Onko lapsi (8v) jätetty heitteille jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi

Vieras
on koko päivän ulkona? Lapsen äiti ei ole teetättänyt lapselle kotiavainta eikä lapsi pääse kotiin välttämättä edes veskiin tai syömään/juomaan. Äiti ei siis avaa aina ovea lapselle :o Tätä tapahtuu aina välillä. Tuntuu että riippuu ihan lapsen äidin mielialoista milloin lapsi pääsee sisälle ja milloin ei vaikka en tiedä perheestä sen enempää onko taustalla mielenterveysongelmia tms.

Todellakin on!Voi kamala kun käy sääliksi sitä lasta kun yksinään joutuu olemaan, eikä edes syömään pääse tai vessaan!!!kyllä kai tosta joku ilmoitus pitäs tehdä?

Jos lapsi ei pääse kotiinsa syömään, juomaan, WC:hen tai muuten vaan olemaan, vaan ovi pidetään lukossa, on kyseessä heitteillejättö. Jos tuo kaikki pitää paikkansa, tee ls-ilmoitus.

Onko lapsi kertonut, ettei äiti päästä sisälle esim. vessaan? Onko äiti yh, vai eikö isäkään avaa ovea? Kerrassaan kummallista touhua, käy lasta sääliksi. Ilmoita lastensuojeluun, pakkohan lapsen on sisälle kotiinsa päästävä, jos haluaa!

Totuus ei välttämättä ole ihan tuollainen kuin ap sen esittää. Kyllä kannattaisi vaikka yhdessä lapsen kanssa käydä sitä kelloa rimputtamassa ennen ls ilmoituksen tekemistä. Sanot vaikka, että lapsi kertoi ettei ketään ole kotona ja ajattelit huolissasi tarkastaa asian.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totuus ei välttämättä ole ihan tuollainen kuin ap sen esittää. Kyllä kannattaisi vaikka yhdessä lapsen kanssa käydä sitä kelloa rimputtamassa ennen ls ilmoituksen tekemistä. Sanot vaikka, että lapsi kertoi ettei ketään ole kotona ja ajattelit huolissasi tarkastaa asian.

Siis ollaan naapurit puututtu asiaan. Ovikellon ovat poistaneet :o En tiedä miksi. Mutta siis ovea olemme koputtaneet. Yhdellä naapurilla tämän äidin puhelinnumero ja on saanut soittaa tälle että päästäisi lapsensa veskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis ollaan naapurit puututtu asiaan. Ovikellon ovat poistaneet :o En tiedä miksi. Mutta siis ovea olemme koputtaneet. Yhdellä naapurilla tämän äidin puhelinnumero ja on saanut soittaa tälle että päästäisi lapsensa veskiin.

Sitten kyllä vähän ihmetyttää, jos kukaan ei ole vielä asiaan puuttunut, kun kerran on ollut tiedossa. Ota sinä nyt pian yhteyttä lastensuojeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Asian vierestä, mutta ei meilläkään ole ovikelloa, ei ole koskaan ollutkaan(ok-talo) Mutta lapsen ei koskaan tarvitse olla yksin ulkona, aina on jompikumpi vahtimassa jne. Ja näin kesäisin täällä maalla on ovet aukikin koko ajan :). Tuntuu kamalalta, että tuo äiti ei päästä lastaan sisälle! Onko teille naapureille avannut ovea? Onko perheessä isää, jolle voisi puhua järkeä?

meillä kans pihassa 8v poika jonka äiti aina heittää pihalle, mm. oli käskenyt syödä lihapullia lusikalla ja kun lihapulla oli pudonnut lattialle luonnollisesti kun siitä ei kunnon otetta saa, niin heitti lapsen ulos ja ei enää loppupäivänä ovea avannut.
poika itse meille tulee aina itkien ja kysyy voiko meillä syödä jne kun ei ole koko päivänä saanut ruokaa ja niin edelleen. sanoo että äiti repinyt tukasta ja kädestä. en tiedä onko totta mutta pojalle kyllä laittanut välkkäpalaa pöytään olen kun itkien meille tullut..
hiukan säälittää mutta ajattelin kyllä äitiä (yh) jututtaa ennenkuin soittelen mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
meillä kans pihassa 8v poika jonka äiti aina heittää pihalle, mm. oli käskenyt syödä lihapullia lusikalla ja kun lihapulla oli pudonnut lattialle luonnollisesti kun siitä ei kunnon otetta saa, niin heitti lapsen ulos ja ei enää loppupäivänä ovea avannut.
poika itse meille tulee aina itkien ja kysyy voiko meillä syödä jne kun ei ole koko päivänä saanut ruokaa ja niin edelleen. sanoo että äiti repinyt tukasta ja kädestä. en tiedä onko totta mutta pojalle kyllä laittanut välkkäpalaa pöytään olen kun itkien meille tullut..
hiukan säälittää mutta ajattelin kyllä äitiä (yh) jututtaa ennenkuin soittelen mihinkään.

Kannattais varmaan toimia pian sen jututtamisen suhteen.

Miten Suomessa on näin paljon surkeita vanhempia?? Ihan käsittämätöntä. Minua kohdeltiin noin kun olin lapsi, siis ulos aamulla, eikä ollut asiaa pimputella ovikelloa. Sisään pääsi kun kutsuttiin, oli ilmat mitkä tahansa. Mutta vielä nykyäänkin! Pistää niin vihaksi. Taitaa lastensuojelulla riittää töitä Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

No milloin ajattelit jututtaa tätä äitiä? Jos on jo pitempään tuollaista tapahtunut?? Miksi viivyttelet?? Ei kun vaan soitto Ls:n niin jospa äiti parantaisi tapojaan!

Kävisin ennen ilmoitusta jututtamassa lapsen vanhempia. Ihan vain sen vuoksi, että en turhaan käyttäisi resursseja jos asiat eivät olekaan siltä miltä näyttää.

Yhteistyössä