Ä
"äippä"
Vieras
Meillä on nyt 8kk lapsi. Emme kuulu kumpikaan kirkkoon, eikä kuulu lapsikaan. Mieheni on hyvin pitkälti ateisti, itse olen ennemminkin agnostikko, sen enempää en jaksa omaa monimutkaista suhdettani uskontoon avata. Kysymys onkin se, että mitä teen siinä tilanteessa kun lapsi kysyy, mitä tapahtuu kun kuolen tai onko Jumala olemassa kun niin puhutaan jne. Ajattelin itse, että tällaisessa tilanteessa vastaan lapselle, että maailmassa uskotaan monella eri tavalla, ja sitä kautta alkaisin kertomaan minkälaisia ajatuksia maailmassa eri uskonlahkoilla on.
Oma äitini sanoi, että se luo lapselle turvattomuutta, jos äiti ei osaa vastata kysymykseen "äiti mitä sulle tai mulle tapahtuu kun kuollaan".
Miten te toimitte, jotka näillä periaatteilla lastaan kasvatatte? Mitä ongelmia on tullut vai onko ollut mitään ongelmia? Haluan antaa lapselleni vapauden itse tutkia omaa sisintään ja päättää mihin haluaa uskoa. Kerron toki mitä itse uskon. Toivoisin tähän ketjuun vinkkejä tulevaan!
Kiitos vastauksista!
Oma äitini sanoi, että se luo lapselle turvattomuutta, jos äiti ei osaa vastata kysymykseen "äiti mitä sulle tai mulle tapahtuu kun kuollaan".
Miten te toimitte, jotka näillä periaatteilla lastaan kasvatatte? Mitä ongelmia on tullut vai onko ollut mitään ongelmia? Haluan antaa lapselleni vapauden itse tutkia omaa sisintään ja päättää mihin haluaa uskoa. Kerron toki mitä itse uskon. Toivoisin tähän ketjuun vinkkejä tulevaan!
Kiitos vastauksista!