Onko sinusta ok, jos pieni lapsi näkee äidin kännissä tai krapulassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä, kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No väärinhän toi on ja sen tietää oravakin!

No näin juuri.

Tällaiset aloitukset ovat juuri niitä että pönkitetään omaa itsetuntoa. Siis väärinhän tuo on ja se on päivänselvää, mutta aivan turha tuollaista on tänne kirjoitella ja kauhistella. Sinusta se ei ap sen parempaa ihmistä tee.

Ei tosiaankaan ole ok olla humalassa lasten seurassa, eikä tietty mielellään krapulassakaan. Krapula on selitettävä lapselle sen mukaan minkä ikänen on. Siis isompi lapsihan voi olla tosi huolissaan muuten että mikä sitä äitiä tai iskää vaivaa kun on sairas. Itse tulee juotua enemmälti vaan kerran tai pari vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Mun mielestä krapula ei nyt ketään lasta pilaa. Eihän sitä lapsen edessä tarvi oksennella herranen aika. Jos toinen vanhemmista nyt jostain syystä on krapulassa, niin hän makaa meillä yläkerrassa nukkumassa omassa makkarissa suljettujen ovien takana ja käyttää vanhempien veskiä joka on makkarin "sisällä". Lapset ei huomaa mitään "kummallista" örveltämistä vaan vain sen että iskä tai äiti on väsynyt.

Selittäisikö joku mulle miten tämä pilaa meidän lapset?

Yritäs miettiä ite, sekin aika on pois lapsilta kun isä tai äiti on väsyny. No kukin eläköön niinku haluaa, mutta lapset voi alkaa kuittailla jo aika pieninä, ei ne ole mitään tyhmiä. Kestätkö sinä sitten sen , kun he vanhempina alkavat kysellä miksi sä aina olit väsyny tai miksi me ei saatu tulla yläkertaan kun teitä väsytti.Eiköhän se riitä että normisti on väsyny esim.työnteosta jota on pakko tehdä, mutta että pitää vielä aikansa kuluttaa juopotteluun ja maata krapulassa.

Niin sun mielestä lapsen kanssa tarvii olla 24h päivässä. ja onhan siellä sitten toinen hoitamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:

No näin juuri.

Tällaiset aloitukset ovat juuri niitä että pönkitetään omaa itsetuntoa. Siis väärinhän tuo on ja se on päivänselvää, mutta aivan turha tuollaista on tänne kirjoitella ja kauhistella. Sinusta se ei ap sen parempaa ihmistä tee.

Peesi. Sama kun kysyisin, että onko ok, jos ajan toistuvasti punaisia päin? Mielipiteitä? Itsestään selvään kysymykseen haetaan vastausta. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja 575:
Selittäiskös joku mulle mihin niin reipasta juomista tarvitaan että oksennetaan seuraavana päivänä?
Mulla ei ole lapsia, mutta sitten teinivuosien olen oppinut juomistani hallitsemaan. Ja silti osaan pitää hauskaa. Millä pokalla te kasvatatte lapsianne hallitsemaan vaikka karkin ylensyömistä jos itsellä ei voimajuoman kanssa homma ole hallussa? No, tuli liian jyrkkä kommentti, mutta miten perustelette itselle ton ylenjuomisen?

Kuule jotkut saa krapulan parista viinilasillisesta. Mutta hurskastele vain. Kyllä se jalostaakin lapsia jos vanhemmat ei juo koskaan eikä ole koskaan krapulassa.

Mä itse olen elänyt niin huurussa nuoruuteni että ikinä en lapsia laittaisi katselemeen itseeni siinä kunnossa.
Kerran kaksi vuodessa kun mennään niin lapset on hoidossa, mun krapula on niin jäätävä että kiukuttelisin vaan turhaan lapsilleni.

No juu, minä oksennan ainakin joka kerta kun olen ollut juhlimassa. Tätä tapahtuu muutaman kuukauden välein, viimeks tais olla kesäkuussa. Humalassa en halua lasten mua näkevän, siksi aina kun juon, viedään lapset mummulaan. Aamulla nukun pitkään ja sitten haetaan lapset kotiin. Oksentelen ennen sitä, mutta joskus tulee "jälkioksennus" eli vaikka luulen olevani kunnossa lapset hakiessamme, oksennus tulee silti myöhemmällä.. Että silleen. Muistan myös lapsuudestani että äitini joskus oksenteli krapulassa eikä siitä mulle mitään traumoja jäänyt.

Mutta siis vastaus ap:n kysymykseen on, että mielestäni ei ole ok olla humalassa lapsen edessä mutta tuota krapulaa ei aina voi välttää.

Taas ääripäinä absolutismi ja kaatokänni oksennuksineen. Meillä lapsi saa nähdä FIKSUA alkoholin käyttöä. Eli lauantain aterialla 1 lasi viiniä + saunan päälle 1 siideri. Ei krapulaa. Ja lapsi näkee, että alkoholi ei ole aine, jota joko ei oteta yhtään tai juodaan suomiörvellyskännit.

Taas ääripäinä absolutismi ja kaatokänni oksennuksineen. Meillä lapsi saa nähdä FIKSUA alkoholin käyttöä. Eli lauantain aterialla 1 lasi viiniä + saunan päälle 1 siideri. Ei krapulaa. Ja lapsi näkee, että alkoholi ei ole aine, jota joko ei oteta yhtään tai juodaan suomiörvellyskännit.

Lasi viiniä/ tai muuta samoissa määrin on ihan eri asia. Humalaa tai saatikka sitten krapulaa siitä tuskin koituu kenellekään.

Ja mies ei ota kuin saunan päälle oluen, jotta on ajokunnossa, jos jotain sattuu. Tosin ei mittari varmaan värähdä 1,5 dl viinistäkään, mutta varman päälle on aina syytä laskea :)

siis meilläkin juodaan lasten aikana ruualla tosi harvoin viiniä, jouluna lähinnä taikka kesällä iskä juo kaljan pihalla. Eli siis sellasta täysin turhaa alkoholinkäyttöä ne näkee, kaikki se on turhaa kylläkin ..itteni ainakin pitää päästä tuulettuun muutaman kerran vuodes ja vetää ne kännit.

Voi mitä jeesustelijoita täällä taas keuhkoo. Ei saa juoda ettei lapsi vain traumatisoidu. Pitää ottaa hotellihuone ettei vaan näe vanhempaansa väsyneenä seuraavana päivänä. Ei saa olla elämää. Firman pikkujouluissa otetaan alkofree glögiä, kaverin polttareissa pitää tieätä rajansa ettei vain mene överiksi. Millaisia ihmïsiä te oikein ootte, jotain puolijumalia? Mulla on paljon ystäviä joilla on perheet, lapset. Ihan fiksuja ja pärjääviä pariskuntia, kunnon kansalaisia ja hyviä vanhempia. Ja kuule, kerron salaisuuden: hekin vetävät joskus alkoholia, ihan lastensa eessä, ajatelkaa ruokapöydässä. Ja joskus he hoippuvat kotiin yökerhosta jossa oli hauskaa ja tuli "otettua" hiprakassa hieman liikaa. Eivät oksenna ojissa tai sänkyynsä mutta ovat toki väsyneitä seuraavana päivänä. Voi lapsirukkia, nyt toinen vanhempi menettää kallisarvoista aikaansa, lapset ovat pieniä vain kerran, kamalaa. Ja yuksi vanhempihan ei voi hoitaa kunnolla lapsia ja kotia jos toinen on poissa. Ai niin, ei ollutkaan poissa, työmatkahan olisi eri asia. Onkin ylhäällä väsyneenä koska piti aikuisten tavoin hauskaa edellisenä iltana.

Miksi täällä ei vanhemmat saa elää ollenkaan aikuisen elämää?!? Joo joo, kaikkien sinkkujenkaan elämään ei kuulu juhliminen tai alkoholi mutta aika suuren osan vanhempien elämään kuuluu. Ja ei se ole lapsilta pois! Ei ole kyse alkoholismista, laiminlyönneistä tms. Me vanhemmatkin ollaan jotkut vain ihmisiä joilla on kavereita ja sosiaalista elämää. En tiedä missä näitä palstalaisia kasvaa (ootteko tosiaan kaikki kotiäitejä ilman omia menoja) mutta ei mun elämä lopu kun lapsia tulee. Kuvottaa tämä äitiyden kruunun kiillotus täällä. Eikä se edes jalosta teidän lapsianne mitenkään. Haluatte vain tuomita ne jotka eivät perusta teidän elämäntavastanne ja valinnoistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja naurua:
Selittäiskös joku mulle mihin niin reipasta juomista tarvitaan että oksennetaan seuraavana päivänä?
Mulla ei ole lapsia, mutta sitten teinivuosien olen oppinut juomistani hallitsemaan. Ja silti osaan pitää hauskaa. Millä pokalla te kasvatatte lapsianne hallitsemaan vaikka karkin ylensyömistä jos itsellä ei voimajuoman kanssa homma ole hallussa? No, tuli liian jyrkkä kommentti, mutta miten perustelette itselle ton ylenjuomisen?

Kuule jotkut saa krapulan parista viinilasillisesta. Mutta hurskastele vain. Kyllä se jalostaakin lapsia jos vanhemmat ei juo koskaan eikä ole koskaan krapulassa.

No, hurskastelustahan ei ole kyse. Vanhemmat saa juoda mun puolesta. Ja ruuan kanssa viini on hyvä juoma jne.
Ihmetyttää vaan että mihin sitä oksentamista tarvitaan? Jos parin viinilasillisen jälkeen tarttee seuraavana päivänä "sairastaa" ja oksennella niin eikö se kerro siitä että aika paha myrkytystila on käynnissä ja viini ei sitten sovi sulle??? TAI useemminkin taitaa olla kyse siitä että se juominen ei pariin viinilasilliseen niillä oksentajilla sittenkään jäänytkään...

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Voi mitä jeesustelijoita täällä taas keuhkoo. Ei saa juoda ettei lapsi vain traumatisoidu. Pitää ottaa hotellihuone ettei vaan näe vanhempaansa väsyneenä seuraavana päivänä. Ei saa olla elämää. Firman pikkujouluissa otetaan alkofree glögiä, kaverin polttareissa pitää tieätä rajansa ettei vain mene överiksi. Millaisia ihmïsiä te oikein ootte, jotain puolijumalia? Mulla on paljon ystäviä joilla on perheet, lapset. Ihan fiksuja ja pärjääviä pariskuntia, kunnon kansalaisia ja hyviä vanhempia. Ja kuule, kerron salaisuuden: hekin vetävät joskus alkoholia, ihan lastensa eessä, ajatelkaa ruokapöydässä. Ja joskus he hoippuvat kotiin yökerhosta jossa oli hauskaa ja tuli "otettua" hiprakassa hieman liikaa. Eivät oksenna ojissa tai sänkyynsä mutta ovat toki väsyneitä seuraavana päivänä. Voi lapsirukkia, nyt toinen vanhempi menettää kallisarvoista aikaansa, lapset ovat pieniä vain kerran, kamalaa. Ja yuksi vanhempihan ei voi hoitaa kunnolla lapsia ja kotia jos toinen on poissa. Ai niin, ei ollutkaan poissa, työmatkahan olisi eri asia. Onkin ylhäällä väsyneenä koska piti aikuisten tavoin hauskaa edellisenä iltana.

Miksi täällä ei vanhemmat saa elää ollenkaan aikuisen elämää?!? Joo joo, kaikkien sinkkujenkaan elämään ei kuulu juhliminen tai alkoholi mutta aika suuren osan vanhempien elämään kuuluu. Ja ei se ole lapsilta pois! Ei ole kyse alkoholismista, laiminlyönneistä tms. Me vanhemmatkin ollaan jotkut vain ihmisiä joilla on kavereita ja sosiaalista elämää. En tiedä missä näitä palstalaisia kasvaa (ootteko tosiaan kaikki kotiäitejä ilman omia menoja) mutta ei mun elämä lopu kun lapsia tulee. Kuvottaa tämä äitiyden kruunun kiillotus täällä. Eikä se edes jalosta teidän lapsianne mitenkään. Haluatte vain tuomita ne jotka eivät perusta teidän elämäntavastanne ja valinnoistanne.

No jo oli purkaus.
Minusta sitä "elämää" voi viettää muutenkin kuin olemalla kaatokännissä lasten edessä tai oksentamalla aamulla krapulaansa. Olen ihan samaa mieltä kanssasi siitä, ettei elämän tarvitse loppua siihen, kun tulee lapsia.
Kyllä meillä käy vieraita syömässä (ja viiniäkin tarjotaan) ja käyn itsekin juhlimassa, mutta ei vaan jostain syystä ole tarvetta örveltää lasten seurassa. Eikä muutenkaan. Sen aika oli joskus opiskeluaikoina, ei sitä enää perheellisenä aikuisena ole tarvetta jatkaa. Sääli minusta, että jotkut eivät vaan koskaan pääse siitä vaiheesta yli.

Alkuperäinen kirjoittaja naurua:

No, hurskastelustahan ei ole kyse. Vanhemmat saa juoda mun puolesta. Ja ruuan kanssa viini on hyvä juoma jne.
Ihmetyttää vaan että mihin sitä oksentamista tarvitaan? Jos parin viinilasillisen jälkeen tarttee seuraavana päivänä "sairastaa" ja oksennella niin eikö se kerro siitä että aika paha myrkytystila on käynnissä ja viini ei sitten sovi sulle??? TAI useemminkin taitaa olla kyse siitä että se juominen ei pariin viinilasilliseen niillä oksentajilla sittenkään jäänytkään...

Sen verran paljon on tullut nähtyä työpiireissä tämän aloituksen äidin menoa, että tiedän, ettei se todellakaan jää siihen pariin lasiin. Kaatuillaan kännissä ja käydään tikattavana. On työpaikalla jo melkein yleinen vitsi. Tai olisi, jos se olisi hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:

No näin juuri.

Peesi. Sama kun kysyisin, että onko ok, jos ajan toistuvasti punaisia päin? Mielipiteitä? Itsestään selvään kysymykseen haetaan vastausta. Huoh.

No jos tämä asia on niin päivänselvä, niin miksi lapset sitten joutuvat tällaista katsomaan ja miksi annetaan ymmärtää, että on jotenkin outoa, jos ajattelee asiasta toisin?

Sinulle ap: mikä sinä olet arvioimaan toisten elämän säälittävyyttä. Tuon purkauksen taustalla oli juuri sinunlaistesi "äitien" tarve lyntätä toisten ihmisten elämäntavat. Et ole kuule yhtään parempi ihminen. Ja sääliäsi ei kukaan kaipaa.

Ei ole ei... Eikä sekääm, että ollaa juomisen vuoksi väsyneitä seuraava päivä (eli kun lapsi ollut yöhoidossa juhlimisen vuoksi). Itse päädyin lapsen saatuani juuri tästä syystä täysraittiuteen ja jatkan näin toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sääli on sairautta:
Sinulle ap: mikä sinä olet arvioimaan toisten elämän säälittävyyttä. Tuon purkauksen taustalla oli juuri sinunlaistesi "äitien" tarve lyntätä toisten ihmisten elämäntavat. Et ole kuule yhtään parempi ihminen. Ja sääliäsi ei kukaan kaipaa.

Usko pois, ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:
Voi tätä ketjua. Ap pyhyttämässä elämäänsä. Amen

Mitä on pyhyttäminen? En ole ikinä kuullutkaan.

Sinusta on siis ok ja normaalia, että lapsi joutuu katsomaan kännisiä vanhempia. Onnittelut sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:
Voi tätä ketjua. Ap pyhyttämässä elämäänsä. Amen

Mitä on pyhyttäminen? En ole ikinä kuullutkaan.

Sinusta on siis ok ja normaalia, että lapsi joutuu katsomaan kännisiä vanhempia. Onnittelut sinulle.

Opettele lukemaan tai ymmärtämään lukemaasi.
Se että sinä kauhistelet täällä ja koitat nostaa itsesi jalustalle vituttaa.

Ei sen enempää ok kuin nähdä isääkään kännissä. Musta lapsen ei tarvis nähdä kumpaakaan vanhempaansa kännissä (pari lasia ottanutta en laske känniseksi. Harva siitä vielä humaltuu).

Itse oon nähnyt pienenä liian monta kertaa isäni humalassa ja joo, kyllähän siihen tottui, mutta joka kerta pelotti. Äitinkin pari kertaa ja se pelotti oikeastaan enemmän, koska oli äitille niin epätyypillistä. Enivei, se pelko oli semmoinen, et en tahdo sitä omalle lapselleni aiheuttaa. Joten niin pitkään kuin mun lapsi on pieni, se ei tule mua kännissä näkemään (ei suurta pelkoa ois kyllä muutenkaan B) ) ja koitan pitää huolen, ettei näkis myöskään isäänsäkään (eipä siihenkään kyllä kovin suuria tsänssejä ois).

Yhteistyössä