Pk:ssa hoitajat vihjailevat jatkuvasti äidin työttömyydestä, onko asiallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mulle kuittaillaan pk:ssa työttömyydestä ja lapset on täyspäiväisessä hoidossa. Mun kohdalla kyse on siitä, et työttömäks jäin 1.9. eli alle 2 vk sitten. Olen täyspäiväisesti hakenu töitä yms. Nyt ehkä maanantaina jo alkas työharjottelu (viim. loppuviikosta kuitenkin), joka muutettas oppisopimukseks marraskuussa. Tän järjestäminen on vaatinu paljon aikaa ja koko päivän järjestelen perheen asioita. Sen lisäks oon halunnu siksikin pitää lapset päiväkodissa, että arki palais mahd. nopeasti normaaliksi. Toinen lapsi on erityislapsi ja hänen kuntoutus tapahtuu päiväkodissa. Mun mielestä ei ole ollut asiallista kuittailla!

Jatkoa siis, että siks puhun arjen normaaliks palaamisesta, kun lapset oli kesän kotona, sinä aikana muutettiin 200 km ja muutenkin elämä on ollut ihan hullua jo vuoden ajan. Nyt haluan lapsilleni normaalin arjen, jossa he tietävät mitä seuraavaksi tapahtuu ja se pk rytmittää elämää aika kivasti. Saavat tottua uuteen paikkaan ennen kuin aloitan vuorotyön.

kyllä minulle ainakin sanottiin , että 4v alkaen kuitenkin on hyvä opetella ryhmässä olemista ikäistensä seurassa,koska 6v alkaa kuitenkin esikoulu ja nykyisin pitää olla niin täydellinen jo tarhaikäisenä..valitettavaa, mutta totta....

Jotta työttömänä saisi päivärahaa on oltava valmis menemään töihin lyhyelläkin aikavälilä. Miksi ihmeessä sitten ottaisi lapset pois tarhasta muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi? Ai siksi, että voisi sitten kuukauden päästä hakea hirveellä kiireellä hoitopaikkaa ja tehdä tilapäisjäerjestelyjä lastenhoidon suhteen?

Vaikka työtön olisikin, kyllä siitä päivähoidosta pitää maksaa. Itsellä ei tulis mieleenkään alkaa asiakkaille vihjailemaan että nyt kun oot työtön, niin lopetettaisko tämä meidän asiakassuhde, et sä näitä meidän palveluita kuitenkaan tarvi.

Hauskoja nämä kommentit, että lapsi pois päivähoidosta jos jää työttömäksi. Mahtaako olla samat henkilöt kyseessä, jotka väittivät toisessa ketjussa, että työttömän pitää olla valmis ottamaan työpaikka vastaan vaikka samana päivä, kun sitä tarjotaan. Vaikka lapset olisivat olleet kotihoidossa.

Niin tai näin, aina menee väärin.

pitäisikö se ottaa asiattomana vihjailuna? Ehkä siellä jopa yritetään kannustaa, että nyt sinulla on valinnanvaraa. Ehkä äiti on vaan tuntosarvet vähän liian herkkänä, jos se työttömyys on itselle niin suuri pettymys.

[QUOTE="vieras";22000614]Työttömyys on useimmille ihmisislle niin kova kolaus, että helposti tulkitaan kaikki muiden sanomiset oman työttömyyden kautta.[/QUOTE]

Tämmöinen kävi minullakin mielessä.Oma harmi tai huonoudentunne vaikkei aihettakaan suodattaa sanomiset negatiiviseksi.
Itse jos on kertoillut asioistaa päiväkodin henkilökunnalle niin silloin tottakai siltäkin puolelta vastataan.
Jos itse eiole aloitetta asioistaan puhumiselle tehnyt, ei henkilökunnalla ole lupaa jutella asioistasi tai ystäväsi asioista yhtään mitään.
KAIKKI YLIMÄÄRÄINEN ASIOISTA PUHUMINEN ON YKSINKERTAISESTI KIELLETTY, jos itse ei tee aloitetta.

Mulla ei kyllä vihjailtu vaan painostettiin ottamaan lapsi pois päiväkodista, no otinkin sitten kun kyllästyin siihen ja lapsi oli 1-vuoden aikana 4 eri hoitopaikassa kunnes vaihdoin yksityiseen päiväkotiin, nyt saa rahalla pidettyä hoidossa vaikka jäisinkin välillä hetkeksi työttömäksi.

Huvittaa muutenkin että työskentelen työttömien parissa ja isät jotka ovat työttöminä saavat pitää kaikessa rauhassa lapsensa hoidossa :/ meille äideille pidetään sit painostusta prkle.

Yhteistyössä