Onko täällä kellään Wiin Zumba Fitness -peliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuu sit kertoon :) Mulla on ens viikko raha viikko, ja kovasti oon tota harkinnu. Ja jos viittit kertoo kans et kumpi kolahti enemmän zumba vai active(ko sen nimi nyt olikaan).

Tulen kertomaan. =) Active 2 on niin hyvä peli, että en jaksa uskoa, että tämä Zumba ihan sille tasolle yltäisi, mutta saa nyt nähdä. Activea olen pelannut niin monta kertaa, että jotain uutta oli hankittava.

Tulen kertomaan. =) Active 2 on niin hyvä peli, että en jaksa uskoa, että tämä Zumba ihan sille tasolle yltäisi, mutta saa nyt nähdä. Activea olen pelannut niin monta kertaa, että jotain uutta oli hankittava.

Mä kovasti harkitsen että kumman hommaan. Alan kallistuu ton activen puoleen itsekin. Saahan sen zumban sitten myöhemmin hommattua :)

Missä päin asut? Siitä ei muuten nyt kannata maksaa kuin vajaat 40 euroa. Joissakin kaupoissa myydään edelleen noin 70-80 eurolla, mutta esim. Ruoholahden verkkokauppa.comissa oli 36,90, samoin Sellon Prismassa.

Vantaalla mä asun, Korsossa jos tarkkoja ollaan. Mä huomasi kanssa kovia hintaeroja. Pitäisköhän se lähtee Selloon eka kertaa ens viikolla :) Pitää varmaan soittaa etukäteen ettei tuu turhaan suhailtua!

:O Nyt aloitin sitten tämän Zumban ja enpä olisi uskonut, että en pääse aloittamaan kun en saa edes Wii-ohjainta siihen Zumba-vyöhön kiinni. Te joilla tämä peli niin mahtuiko teillä se ohjain siihen ihan normaalisti vai onko tässä vyössä joku ongelma? Minulla on se tasku vyössä niin tiukka, ettei ohjain mene kuin puoleen väliin ja silloinkin pitää tunkemalla tunkea sitä ja vyö se tasku on ihan tiukka siinä. Pelkään, että kohta hajoaa koko vyö...

:ashamed::ashamed::ashamed: Olenpas tyhmä... unohdin poistaa sen ohjainsuojuksen ohjaimen ympäriltä. Meni sitten ihan hyvin siihen taskuun. :ashamed: Menen jatkamaan peliä.

Hieman kokemuksia pelistä. Pelasin 20 minuutin aloittelijan tunnin läpi ja sitten aluksi harjoittelin niitä liikkeitä. Ei kyllä vaikuta minun peliltä. Ensinnäkin liikkeet on tosi vaikeita ja ruudulla on koko ajan värikkäitä valoja, jotka vilkkuu jatkuvasti. Herkemmät saa helposti varmaan epileptisiä oireita.. ja sitten itse liikkeet on tosi monimutkaisia ihan alussa jo. Aerobic on sata kertaa helpompaa. Jonkun verran ehti hiki tulla tuossa 20 minuutissa, mutta ei mielestäni ollut kovin tehokasta. Enemmän alkoi särkemään päätä, kun liikkeissä on koko ajan kääntymistä, ympärimenemistä jne. Pohkeissa tuntui jonkun verran, mutta ei siis mitenkään kovin paljoa.

Vaikka ei varmaan saisi heti lytätä uutta peliä näin lyhyen kokeilun jälkeen, mutta täytyy todeta, että Active 2:n ja tämän Zumba-pelin välillä ei ole vaikeaa todeta, että Active 2 on miljoona kertaa parempi peli.

Ensinnäkin kun siinä on tottunut siihen, että sydämensyke, kulutetut kalorit ja aika näkyy koko ajan ruudulla niin häiritsee tosi paljon, ettei tässä näe. Edes lopuksi ei ollut mitään tilastoja miten monta kaloria meni jne. Activessa on ihanan paljon tilastoja. Pelin aikana näkyy siis aika, kulutetut kalorit ja sydämensyke. Lopuksi saa vielä taulukot miten kalorit kului ja missä vaiheessa oli korkein syke, keskimääräinen sydämensyke jne. Tässä ei tule mitään! Esim. tuossa 20 minuutin ohjelmassa aikakin näkyy niin, että tulee esim. 4 minuuttia, sitten kun tämä on kulunut niin alkaa uudestaan joku 4 tai 5 min jne. Missään vaiheessa ei tiedä paljonko on kokonaisaikaa mennyt ellei itse laske ja pidä lukuja mielessä.

Kai tämä on myös ihmistyyppikysymys, että minkälaisesta liikunnasta pitää, mutta active on mielestäni miljoona kertaa monipuolisempi. On juoksua, ylävartalon liikkeitä, alavartalon liikkeitä, venytyksiä, hyppyjä ja vaikka mitä. Lisäksi aluksi on verryttelyt ja lopuksi venyttelyt. Tässä Zumbassa oli lopuksi cool down -nimellä jonkinlaista zumban venyttelyä, mutta siis muuten peli on koko ajan jatkuvaa liikkumista, pyörimistä. Minulla ainakin kävi se päähän. Kunto riitti kyllä hyvin, ei siin mitään, mutta vieläkin tuntuu päässä se pyöriminen. Activessa oli jo ihan heti ensimmäistä kertaa pelatessa sellainen tunne, että nyt se mahtava liikuntapeli on löytynyt.

Lisäksi pidän Activessa siitä, että siinä on tavoitteita. Esim. 9 viikon ohjelmassa on selkeä kalenteri, että 9 viikon aikana on 36 liikuntakertaa eli 4 kertaa viikossa, jotka on pakko tehdä. Lisäksi joka viikko voi halutessaan tehdä kuntotestin. Peli myös laskee tarkat tilastot sekä käynnissä olevan ohjelman osalta, että myös pelaajan koko pelin aikana pelatun määrän osalta.. lisäksi jos Wii on yhdistetty nettiin niin tilastot päivittyy suoraan nettiin, jossa voi käydä katsomassa omia tuloksiaan ja liittyä ryhmään, jossa on muita pelaajia ja voi verrata tuloksiaan muiden ryhmäläisten kanssa.

Menee taas Activen mainostamiseksi, mutta en kerta kaikkiaan löytänyt tästä Zumba Fitness -pelistä yhtään kohtaa mikä olisi paremmin kuin Activessa. Pettymys oli tämä peli, en usko, että alan tykkäämään, vaikka yritän antaa vielä pelille toisen mahdollisuuden. Wii Fitkin oli parempi kuin tämä ja en tykännyt kauheasti edes tuosta Wii Fitistä.

:O Nyt aloitin sitten tämän Zumban ja enpä olisi uskonut, että en pääse aloittamaan kun en saa edes Wii-ohjainta siihen Zumba-vyöhön kiinni. Te joilla tämä peli niin mahtuiko teillä se ohjain siihen ihan normaalisti vai onko tässä vyössä joku ongelma? Minulla on se tasku vyössä niin tiukka, ettei ohjain mene kuin puoleen väliin ja silloinkin pitää tunkemalla tunkea sitä ja vyö se tasku on ihan tiukka siinä. Pelkään, että kohta hajoaa koko vyö...

hyvin mahtuu ohjain siihen taskuun :D taitaa olla viallinen vyö

Itse pidän wii fitistä ja löytyy myös tasapainolauta, siitä saa myös seurapelin. Live zumbassa olen käynyt ja tykkään hirveästi, sinne on vaan taloudellisesti ja logistisesti vaikea päästä, joten kovasti odotin wii zumbaa.

sain ko pelin lahjaksi ja oli suuri pettymys.. musiikki on liian hiljaisella, ohjaaja lapsellinen väriä vaihtava möykky, joka ei puhu. voisi olla ihmismäisempi siis. Myös, ohjaajaa ei saa käännettyä selin (jota olisi helpompi matkia). Hyvää on se, että eri tunteja on jonkin verran ja kyllä itse sain 20min hien pintaan. Kuten jo aiemminkin todettu, kulutusta ei voi seurata millään eikä tavoitteiden asettelu ole mielekästä.

lisäksi "opetusosiossa" jankataan perus jalan siirtoa oikealle ja vasemmalle vaikka kuinka kauan, mutta vaikeat ristiin sivulle combot ohitetaan täysin, eikä jalan liikkeitä neuvota ollenkaan niiden kohdalla. opetusosiossa pitää valita joka kerta uusi tanssisessio eikä askelia voi opetella automaattisesti vaihtuvasti peräperään.

peli ei myöskään tunnista käsien liikkeitä ja ylipäätään sinne sun tänne ketkumalla saa pisteitä kasaan..

Voisinnkuvitella, että kotona zumbatessa vois antaa vain musiikn viedä ja "ohjaaja" olis vaan kuriositeettina, tai vinkkinä, jos ei itellä tule sen kummempia liikkeitä mieleen.

Yhteistyössä