Onko tämä varastamista?

  • Viestiketjun aloittaja vieraiewflija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kukahan tässä on säälittävä? Trollaatko ihan huvin vuoksi?
Säälittävä on toi kaupan pitäjä. En mä sitä mielipidettä muuta. Säälittävää on aina kun joku jolla on rahaa avautuu siitä että ne voi menettää jotain. Multa ei tule sääliä tollasille löytymään. Se pitää sitä kauppaa sen takia että sais rahaa siitä eikä sen takia että ihmiset sais ruokaa.
 
Säälittävä on toi kaupan pitäjä. En mä sitä mielipidettä muuta. Säälittävää on aina kun joku jolla on rahaa avautuu siitä että ne voi menettää jotain. Multa ei tule sääliä tollasille löytymään. Se pitää sitä kauppaa sen takia että sais rahaa siitä eikä sen takia että ihmiset sais ruokaa.
Jos olisi hyvätuloinen, olisi varaa ostaa koiranpentu heti (maksaa 1000-1500) tai maksaa se edes 3-4 kuukaudessa. Mutta tuo kauppias ei ole.

Mä en halua moittia työttömiä. Mutta jos joku tekee töitä niska limassa ja saa siitä jopa palkkaa, niin onko häntä rangaistava siitä?

Mikä estää sua tai ap:ta perustamasta kauppaa, jos se on teistä lasten leikkiä?
 
Myymälävarkaat ja muut huijarit kuvittelevat olevansa ainoita. Mutta heitäpä on useampia, ja pienistä puroista tulee iso virta ja hävikki.

Ja aina kannattaisi ajatella että mitä jos jokainen ajattelisi ja tekisi samoin?
 
vierailija
Jos olisi hyvätuloinen, olisi varaa ostaa koiranpentu heti (maksaa 1000-1500) tai maksaa se edes 3-4 kuukaudessa. Mutta tuo kauppias ei ole.

Mä en halua moittia työttömiä. Mutta jos joku tekee töitä niska limassa ja saa siitä jopa palkkaa, niin onko häntä rangaistava siitä?

Mikä estää sua tai ap:ta perustamasta kauppaa, jos se on teistä lasten leikkiä?
Puhuttiin ton valittamisesta kun sen tyttö ei saa sitä ja tätä. Mä en usko että ei saa ja toi sen koiranpentu on vaan liian säälittävä itkeminen. Ihmisillä on oikeita ongelmia ja toi kehtaa alkaa itkeä jostain tollasesta. Enkä ole puhunut mistään kaupan perustamisesta. Mistä sellasta keksit?? Mä en tiedä millasta on pitää kauppaa mut ei ne sitä pidä jos ne ei saa rahaa siitä. Nykyään kait liikeketjut hoitaa ite sen pitämisen ja kaikki on vaan töissä niissä. Parempi olis tollekin kun noin paljon stressaa. Jotenkin ei kuulu edes tähän päivään.
 
Oli trolli tai ei, mutta alkoi pänniä.

Tää yhteiskunta rakentuu niiden panokselle jotka tekee töitä ja on rehellisiä. Se työttömyysturva on maksettu osittain myös niiden selkänahasta jotka herää aamulla aikaisin ja yrittävät puurtaa väsyttävässä työssä.

Aina löytyy meitä pärjäävämpiä ja rikkaampia. Aletaan kadehtia heitä, aletaan jokainen varastella ja kohta koko systeemi romahtaa.
 
Piipalkkaon valittamisesta kun sen tyttö ei saa sitä ja tätä. Mä en usko että ei

saa ja toi sen koiranpentu on vaan l ttylit ävä itkeminen. Ihmisillä on oikeita ongelmia ja toi kehtaa alkaa itkeä jostain tollasesta. Enkä ole puhunut mistään kaupan perustamisesta. Mistä sellasta keksit?? Mä en tiedä millasta on pitää kauppaa mut ei ne sitä pidä jos ne ei saa rahaa siitä. Nykyään kait liikeketjut hoitaa ite sen pitämisen ja kaikki on vaan töissä niissä. Parempi olis tollekin kun noin paljon stressaa. Jotenkin ei kuulu edes tähän päivään.
Tietysti se saa siitä rahaa. Se on sen palkka. Ei kukaan ilmaiseksi työtä tee. Mutta mitään ökyelämää tuo nainen ei vietä.

Se on yks hailee miten palkkansa saa,työläisenä vai kauppiaana. Meetkö sä varastamaan naapurin yh-sairaanhoitajaltakin vaikka pihalta tavaroita kun se saa palkkaa työstään?
 
vierailija
Oli trolli tai ei, mutta alkoi pänniä.

Tää yhteiskunta rakentuu niiden panokselle jotka tekee töitä ja on rehellisiä. Se työttömyysturva on maksettu osittain myös niiden selkänahasta jotka herää aamulla aikaisin ja yrittävät puurtaa väsyttävässä työssä.

Aina löytyy meitä pärjäävämpiä ja rikkaampia. Aletaan kadehtia heitä, aletaan jokainen varastella ja kohta koko systeemi romahtaa.
Ei niitä töitä ole kun joillekin. Mä en ymmärrä miten voit olla noin pihalla. Tää sun systeemis romahtaa kun ei anneta kaikille riittävää rahaa elämiseen. Vaikka sä olisit kuinka rikas tahansa niin mä tiedän että sä et nauti elämästäs jos turvallisuutes menee. Mistä sitten köyhät voi saada rahaa jos ei anneta enää valtiolta mitään. Jos sulla on rahaa ja mulla ei enkä mä voi saada mistään rahaa niin mä otan sulta. Sä yrität estää mutta mulla ei ole mitään menetettävää. Sulla on menetettävää ja sen takia olis parempi antaa kaikille mahdollisuus elää.
 
vierailija
Jos tarkoitat kaljojen juomista kaupassa, niin kyllä se on juurikin noin helppoa :)
Kokemusta on.

Mitä se jonkun ison citymarketin budjetissa tuntuu, jos joku nyt vetää kaljapäkin ja 1 euron lihapiirakan?
Tuskin se itse citymarketin budjetissä näkyy, pistävät jonkin sentin lisää hintoihin ja me maksavat asiakkaat saamme sitten maksaa tuollaisten kusipäiden varkaudet.
 
Ei niitä töitä ole kun joillekin. Mä en ymmärrä miten voit olla noin pihalla. Tää sun systeemis romahtaa kun ei anneta kaikille riittävää rahaa elämiseen. Vaikka sä olisit kuinka rikas tahansa niin mä tiedän että sä et nauti elämästäs jos turvallisuutes menee. Mistä sitten köyhät voi saada rahaa jos ei anneta enää valtiolta mitään. Jos sulla on rahaa ja mulla ei enkä mä voi saada mistään rahaa niin mä otan sulta. Sä yrität estää mutta mulla ei ole mitään menetettävää. Sulla on menetettävää ja sen takia olis parempi antaa kaikille mahdollisuus elää.
Miks sun pitää rankaista niitä jotka töitä tekee?

Toinen kyssäri:Jos sulla on töitä / jos saat töitä, niin tykkäisitkö kun 10-15 tuttuasi (jos saat iskostettua ajatteluasi lähipiiriin) kävisivät nyysimässä sulta vähän väliä mitä olet omin käsin ansainnut?
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101022444210_uu.shtml

Tossa ei puhuta varastamisesta. Mitä muuta se on??? Echon mielestä varmaan ihan normaalia ja kivaa toimintaa. Noin ne kauppiaat tekee. Ne huijaa koko ajan aina jossain. säätelee vaakoja sun muuta.
En mä hyväksy tuotakaan. Mutta oikeuttaako se ketään asiakasta varastamaan? Ei.
Jos näkee toisen tekevän väärin, onko itse pakko tehdä samoin?
"No kun toi alotti."
 
vierailija
Ei kaikki kauppiaat rahassa kylve. Keväällä oli lehdessä yh-äiti-kauppuaan vetoomus.

"Pukinmäellä toimiva kauppias Sonja Forss sai tarpeekseen myymälävarkaiden ”nämä ovat yhteiskunnan tavaroita” -ajatuksista.Helsingin Pukinmäellä toimivan K-kauppiaan mitta täyttyi. Perjantai-iltana kaupassa jäi kiinni myymälävarkaita. Näitä näpistyksiä on ollut jatkuvasti, varsinkin kesäaikana.Viime vuoden lopulla aloittanut K-kauppias Sonja Forss, 34, päätti toimia.– Koko yön olen valvonut ja sitten hitsasi kiinni. Turhauduin niin, että aamulla päätin kirjoittaa suoraan varkaille, hän kertoo Ilta-Sanomille.Sonja Forss kirjoitti Facebookin vetoomuksen, joka on osoitettu myymälävarkaille. Hän halusi kertoa kauppiaan elämästä.Forssia raivostuttaa erityisesti varkaiden vinoutuneet ajatukset siitä, että kyllä yhteiskunta maksaa.– On tullut suoraan varkaiden suusta, kun heidät on otettu kiinni ja pyydetty takaisin tavaroita, että mitä se sinua haittaa, jos me pöllitään. Nämähän ovat yhteiskunnan tavaroita.Hei kaikki varkaat, olen todella kyllästynyt toimintaanne, välinpitämättömyyteenne ja itsekkyyteenne.Forss kirjoittaa Facebookissa, miten varkailla on erikoisia väärinkäsityksiä.Varkaat kuvittelevat, että kun he varastatte K-kaupasta, he varastavat yhteiskunnalta. Lisäksi varkaat kuvittelevat, että kauppias on jotenkin rikas ja se oikeuttaa toimintaan.– Haluan oikaista nämä: 1. En ole yhteiskunta ja 2. En ole rikas.Forss kertoo, että hän on yrittäjä, kauppias ja lisäksi yhden pienen tytön totaaliyksinhuoltaja.– Jokainen kaupassa oleva tuote on kauppiaan maksama. Kun varastatte, varastatte minulta. Varastatte myös yhdeltä seitsämänvuotiaalta tytöltä, joka haaveilee koiranpennusta ja sille kiiltävästä kaulapannasta.Forss sanoo, että moni kauppias on voimaton myymälävarkaiden kanssa. Vaikuttaa siltä, että jotkut eivät vältä, vaikka heille kertyy näpistyksiä ja sakkomaksuja."
Nyt taidetaan puhua isoista ketjuista kuten citymarket, prisma. Ei taida lähhikmarketissa olla sovituskoppia tai vaatteita myynnissä. Pienistä liikkeistä varastaminen on törkeää, mutta veikkaan, että isoille tulee sitä hävikkiäkin niin paljon, ettei paöjon missään tunnu. Pienet omistajat varmaan ottavat me loput ruuatkin kotiin tai ainakin luulisi niin.
 
Nyt taidetaan puhua isoista ketjuista kuten citymarket, prisma. Ei taida lähhikmarketissa olla sovituskoppia tai vaatteita myynnissä. Pienistä liikkeistä varastaminen on törkeää, mutta veikkaan, että isoille tulee sitä hävikkiäkin niin paljon, ettei paöjon missään tunnu. Pienet omistajat varmaan ottavat me loput ruuatkin kotiin tai ainakin luulisi niin.

Onko sillä väliä? Iso marketti ->enemmän kävijöitä -> määrällisesti enemmän pukukopissa kaljottelijoita?

Aina ajatellaan että "hei, toimin yksin."
"Mä saan pölliä kun just mulla on ollu vaikeaa."
Juu, eivät toimi yksin.
 
vierailija
Ei niitä töitä ole kun joillekin. Mä en ymmärrä miten voit olla noin pihalla. Tää sun systeemis romahtaa kun ei anneta kaikille riittävää rahaa elämiseen. Vaikka sä olisit kuinka rikas tahansa niin mä tiedän että sä et nauti elämästäs jos turvallisuutes menee. Mistä sitten köyhät voi saada rahaa jos ei anneta enää valtiolta mitään. Jos sulla on rahaa ja mulla ei enkä mä voi saada mistään rahaa niin mä otan sulta. Sä yrität estää mutta mulla ei ole mitään menetettävää. Sulla on menetettävää ja sen takia olis parempi antaa kaikille mahdollisuus elää.
Echo tarkotti varmaan enemmänkin sitä, että työttömien, sairaiden, kotiäitien, eläkeläisten tulisi arvostaa sitä työtä mitä muut tekee, jotta sitä rahaa on myös niille, jotka eivät käy töissä. Ei kai kukaan ole iloinen siitä, että toinen istuu kerjäämässä kadulla?

"Töitä on vain joillekin" kuulostaa siltä, että suurimmalle osalle ei ole, mikä nyt ei pidä yhtään paikkansa. Tällä hetkellä on paljon keittiötyöntekijöitä, kokinpaikkoja vapaana, mutta palkka huono, joten ei mennä. Toki työkään ei välttämättä ole siitä parhaimmasta päästä. Kyllä tällä hetkellä on aika paljon työttömiä, jotka valitsevat kotona olemisen, koska raha käteen on saman verran tai vain vähän vähemmän. Mitä se kertoo? Työttömän tuet on niin suuret, ettei koe tarpeelliseksi mennä töihin. Jos palkkaa nostaa, nousee taas tuotteiden/palveluiden hinnat. Mäkin olen ollut menemättä töihin, vaikka olisi ollut töitä. Mulle tarjottiin ehkä viittä työpaikkaa puolen vuoden sisällä ilman koulutusta huonolla työkokemuksella. En mennyt, koska luin yliopiston pääsykokeisiin.

Jos joku folkfloristi on vuosia työtön, kannattaa ehkä laajentaa koulutusta. Monella alalla myös yrittäjyys on mahdollisuus. Toki valtion pitäisi tehdä siitä helpompaa ja turvallisempaa. Yrittäjä kun tippuu tukien piiristä eikä edes sossu välttämättä auta. Jonkun pitää vaan tehdä niitä töitä. Ja jos monet ammatit automatisoituu, saattaa jopa käydä niin, että suurin osa ihmisistä on yrittäjiä. On musta vähän törkeää valittaa menestyville yrittäjille, jotka ovat ehkä päässeet tilaan, jossa raskain työ on annettu jollekin toiselle ja saa istua siellä ylhäällä ja vedellä naruista hyvillä tuloilla. Jokaisella on mahdollisuus samaan.

Eräs työtön kommunisti mulle totesi, että jos hän olisi itse hyvätuloinen ja menestyvä, voisi hyvinkin ajatella täysin eri tavalla.
 
vierailijakauppias
Isoissa kauppaketjuissa kyseinen menekki on laskettu kaupan budjetissa joten ei asiasta tarvitse mitään numeroa tehdä.
Käytännössä työntekijöiltä viedään muutama sentti vuodessa joten ei vaikuta kenenkään elämään,päinvastoin!
Saadaan nälkäiset ja janoiset ruokittua kopeissaan.
 
Onko sillä väliä? Iso marketti ->enemmän kävijöitä -> määrällisesti enemmän pukukopissa kaljottelijoita?
Toi on muuten sillai törkeetä, et jos sovituskopeissa istutaan kittaamassa kaljaa niin missä asiakkaat sovittaa vaatteita?
Jos viidensadan takki jää henkariin kun sovituskopeissa istutaan juomassa kaljaa niin ne sovituskopit ei oikein toimi.

Täälläpäin juopottelutiloja kutsutaan kapakoiksi. Mut ei niitäkään sen vuoksi perusteta että niistä annettais kaljaa ilmaiseksi.
 
vierailija
Miks sun pitää rankaista niitä jotka töitä tekee?

Toinen kyssäri:Jos sulla on töitä / jos saat töitä, niin tykkäisitkö kun 10-15 tuttuasi (jos saat iskostettua ajatteluasi lähipiiriin) kävisivät nyysimässä sulta vähän väliä mitä olet omin käsin ansainnut?
Toi on ihan eri asia. Se että sulla on iso kauppa ja sieltä joku ottaa jotain niin se otettu siltä kaupalta eikä siltä. Ihan selvä ero. Ei ole otettu suoraan siltä vaan otettu kaupalta.
 

Yhteistyössä