Onko tämä varastamista?

  • Viestiketjun aloittaja vieraiewflija
  • Ensimmäinen viesti
Toi on ihan eri asia. Se että sulla on iso kauppa ja sieltä joku ottaa jotain niin se otettu siltä kaupalta eikä siltä. Ihan selvä ero. Ei ole otettu suoraan siltä vaan otettu kaupalta.
No hei, aloitetaanko kaikki tekemään samaa? Mä voin kitata tuorepuristettua appelsiinimehua ja omppuviiniä, ota sä vaikka kotikalja naapurikopissa ja sit sun Jonnen, Jessican ja Jessen kans voit kitata energiajuomia.
Oisko jollakin palstalaisella vauvaa ja pikkulapsia? Siitä vaan Nannia antamaan pullolla kolmannessa pukukopissa ja isommille limsaa, niin jaksaa koko kauppareissun kitisemättä eikä tule kassaraivaria.
Tehdäänkö jonotusnumerot niihin koppeihin kaikille?

Mikä v***n oikeus joillakin on varastaa kun ei meillä muillakaan ole, koska jos jokainen tekisi niin, niin tää maa olisi konkurssissa? Turha länkyttää että on se jo nyt konkassa, mutta on tämä nyt edes jonkinmoinen hyvinvointivaltio vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja on niiiiiiin turha haukkua mamuja, mustalaisia tai venäläisiä varastamisesta tai epärehellisyydestä, koska kohta näköjään ihan kantasuomalainen porukka tekee ihan samaa.
Mutta miten pärjää ne varastelevat ihmisryhmät? Pysyvät kurjuudessaan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No hei, aloitetaanko kaikki tekemään samaa? Mä voin kitata tuorepuristettua appelsiinimehua ja omppuviiniä, ota sä vaikka kotikalja naapurikopissa ja sit sun Jonnen, Jessican ja Jessen kans voit kitata energiajuomia.
Oisko jollakin palstalaisella vauvaa ja pikkulapsia? Siitä vaan Nannia antamaan pullolla kolmannessa pukukopissa ja isommille limsaa, niin jaksaa koko kauppareissun kitisemättä eikä tule kassaraivaria.
Tehdäänkö jonotusnumerot niihin koppeihin kaikille?

Mikä v***n oikeus joillakin on varastaa, koska jos jokainen tekisi niin, niin tää maa olisi konkurssissa? Turha länkyttää että on se jo nyt konkassa, mutta on tämä nyt edes jonkinmoinen hyvinvointivaltio vielä.
Mulla ei ole mitään tekemistä ton alotus viestin kanssa. Mä olen kinannut sun kanssa kun ollaan eri mieltä näpistelystä. Mä en osaa olla kauhuissani jos joku ottaa kaupasta joskus jotain enkä osaa olla siitä jos joku matkustaa pummilla tai lunttaa koulussa. Kaikki ei tuu koskaan tekemään noin koska ei ne uskalla. Koulua jos oltais käyty samaan aikaan sä olisit voinut tehdä mun tehtäviä ja auttaa kokeissa ja mä olisin järjestänyt sulle meikkejä sun muuta sellasta. En mä jaksa uskoa että muistelisit mua pahalla. En mä ole ottanut pitkään aikaan kaupasta mitään koska mä en kehtaa jos jäisin kiinni eikä mulla ole enää pokkaa ja jännittäisin ihan varmaan liian paljon.
 
Mulla ei ole mitään tekemistä ton alotus viestin kanssa. Mä olen kinannut sun kanssa kun ollaan eri mieltä näpistelystä. Mä en osaa olla kauhuissani jos joku ottaa kaupasta joskus jotain enkä osaa olla siitä jos joku matkustaa pummilla tai lunttaa koulussa. Kaikki ei tuu koskaan tekemään noin koska ei ne uskalla. Koulua jos oltais käyty samaan aikaan sä olisit voinut tehdä mun tehtäviä ja auttaa kokeissa ja mä olisin järjestänyt sulle meikkejä sun muuta sellasta. En mä jaksa uskoa että muistelisit mua pahalla. En mä ole ottanut pitkään aikaan kaupasta mitään koska mä en kehtaa jos jäisin kiinni eikä mulla ole enää pokkaa ja jännittäisin ihan varmaan liian paljon.
Uskalla? Ei kaikki onneksi varastaisi vaikka uskaltaisi.
Onneksi monilla ihmisillä on kyky nähdä omien tekemisten vaikutukset muihin tahoihin, pitkällä aikavälillä. Semmoiset ihmiset ei ole vain minäminäminä ja minun etuni.

Mä en olisi koulussa tehnyt sun puolesta mitään, neuvonut ehkä olisin mut olisit saanut luvan tehdä ne tehtävät ihan itse.

No, mustalais-tai venäläiskulttuuria kohti sit onkin Suomi menossa, jee.
 
vierailija
Uskalla? Ei kaikki onneksi varastaisi vaikka uskaltaisi.
Onneksi monilla ihmisillä on kyky nähdä omien tekemisten vaikutukset muihin tahoihin, pitkällä aikavälillä. Semmoiset ihmiset ei ole vain minäminäminä ja minun etuni.

Mä en olisi koulussa tehnyt sun puolesta mitään, neuvonut ehkä olisin mut olisit saanut luvan tehdä ne tehtävät ihan itse.

No, mustalais-tai venäläiskulttuuria kohti sit onkin Suomi menossa, jee.
En mä sillon olis sulle meikkejäkään järjestänyt. Siinä ei olis mun kannalta mitään järkeä. Paitsi tietenkin rahalla. mä en ymmärrä sunlaisia koska sä olet se joka hyötyis oikeesti ja olisit voinut saada vielä ilmaseks.. Uskaltamisesta se on ihan hirveesti kiinni ja vaikka kuinka moni sanoi ettei ne ite uskalla.
 
En mä sillon olis sulle meikkejäkään järjestänyt. Siinä ei olis mun kannalta mitään järkeä. Paitsi tietenkin rahalla. mä en ymmärrä sunlaisia koska sä olet se joka hyötyis oikeesti ja olisit voinut saada vielä ilmaseks.. Uskaltamisesta se on ihan hirveesti kiinni ja vaikka kuinka moni sanoi ettei ne ite uskalla.
Oletko kuullut moraalista?
Sä ajattelet vaan hyötymisiä.

Mä en olisi tehnyt sun läksyjä senkään takia että seuraavalla tunnilla olisit ollut ihan pihalla.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Ilman omaatuntoa
Nappasin lähimmäiseltäni! Eilen lähtiessäni kaupassa käymään jo aikoessani pumpata renkaaseen ilmaa, niin huomasin, että venttiilin hattu oli pöllitty. Kaupan fillaritelineessä oli oman fillarin vieressä toinen. Otin siitä hatun ja sujautin oman fillarin venttiilin suojaksi. Omatunto ei kovastikkaan raapinut.
 
vierailijamies
Useinkin kaupassa nautin oluet sovituskopissa, kun eukkoni kanssa olen ostoksilla. On pakko kun se kestää ja kestää ja on tylsää. Pikku tumut kopissa, ja taas jaksaa :)
 
vierailija
Vauhdikas ilta Hämeessä: juopottelua sovituskopissa, etsintäkuulutettu hengaili ravintolassa...

Sunnuntai 30.10.2016 klo 10.11

Lauantaina iltapäivällä noin 30-vuotias mies meni keskustassa sijaitsevaan myymälään, jossa otti laatikollisen olutta mukaansa. Mies meni juomaosaston kautta vaateosaston sovituskoppiin olutlaatikkonsa kanssa alkaen naukkailemaan juomia.

Henkilökunnan mennessä sovituskoppiin tarkistamaan asiaa havaittiin, että mies oli sammunut sinne. Tapausta todisti 10 tyhjää tölkkiä. Poliisipartio korjasi päihtyneen suojiinsa ja asiasta kirjattiin rikosilmoitus näpistyksestä.

Kyseessä oli miehen 10. anastusrikos vuoden aikana.

JOHANNA MATTINEN
johanna.mattinen@iltalehti.fi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016103022539563_uu.shtml
 

Yhteistyössä