Onko tää masennusta? Apuja kaipailisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmauduin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmauduin

Vieras
Vähän väliä, aika useinkin nykyään iskee sellaisia ahdistuneita oloja, päiviä. Tuntuu ettei mun elämällä ole mitään merkitystä, mä olen täysin turha. Oon miettinyt ja miettinyt tarkoitusta elämälleni, mutta mistään en saa otetta. Tulevaisuus näyttää aivan kamalalta. Mä en ees ymmärrä miks oon syntynyt, paitsi ehkä siks et huomaisin vaan olevani täysin turha tyyppi täällä maapallolla. Ihan kuin kädet olisivat sidotut, on paljon asioita mitä haluaisin tehdä mutta en voi. Hitto, että oon yrittänyt mutta aina ovet menee nenän edestä kiinni. Mä vaan elän tätä hiton turhaa elämääni ihan kuin sivusta katselijana kun otetta päärooliin en saa. Ymmärtääköhän kukaan. Nytkin tekis mieli vaan itkeä, jättää tää kaikki paska. Oon jatkuvasti huonolla tuulella, pinna palaa helposti.
Mitä mä teen? Mistä vois hakea apua? Kannattaako se edes?

Alkuperäinen kirjoittaja On:
todellaki masennusta!!! Tilaa aika vaikka omalle lääkärille ja sieltä pääsee eteenpäin :)

Mut millaista se apu sitten on? En usko, että mitkään masennuslääkkeet mun elämäntilannetta kuitenkaan muuttaa. Saako jostain keskusteluapua?

nyt kiiruusti tk-lääkärille tai sitten suoraan psykiatrian polille/mielenterveystoimistoon tai mikä se paikka sitten onkin paikkakunnallasi. Masentuneille on paljon erilaisia hoitomuotoja tarjolla; lääkehoito on yksi osanen. Ei lääkkeet sun elämätilannetta muuta, mutta ne antavat mahdollisuuden päästä käsittelemään asioita joita et juuri nyt edes jaksa ajatella tai ne aiheuttavat sinulle ahdistuneisuutta. Mielenterveysihmiset antavat kokonaisvaltaista apua, käytännön neuvoja ja ohjantaa ja terapeuttista keskusteluapua. Ja pyydät ajan pian, ja kun sen saat niin sitten kanssa muistat mennä!

Yhteistyössä