkit yms huuhtelen ravistan vedet pois ja taittelen keräykseen tai talvella nakkaan uuniin pesemättä.

[QUOTE="vieras";28730982]Meillä ei ole kuivauskaappia. Purkit kuivuu kyllä tiskipöydän kulmalla hetkisen ja sitten taitellaan johonkin isompaan pahvilaatikkoon, joka on tiskipöydän kulmalla siihen asti, että tulee täyteen ja viedään pahvinkeräykseen :)[/QUOTE]

meillä on uivauskaappi, mut ei sinne maitopurkkeja sovi kaiken muun sekaan :) siks meilläki ne kuivuu lavuaarissa, sit kerätään kassiin jolla viedään useampi purkki kerrallaan.
ja tuohon pyykkikori asiaan :) meil on kolme pyykkikoria (yks lastenhuoneessa ja kaks vessassa erikseen 40 ja 60 asteen pyykille) ja ne on AINA täynnä :D

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28731178:
meillä on uivauskaappi, mut ei sinne maitopurkkeja sovi kaiken muun sekaan :) siks meilläki ne kuivuu lavuaarissa, sit kerätään kassiin jolla viedään useampi purkki kerrallaan.
ja tuohon pyykkikori asiaan :) meil on kolme pyykkikoria (yks lastenhuoneessa ja kaks vessassa erikseen 40 ja 60 asteen pyykille) ja ne on AINA täynnä :D
Kuinka usein teillä pyykkikone pyörii?

Meitä on 4 henkeä ja pyörii joka päivä :)

Kuinka usein teillä pyykkikone pyörii?

Meitä on 4 henkeä ja pyörii joka päivä :)
joka päivä... oon tuolle esiteinille yrittäny selittää et ei päällysvaatteita tarvi vaihtaa joka päivä jos ne ei oo likasia.. saati että vaatteita vaihdettais monesti päivässä... mut tuleehan sitä silti, vauvalta tulee useampi likanen vaatekerta päivässä, kolme wee opettelee kuivaksi... plus mun ja ukon salibandykamppeet... jos olis kuivausrumpu niin vois pestä useamman koneellisen päivässä

"ihan totta"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28731263:
joka päivä... oon tuolle esiteinille yrittäny selittää et ei päällysvaatteita tarvi vaihtaa joka päivä jos ne ei oo likasia.. saati että vaatteita vaihdettais monesti päivässä... mut tuleehan sitä silti, vauvalta tulee useampi likanen vaatekerta päivässä, kolme wee opettelee kuivaksi... plus mun ja ukon salibandykamppeet... jos olis kuivausrumpu niin vois pestä useamman koneellisen päivässä
Hanki kuivausrumpu! Meillä samankokoinen perhe ja asuntokin melkein yhtä pieni, silti meillä on pyykkori melkein aina tyhjä. Ihan pakkohan kaikki pissa, puklu sun muut pyykit on pestä lähes heti sillä nehän alkaa homehtumaan jne. jos pyykkikoriin pitkäks aikaa jättää!

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28731263:
Kesällä parvekkeelle kuivumaan :)
Meilläkin vähän ongelmia kuivatustilojen kanssa, mut ulkona kuivuu nopsaan :)
Pari koneellista pystyy päivässä käyttämään. Meillä on vielä niin tyhmän mallinen kylpyhuone, et sinne ei oo saanu vedettyy naruja. Eli telineellä mennään :D

Muutetaan viikon päästä ja siinä asunnossa on onneks kylppärissä sopiva tila kuivatustelineelle, nyt meillä ei mahdu kylppäriin teline ollenkaan, kun se on pitkä ja kapea, tosi epäkäytännöllinen tila :/

meil pieni koti ja inhoan kuivaustelinettä. se ei siis mahtuis mihinkään loogisesti vaan olis aina tiellä. niinpäkiinnitin sen kattoon. keittiöön. kesäl kuivaan ulkona mut talvel kun hellas tuli ni pyykit kuivaa nopeasti. jos vieraita tulossa niin tyhjennän telineen. mut jos yllätyksenä tulevat niin saavat ihmetellä kalsareita ihan rauhas.

kfkfkf
meil pieni koti ja inhoan kuivaustelinettä. se ei siis mahtuis mihinkään loogisesti vaan olis aina tiellä. niinpäkiinnitin sen kattoon. keittiöön. kesäl kuivaan ulkona mut talvel kun hellas tuli ni pyykit kuivaa nopeasti. jos vieraita tulossa niin tyhjennän telineen. mut jos yllätyksenä tulevat niin saavat ihmetellä kalsareita ihan rauhas.
Mä taas en vois elää niin, että keittiössä roikkuis vaatteita katosta :D
Pakko saada ne kuivaamaan pois silmistä

meil on yks pyykkiteline makkarissa ja toinen tarvittaessa laitetaan joko lastenhuoneeseen, olohuoneeseen tai parvekkeelle...

joku käski hommata kuivausrummun, joo no ekaksi, se ei sopis täällä mihinkään ja tokaksi vastaan tulee raha ;) tottakai ilomielin sen hommaisin jos olis mahdollisuus..

[QUOTE="nella";28731415]no niinpä, aika kamala ajatus :D

ja yyh sitä kun vaatteet pölyävät ruokaan ja kaikki ruuankäryt tarttuvat kosteisiin vaatteisiin. yyh...[/QUOTE]

ne kuivaakin yön aikana. siihen mahtuu helposti pari koneellista ja aamulla on kuivat pyykit ilman käryjä. enkä mä niitä yöllä joudu katteleen.

ne kuivaakin yön aikana. siihen mahtuu helposti pari koneellista ja aamulla on kuivat pyykit ilman käryjä. enkä mä niitä yöllä joudu katteleen.
ja siis välillä kuivaan aamullakin jos jonnekin lähdetään. mut todella harvoin ovat päivällä roikkumassa. ja kun huonekorkeus on liki kolme metriä ni ei niitä sukkia siel katonrajas edes huomaa.

"jooh"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28731468:
meil on yks pyykkiteline makkarissa ja toinen tarvittaessa laitetaan joko lastenhuoneeseen, olohuoneeseen tai parvekkeelle...

joku käski hommata kuivausrummun, joo no ekaksi, se ei sopis täällä mihinkään ja tokaksi vastaan tulee raha ;) tottakai ilomielin sen hommaisin jos olis mahdollisuus..
teillä on siis päältätäytettävä pyykkikone?
no ihan koyhyysrajalla meilläkin elellään, mutta olen ostanut 120 eurolla huuto.netistä hyvän rummun. toiminut jo neljä vuotta :)
huuto.netistä ostin myös pesukoneen, se oli 200 euroa mutta oli 6kk vanha.

[QUOTE="jooh";28731488]teillä on siis päältätäytettävä pyykkikone?
no ihan koyhyysrajalla meilläkin elellään, mutta olen ostanut 120 eurolla huuto.netistä hyvän rummun. toiminut jo neljä vuotta :)
huuto.netistä ostin myös pesukoneen, se oli 200 euroa mutta oli 6kk vanha.[/QUOTE]

ei oo ku sivusta täytettävä, mut ei tuonne vessaan mahdu :D hyvä että toi pyykkikone mahtuu

Yhteistyössä