Onko synnytyksessä pakko ottaa se peräruiske??

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
Multa kysyttiin että miten on suoli toiminu ja sekuntti siitä niin istuin vessassa piiiiiiiitkään.... kunnes supparit oli niin kovat, että en kyenny enää istuu ja lisää tuli siinä tiimellyksessä... :x silloin se ei ollut pällimmäisenä mielessä....
Mä kanssa jumituin vessaan kun sain sen peräruiskeen. Ihan itse siis sen laitoin, ei sitä kukaan tule laittamaan, onneksi!

Mutta siis sehän lähetti tavaran matkaan ja sitten heti perään supistuksia niin vallan mahdottomasti että mä en kertakaikkiaan päässyt pöntöltä ylös!
Kun suppari loppui ja henki alkoi kulkea niin uutta het perään.

Kätilö koputteli ovella ja kyseli että oletko sä vieläkin siellä?? Ethän sä vain siellä synnytä? :eek:

Mua nauratti kauheasti kun roikuin kiinni lavuaarin reunassa ja mä huusin takas että en mä synnyttänyt vielä kun sen paskan, mutta mua supistaa niin etten mä ihan vielä pääse liikkumaan ovelle asti :LOL:
 
..
Ei se oo paha ollenkaan, mulle tarjottii esikoisen kans ja nopsa homma se oli ja musta paljo kivempi noin päin ku et sit kakit siihen sänkyyn puskiessa... tokan kans ei ehitty ruiskeita pistää. :/
 
kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei sitä automaattisesti synnärille mennessä sinne työnnetäkään.

Ekassa multa ei kysytty eikä sitä tarjottu ja pelko perseessä odotin että koskahan ne työntää jotain letkua sinne mihin aurinko ei paista[b/]. :ashamed:

Aah, ollapa nuori ja tietämätön :D


Toisessa synnytyksessä kätilö tilannetta tarkastaessaan sanoi että sun suolensisältö estää tätä avautumista, mitä jos ottaisit vähän apuja siihen?
(Mut oli pakotettu vuodelepoon viikoksi ja toimeliaan ihmisen suoli lepäs sitten kanssa vaikka koetinkin imeä levolaccia suoraan pullosta ja avittaa vielä luumumehulla. )


Mitä letkua :) Hui, ei mulle vaan mitään tollaseta laitettu, vaan ihan ruiskulla sitä ainetta =)


Se ei ole sit ihan kunnon vesiperäruiske, vaan sellainen klyx, joka on sellainen ruisku. Vesiperäruiskeessa saat ihan sitä letkua:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei sitä automaattisesti synnärille mennessä sinne työnnetäkään.

Ekassa multa ei kysytty eikä sitä tarjottu ja pelko perseessä odotin että koskahan ne työntää jotain letkua sinne mihin aurinko ei paista[b/]. :ashamed:

Aah, ollapa nuori ja tietämätön :D


Toisessa synnytyksessä kätilö tilannetta tarkastaessaan sanoi että sun suolensisältö estää tätä avautumista, mitä jos ottaisit vähän apuja siihen?
(Mut oli pakotettu vuodelepoon viikoksi ja toimeliaan ihmisen suoli lepäs sitten kanssa vaikka koetinkin imeä levolaccia suoraan pullosta ja avittaa vielä luumumehulla. )


Mitä letkua :) Hui, ei mulle vaan mitään tollaseta laitettu, vaan ihan ruiskulla sitä ainetta =)


Se ei ole sit ihan kunnon vesiperäruiske, vaan sellainen klyx, joka on sellainen ruisku. Vesiperäruiskeessa saat ihan sitä letkua:)


Niin, kun mä en tosiaan tiennyt että niitä on erilaisia :D
 
sanna
Ekassa synnytyksessä laitoin itse vesiperäruiskeen vessassa (olen hoitaja), tokassa pyysin, muttei annettu ja ponnistaessa tais vähän tulla tavaraa. Itse haluaisin koska en tykkää kakkia ponnistusvaiheessa.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
Multa kysyttiin että miten on suoli toiminu ja sekuntti siitä niin istuin vessassa piiiiiiiitkään.... kunnes supparit oli niin kovat, että en kyenny enää istuu ja lisää tuli siinä tiimellyksessä... :x silloin se ei ollut pällimmäisenä mielessä....
Mä kanssa jumituin vessaan kun sain sen peräruiskeen. Ihan itse siis sen laitoin, ei sitä kukaan tule laittamaan, onneksi!

Mutta siis sehän lähetti tavaran matkaan ja sitten heti perään supistuksia niin vallan mahdottomasti että mä en kertakaikkiaan päässyt pöntöltä ylös!
Kun suppari loppui ja henki alkoi kulkea niin uutta het perään.

Kätilö koputteli ovella ja kyseli että oletko sä vieläkin siellä?? Ethän sä vain siellä synnytä? :eek:

Mua nauratti kauheasti kun roikuin kiinni lavuaarin reunassa ja mä huusin takas että en mä synnyttänyt vielä kun sen paskan, mutta mua supistaa niin etten mä ihan vielä pääse liikkumaan ovelle asti :LOL:
:D :D
 
hip
Mulle sanottiin (TYKS) että mieluummin ovat antamatta. Kun ruiskeen pehmentämää ulostetta on hankalampi siivota, kuin jytyä kamaa. Eli kätilö ei halunnut antaa oman työmukavuutensa vuoksi :)
 
kätilönä 10vuotta
Voi teitä!! Kyllä sen ottaa voi jos mahdollisuus mutta eipä ne ulosteet oo opiskeluaikojen harjoittelujaksojen jälkeen säikäyttäneet. SUURIN OSA teistäkin jotka ei ottaneet, eivätkä mielestään asioita salissa tehneet, ovat kyllä asiat tehnyt. Täällä taisikin joku kirjoittaa että se siivous on osa rutiinia synnnytyksen aikana.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja hip:
Mulle sanottiin (TYKS) että mieluummin ovat antamatta. Kun ruiskeen pehmentämää ulostetta on hankalampi siivota, kuin jytyä kamaa. Eli kätilö ei halunnut antaa oman työmukavuutensa vuoksi :)
Juujuu, ymmärrän :D
Mulle ei siellä mainittukaan mistään peräruiskeesta, mut sisko puolestaan sai ruiskeen joskus 2007 kun kävi ponnistamassa..
 
jj
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei ole pakko, mutta homma siistimpää ja lapseenkaan ei mene kakkaa niin paljoa, SUOSITTELEN!

Mä en ymmärrä, miksi luonnollisista asioista tehdään niin isoja. Synnytyksessä tulee usein kakkaa, oli saanut ruiskeen tai ei. Ruiskeen jälkeen tavara vain on usein löysempää. Kätilö siivoaa sen kakan, kuten tuhansia kakkoja ennen sitä. Se on työtä, eikä aiheuta sen kummempaa reaktiota. En ymmärrä, miten lapseen vois mennä äidin kakkaa. Lapsi syntyy eri reiästä;)
 

Yhteistyössä